کد خبر: 3399 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴

در آستانه اربعین حسینی؛

دانشجویان اردبیل به جمع زائران اربعین حسینی پیوستند

65 نفر از دانشجویان اردبیل برای حضور در اجتماع عظیم اربعین حسینی، به مهران اعزام شدند.

دانشجویان اردبیل به جمع زائران اربعین حسینی پیوستند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز طی مراسم بدرقه در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، 65 نفر از دانشجویان متشکل از 4 دانشگاه اردبیل برای پیوستن به اجتماع عظیم اربعین حسینی به مهران اعزام شدند.

علیرضا روحبخش دبیر ستاد اربعین حسینی و مسئول اردویی بسیج دانشجویی استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ شعائر حسینی و تاکید بر حضور حداکثری در پیاده‌روی اربعین برای زنده نگه‌داشتن جریان عاشورا و نشان دادن قدرت اسلام به جهانیان، هدف از این اعزام دانشجویی را حضور موثر و حداکثری دانشجویان که افسران جوان جنگ نرم هستند،توصیف کرد و گفت: ارتباط‌گیری با مردم کشورهای مختلف و نیز رساندن پیام اسلام به جهانیان از دیگر اهداف اعزام دانشجویان به اجتماع عظیم اربعین حسینی است.

مجتبی حافظی دبیر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان اردبیل در ادامه مراسم بدرقه با بیان اینکه به همت و قسمت بستگی ندارد، گفت: توفیق زیارت نصیب کسانی می شود که از سوی ائمه مصومین (ع) دعوت شده باشند.

دبیر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان در ادامه سخنان خود با اشاره به روایات نقل شده در تارخ در خصوص زیارت اربعین پرداخت و گفت:در گذشته ای نه چندان دور برای زائران مرقد مطهر ائمه معصومین(ع) در اقصی نقاط کشور مراسم چاووش خوانی برگزار می شد که متأسفاه امروز به این مراسم حسنه کمتر پرداخت می شود.

وی در پایان سخنان خود به بیان روایاتی از اولین زائران اربعین حسینی در تاریخ پرداخت و گفت" جابر بن عبداله انصاری به همراه عطیه کوفی جزو اولین زائران اربعین حسینی بودند.

حافظی در پایان سخنان خود به بیات نکات زیارتی ویژه اربعین در کربلا پرداخت.

زیارت مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اردبیل و چاووش خوانی از جمله برنامه های مراسم بدرقه زائران دانشجوی اربعین حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بود.

انتهای پیام/