پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 346 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱

دانشجویان دختر دانشگاههای اردبیل:

زنان، سربازان خط مقدم انقلابند

دانشجویان دختر دانشگاههای استان اردبیل گفتند: با وجود الگویی چون حضرت فاطمه (س) به دشمنان اجازه ورود به حریم عفتمان را نمی دهیم و با شناسایی عاملان بد حجابی و بی حجابی در مقابل دشمنان تا آخر خواهیم ایستاد.

زنان، سربازان خط مقدم انقلابند

خبرنگار ابصار نیوز به مناسبت روز زن و گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا با تعدادی از دانشجویان دختر فعال در دانشگاهها به گفتگو نشست.

فریده عابدی دانشجوی حسابداری دانشگاه پیام نور نیر در این گفتگو از حضرت زهرا (س) بعنوان برترین اسوه و الگوی زنان عالم عالم نام برد و ادامه داد: زنان مسلمان هرگز  اهانت به وجود نازنین حضرت را فراموش نخواهند کرد  اهانتی که حتی عرش الهی را نیز  به لرزه درآورد.

وی خاطر نشان کرد: اهانت ها و پرده دری ها طی گذشت قرن ها همچنان ادامه دارد و دشمن با حیله و مکر سعی در سوزاندن حریم حی و عفت زن دارد.

عابدی ضمن اعلام برائت از این شیاطین تاکید کرد: ما باید با حفظ حجاب و عفاف خویش بتوانیم کرامت خود را در مقابل نگاههای آلوده حفظ کنیم.

این دانشجوی دانشگاه پیام نور در پایان گفت: با وجود الگویی چون حضرت فاطمه اطهر(س) به دشمنان اجازه ورود به حریم عفتمان را نمی دهیم و با شناسایی عاملان بد حجابی و بی حجابی در مقابل دشمنان تا آخر خواهیم ایستاد

زهرا رعدی دانشجوی حقوق دانشگاه پیام نور نمین نیز در گفتگو با خبرنگار ابصار نیوز سخن گفتن از شخصیت حضرت فاطمه(س) را دشوار خواند و افزود: فاطمه(س) یک زن بود چون اسلام می خواست که ایشان زن باشد.

وی با بیان اینکه تصویر سیمای حضرت را پیامبر(ص) خود ترسیم کرده است گفت: کوران حوادث سخت در کنار فقر و مبارزه و آموزش های عمیق و شگفت انسانی  حضرت را چنان پرورده و ناب ساخته که ایشان در همه ابعاد زن بودن، نمونه اعصار است.

رعدی به سخنان گوهر بار حضرت اشاره کرد و گفت: بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربانتر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند.

وی  با بیان اینکه اگر شخصیت فاطمه زهرا برای ذهن های ساده و چشم های نزدیک بین ما آشکار می شد ادامه داد: ما هم تصدیق می کردیم که فاطمه زهرا(س) سرور همه زنان عالم است. بانویی که در سنین کم و عمر کوتاه خود چنان به مقامات معنوی و علمی و معرفتی دست یافت که برابر مرتبه انبیاء و اولیاء قرار گرفت.

رعدی خاطر نشان کرد: فاطمه زهرا(س) فجر درخشانی است که از گریبان او خورشید امامت و ولایت و نبوت درخشیده است.

این دانشجوی حقوق دانشگاه پیام نور با تاکید بر نقش بی بدیل حضرت زهرا (س) به عنوان بانوی نمونه و الگوی زنان در حفظ ارزش عفاف و حجاب و جایگاه زن در جامعه از عموم دانشجویان خواست که همیشه در خدمت مادر و پایبند او باشند چونکه بهشت زیر پای مادران است و نتیجه آن نیز  نعمت های بهشتی خواهد بود.

مسئول بسیج خواهران دانشگاه پیام نور نمین ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) بعنوان روز زن اعلام داشت: با تکیه بر این بانوی بزرگوار و با یاری از ایشان در پیروی و ترویج سیره و منش و سبک زندگی حیات ایشان، عفاف و حجاب را در جامعه ترویج خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، عذرا زینالی دانشجوی علوم تربیتی بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان، حضرت زهرا(س) این مجاهد فی سبیل الله را یکی از برجسته ترین و درخشان ترین چهره هایی عنوان کرد که در تاریخ اسلام ظهور و بروز یافته است.

وی ضمن تبریک ولادت ناب ترین گوهر آفرینش و مظهر برکات الهی و اسوه بی بدیل زنان عالم گفت: وجود مبارک حضرت بیانگر اوج عزت و کرامت زن مسلمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

زینالی در ادامه بانوان مسلمان جامعه ایرانی را به عنوان اصلی ترین محور انسان سازی جامعه و ستون بنیاد خانواده به تبعیت از آن بانوی مکرم اسلام  فرا خواند و افزود: عزم خویش را در راستای اعتلا و پیشرفت همه جانبه کشور جزم خواهیم کرد تا بار دیگر موید بیانات گوهربار رهبر معظم انقلاب پیرامون جایگاه زن ایرانی در جهان شویم.

دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اردبیل به سخنان مقام معظم رهبری در مورد زن ایرانی اشاره کرد و گفت: امام خامنه ای می فرمایند، زن ایرانی راهبه نیست،اما از راهبه پاکتر است و طیبه و طاهره است. سرباز نیست اما به قدرسربازان میدان جنگ شجاعت دارد و با اینکه جهاد در میدان های رزم بر او واجب نیست اما به قدر یک جهادگر در راه خدا تلاش می کند و در تمامی صحنه ها حضور دارد.

زینالی در ادامه ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سلاله پاکش امام خمینی(ره) را فرصت مغتنمی برای زنان مسلمان خواند تا هویت مسلمانی و ارزش والای زنان در پرتو نظام اسلامی را مورد توجه و ملاحظه قرار دهند.

وی در پایان سخنانش زنان مسلمان را به سرمشق گرفتن از ایشان فرا خواند.

زینالی با بیان اینکه زنان، سربازان خط مقدم انقلابند افزود: امید می رود زنان جامعه اسلامی به پیروی از سیره فاطمی و زیستی فاطمی گونه و پاسداری از فضیلت ها و حضور آگاهانه در همه عرصه ها به ویژه عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و با اتکا به ذات اقدس پروردگار متعال در جهادی مستمر در پی خودسازی و کسب آمادگی های لازم جهت تربیت فرزندان صالح ، ادامه دهندگان راه شهدا باشند.

شایان ذکر است دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل باصدور بیانیه ای ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و سلاله پاکش بنیانکذار کبیر انقلاب ضمن بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و شهدای ایران اسلامی اعلام داشتند،در مقابل توطئه های دشمنان اسلام و ایران اسلامی تا آخر خواهیم ایستاد.

انتهای خبر/ج

 

 


نظرات بازدیدکنندگان

ناشناس
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵

موضعگیری افسران جنگ نرم جای تشکر دارد.