پربازدیدترین ها

کد خبر: 3505 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹

برای دومین سال پیاپی؛

دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به المپیک برنامه نویسان غرب آسیا راه یافتند

دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی برای دومین سال پیاپی به مسابقات برنامه نویسی ACM غرب آسیا موسوم به المپیک برنامه نویسان راه یافتند.

دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به المپیک برنامه نویسان غرب آسیا راه یافتند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صدیف احدپور سرپرست دانشکده علوم پایه دانشگاه محقق اردبیلی از راه یابی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی برای دومین سال پیاپی به مسابقات برنامه نویسی ACM  غرب آسیا موسوم به  المپیک برنامه نویسان خبر داد و گفت: مسابقات برنامه نویسی ACM معتبرترین مسابقه برنامه نویسی دانشجویی است در سال 1977 توسط انجمن معتبر ACM با هدف ارتقای توانایی برنامه نویسی گروهی در بین دانشجویان بنا نهاده شد.

وی افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات چهارم آذر ماه بصورت آنلاین با شرکت بیش از 300 تیم از دانشگاه های سراسر کشور برگزار گردید که در این مسابقه 9 تیم سه نفره از دانشجویان رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی دانشگاه محقق نیز حضور داشتند.

احدپور در ادامه سخنان خود به بیان شرایط لازم برای کسب سهمیه مسابقه برنامه نویسی غرب آسیا اشاره کرد و گفت:حل حداقل یک سوال از مجموع 10 سوال بود که تیم For the Watch با حل دو سوال بهترین عملکرد را در بین تیم های دانشگاه محقق اردبیلی داشت و توانست مجوز شرکت در مسابقات منطقه ای غرب آسیا و انتخابی جهانی را که دوم و سوم دی ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد بدست آورد.

وی افزود: این مسابقه هر ساله به صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌ شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ی جهانی راه می‌یابند.

اننهای پیام/