پربازدیدترین ها

کد خبر: 3648 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲

به همت مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان؛

همایش ملی نکوداشت"رضا سیدحسینی"برگزار می شود

همایش ملی نکوداشت استاد رضا سیدحسینی در راستای برنامه تکریم و الگوسازی از نخبگان ایران اسلامی با حمایت بنیاد ملی نخبگان و همکاری مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.

همایش ملی نکوداشت"رضا سیدحسینی"برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،همایش ملی نکوداشت رضا سیدحسینی مترجم نامی کشور در راستای برنامه تکریم و الگوسازی از نخبگان ایران اسلامی با حمایت بنیاد ملی نخبگان و همکاری مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان، اسفند ماه سال جاری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد. 

 شناسایی و معرفی رموز موفقیت، شیوه زندگی و افکار و اندیشه­ های نخبگان اثرگذار در جامعه، الگوسازی علمی و معنوی از مشاهیر و برندسازی از آنان برای استعدادهای برتر، ترویج و توسعه فرهنگ تکریم از نخبگان، سرآمدان و فرهیختگان جامعه،  زمینه ­سازی حضور نخبگان در جامعه و برنامه ­ریزی برای سیستم مدیریت نخبگانی در بدنه جامعه از جمله اهداف این همایش عنوان شده است.

رضا سیدحسینی متولد اردبیل مترجم و پژوهشگر ادبی ایرانی است که سرپرست و عضو اصلی تألیف و ترجمهٔ مجموعهٔ شش‌جلدی فرهنگ آثار نیز بر عهده وی بود.

وی در سال ۱۳۸۰ عنوان چهره ماندگار را به خود اختصاص داد و همچنین نشان شوالیه پالم آکادمیک فرانسه در سال ۲۰۰۰ که از جوایز جهانی در حوزه ادبیات است از آن خود کرد.

رضا سیدحسینی، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، در سن ۸۳ سالگی در بیمارستان ایران‌مهر تهران درگذشت. 

انتهای پیام/