پربازدیدترین ها

کد خبر: 4086 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱

توسط مجسمه ساز بین المللی انجام گرفت؛

ساخت سردیس احمدی گیوی از چهره های ماندگار کشور در اردبیل+تصاویر

سردیس حسن احمدی گیوی از چهره های ماندگار کشور توسط جعفر نجیبی استاد طراز اول کشوری و مجسمه ساز بین المللی در دانشگاه محقق اردبیلی ساخته شد.

ساخت سردیس احمدی گیوی از چهره های ماندگار کشور در اردبیل+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سردیس حسن احمدی گیوی از چهره های ماندگار کشور در حوزه زبان و ادبیات فارسی با حضور مسئولان استانی و خانواده مرحوم حسن احمدی گیوی توسط جعفر نجیبی استاد طراز اول کشوری و مجسمه ساز بین المللی در دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم رونمایی از سردیس احمدی گیوی گفت: ما مسئولین دانشگاه وظیفه داریم که استعدادهای دانشجویان را در زمینه های مختلف شناسایی کرده و به بروز و ظهور آن کمک کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیش از 830 برنامه طی سال جاری در سطح دانشگاه اجرا شده است، گفت: تلاش ما بر این است که در راستای پرورش صحیح دانشجویان گام برداریم.

 

انسان های بزرگی که برای پیشرفت علم و توسعه کشور زحمت کشیده اند باید تجلیل شوند

ناصر نصیری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به اینکه باید به چهره های علمی و ارزشمند احترام گذاشت، تصریح کرد:خلاقیت یکی از بارزترین صفات خداوند متعال است و خلق آثار هنری نیاز و ضرورتی برای جامعه محسوب می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه احمدی گیوی در زمان حیاتشان بیش از 60 کتاب تدوین و تالیف کرده است، گفت: انسان های بزرگی که برای پیشرفت علم و توسعه کشور زحمت کشیده اند، اگر تجلیل و تکریم نشوند، در حقیقت در قبال آنها ناسپاسی شده است.

 

ماندگاری آثار هنری منوط به روح هنر در آن اثر است

بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: اگر در هنر روح نباشد، آثار هنری ماندگار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مرحوم احمدی گیوی ده ها نفر از مردم شهرستان را با امکانات پایین تعلیم و تربیت کرد، افزود: پیشنهاد می کنیم که تندیس این نویسنده شهیر را در هر دو شهرستان خلخال و کوثر نصب شود.

مسئولین اردبیل در زیبا سازی شهر تلاش کنند

جعفر نجیبی از مجسمه سازان بین المللی کشور با بیان اینکه مسئولینی که در مراسم حضور دارند باید تلاش کنند در زمینه زیباسازی شهر گام های مناسبی بردارند چرا که شهرهایی مانند اردبیل می تواند از این ظرفیت ها بیشتر بهره مند شود.

وی با بیان اینکه این زیباسازی ها می تواند در زمینه جذب گردشگر و توریسم به شهرها کمک کنند،گفت: علاوه بر آن، این کار موجب اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان رشته های هنری می شود.

نجیبی بهترین راه مبارزه با بدخواهان کشور را مبارزه فرهنگی و هنری دانست و گفت: امروزه هنر به یک زبان جهانی تبدیل شده است.

برنامه های دانشکده ادبیات دانشگاه محقق درسطه شهر تأثیرگذار بوده است

 حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه نسبت به مفاخر خود در استان اردبیل تأخیر داشته ایم، گفت: در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه، کارهایی در یک سال اخیر انجام شده است که در سطح استان تاثیرگذار بوده است.

وی از برگزاری سمپوزیوم های مختلف در زمینه رشته های هنری خبرداد و گفت: کارگاه های متعددی نیز در آینده برگزار خواهیم کرد.

 حسن احمدی گیوی، زبان شناس، دستوردان، نویسنده و استاد زبان و ادبیات فارسی و همچنین چهره ماندگار ادبیات در سال 91 است که سردیس وی توسط استاد نجیبی طی دو روز ساخته شد.

انتهای پیام/