پربازدیدترین ها

کد خبر: 4126 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸

از مقابل دانشگاه محقق اردبیلی انجام گرفت؛

اعزام سومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان به جنوب کشور

سومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان متشکل از دانشجویان خواهر از مقابل دانشگاه محقق اردبیلی به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شد.

اعزام سومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان به جنوب کشور

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صبح امروز  300 نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه های اردبیل با بدرقه مسئولین دانشگاه های اردبیل از مقابل مسجد دانشگاه محقق در قالب اردوهای راهیان نور دانشجویی به مناطق عملیاتی 8سال دفاع مقدس جنوب کشور اعزام شدند.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم اعزام سومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان با بیان اینکه بسیج دانشجویی امسال نیز با سربلندی و موفقیت این برنامه را اجرا کرد، گفت: این سفر بسیار متفاوت از سفرهای دیگر است چراکه این مناطق نیز متفاوت از مناطق دیگر هستند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس مردم با خون خود از شرف، دین و کشور خود دفاع کردند، افزود: در آن زمان دشمن تلاش کرد بخش هایی از کشور را تجزیه کند و معتقد بودند که استان خوزستان جزو کشور عراق است و با شعار نجات خوزستان وارد جنگ شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس با اخلاص و کمترین امکانات از کشور دفاع کردند، تصریح کرد: در کشور 146 خانواده پنج شهیده وجود دارد و در استان اردبیل نیز یک خانواده پنج شهیده و یک جانبازه وجود دارد که نسبت به آنها وظیفه سنگینی داریم.

وی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس با ایمان، صداقت و نماز شب به اهداف والای خود رسیدند، افزود: امکانات و امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم و در همین راستا باید قدردان شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان باشیم.

فنی اصل در پایان سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با خادمین راهیان نور، گفت:دانشجویان بعد از بازگشت از این سفر معنوی نیز انتقال دهنده ارزش ها و آرمان های شهدا باشند.

کاروان راهیان نور دانشجویی طی مدت 6 روز از مناطق عملیاتی دوکوهه، فتح المبین، معراج الشهدا، طلائیه، شلمچه، هویزه و فکه بازدید کرده و با حضور در برنامه مردان آسمانی نیز با مفاهیم جبهه و جنگ آشنا خواهند شد.

 

انتهای پیام/