کد خبر: 430 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور:

بسیج، تنها بستر رشد دغدغه داران انقلاب است

ودود حیدری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشوردر اردبیل گفت:سپاه پاسداران برگرفته از انقلاب، ایران فراتر از حفظ بسترها زمینه ساز حکومت جهانی است و در این راستا بسیج دانشجویی، تنها بستر پرورش افراد دغدغه مند به انقلاب اسلامی است.

بسیج، تنها بستر رشد دغدغه داران انقلاب است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حیدری ظهر امروز در جمع مدیران بسیج دانشجویی استان اردبیل ضمن تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران به نقش پیش برنده سپاه اشاره کرد و گفت: سپاه برخلاف وزارت دفاع و ارتش و ... پسوند ایران را به دنبال ندارد چونکه از دل ایران اسلامی و انقلاب برخواسته و آنقدر تداوم خواهد یافت تا با پراکندگی در کل جهان زمینه حکومت جهانی حضرت صاحب الامر (عج) را فراهم کند.

وی صیانت و پاسداری از انقلاب را کف کار توصیف کرد و افزود: باید بتوانیم این حرکت و تحول رو به جلو بودن را در جهان حفظ کنیم تا شاهد انقلاب های اسلامی در اقصی نقاط عالم باشیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه حفاظت از چارچوب های انقلاب کار سختی نیست افزود: باید همه تلاشمان را به کار گیریم تا این مولود مبارک را که  36 سال از عمر آن می گذرد  فراتر از 360 سال دغدغه مند  به انقلاب و اهداف والای آن حفظ کنیم.

وی کار بسیج دانشجویی را در به تعالی رساندن این هدف توصیف کرد و گفت: ما وقتی می توانیم خودمان را موفق بنامیم  و آرام  و قرار بگیریم که از تلاطم این هدف کاسته شده باشد.

این مسئول کشوری حالت پیش برندگی در دانشگاهها را مهم توصیف کرد و گفت: همه کمبود امکانات و تکاپوها در کنار مشکلات نباید باعث فراموش شدن هدف اصلی مسئولان بسیج دانشجویی شود.

حیدری در ادامه به برنامه های اثرگذاری چون برگزاری کنگره شهدای دانشجو و سایر برنامه های جنبشی اشاره کرد و گفت:  انجام همه این برنامه از روی اخلاص و صداقت است که توانسته در دل مردم جای بگیرد.

وی هدف اجرای برنامه های متنوع در بسیج دانشجویی در طول سال را ایجاد دغدغه انقلاب در ذهن دانشجویان توصیف کرد و گفت: درست روشن کردن شعله های انقلاب وظیفه اصلی بسیج دانشجویی است در دانشگاهها است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با گرامی داشت یاد و خاطره شهدایی چون باکری ،کاظمی و متوسلیان  گفت: با اتکا به تجربه  های گران سنگ دفاع مقدس می توانیم  با اطمینان به جوانان خود در همه زمینه موفق باشیم.

حیدری کار بزرگ امام خمینی (ره) را خاطر نشان کرد و افزود: پیدا کردن و تربیت افرادی چون شهدا بود که باعث شد که امروز شاهد پیشرفت انقلاب در سایر کشور ها  نیز باشیم.

وی ادامه داد: امروز کار اصلی بسیج دانشجویی در دانشگاهها پیدا کردن  و پرورش انسانهای مومن و متعهدی است که دغدغه انقلابی داشته باشند، در اینصورت است بقیه مسائل خود بخود حل شده خواهد بود.

حیدری با بیان اهمیت کف دانشگاهها گفت: برد ما زمانی اتفاق خواهد افتاد که دانشجویان از هر قشری  دغدغه انقلابی  داشته باشند و در راستای اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند.

وی به برگزاری برنامه های زیاد با حضور دانشجویان در بیرون از دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: اگر این برنامه ها به ایجاد دغدغه انقلابی در ذهن دانشجویان منجر نشود کم ارزش هستند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور جوانان امروز را ثمره انقلاب اسلامی، دفاع مقدس  و شهدا توصیف کرد و افزود: باید در همه دانشگاهها این دغدغه را ایجاد کنیم تا در بحث کلان هدف بسیج  با حالت پیش رونده رو به جلو در حرکت باشد.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه قابل قیاس با هیچ مجموعه ای نیست گفت: چون فارغ التحصیلان دانشگاه در جامعه اثرگذار هستند از این رو جایگاه دانشجو مهم و بالاست.

 وی به سالروز تاسیس بسیج دانشجویی در سال 67 اشاره کرد و گفت: زمانی که امام خمینی(ره) بسیج دانشجویی را تاسیس کرد  سخن از جنگ نرم نبود و فضای دانشگاهها نیز حزب الهی و شهدایی بود اما نبوغ بالای امام(ره) که می دانست آینده انقلاب در دل دانشگاه است باعث شد این مجموعه مبارک شکل گیرد که تا بعد از گذشت زمان بتواند علاوه بر دستیابی به جایگاه خود در بحران ها نیز نقش اصلی خود را ایفا کند.

حیدری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مواجهه با کمبود امکانات که می فرمایند: اول انجام ماموریت و در پایان هم انجام ماموریت، وجود مشکلات در بدنه بسیج دانشجویی را یاداور شد و گفت: همیشه باید نیمه پر لیوان را دید.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور اصل کار را در تعبد و تعهد خواند و گفت: فضای دانشگاهها و شرایط دانشگاهها باید در سیطره انقلاب باشد.

وی بسیج را مرکز رشد دانشجو در همه ابعاد ارزیابی کرد و افزود: امروز مسئول بسیج حوزه ما در دانشگاه باید همه کاره باشد.

وی خطای جوانان را در اندیشه امام راحل توصیف کرد وگفت: اگر امام خمینی (ره)خطای جوانان را نمی پذیرفت فرماندهی جنگ را به آنها نمی سپرد .

حیدری حاصل اعتماد امام (ره)را پیش روندگی در جنگ و فتح قله ها دانست و خاطر نشان کرد: ما نیز باید باید بعنوان تداوم دهندگان خط امام به جوانانمان میدان داده  و از آنها حمایت کنیم تا آینده ای بهتر داشته باشیم .

وی نقش مسئولین و مدیران بسیج دانشجویی مراکز را در حد نظارت و کنترل دانست و گفت: این خود دانشجوی جوان است که باید محور  و تصمیم گیرنده باشد.

حیدری فضای باز بسیج دانشجویی را  غیر قابل قیاس با هیچ تشکلی دانست و گفت: در مجموعه بسیج دانشجویی فضا به قدری مهیای رشد است که هر دانشجویی با هر سلیقه ای می تواند در این محیط رشد کرده و به حد اعلای خود برسد.

وی در پایان امکان رشد و بلوغ و دغدغه مند شدن دانشجویان را تنها در بسیج دانشجویی توصیف کرد و از کلاس های آموزشی،کارگاه های علمی، صدور بیانیه ها و اردو ها نیز بعنوان ابزاری برای تبدیل شدن به نفر انقلاب اسلامی نام برد.

انتهای خبر/ج