کد خبر: 432 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت:

بدبینی ما به آمریکا ریشه در حوادث 60 سال گذشته دارد

محمد ودود حیدری،رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در همایش استکبار ستیزی در دانشگاه ازاد اردبیل گفت: به اذعان خود مقامات آمریکایی امروز انقلاب اسلامی ایران علی رغم تمام فشار ها از قدرت های فرامنطقه ای و تأثیر گذار در جهان است.

بدبینی ما به آمریکا ریشه در حوادث 60 سال گذشته دارد

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در همایش بررسی ابعاد شکست حمله نطامی آمریکا در طبس که عصر دیروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به همت بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد گفت: رفتار چندگانه مقامات آمریکایی پس از بیانیه لوزان و استفاده از واژه های تعلیق و مشروط به جای لغو تحریم و دخالت در امور ایران خود گویای باطلیت این مسیر است که انتهای  چیزی جز فرو افتادن در باتلاق فنا و نابودی نیست.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به برکات نهفته در ماه رجب گفت: ماه رجب کانال ورود به شعبان و رمضان است و دانشجویان باید نهایت استفاده از این ماه را کرده و با تهذیب نفس در کنار تحصیل علم به مقابله با دشمن وجودی یعنی شیطان و دشمن بیرونی استکبار جهانی بروند.

حیدری ایمان محکم جوانان سه – چهار دهه پیش را یادآور شد و گفت: همین رجب و شعبان و رمضان باعث پرورش شهدایی شد که توانستند با خلق چنین حماسه شگرفی  به الگوی تمام عیار کشورهای مستتضعف جهان برای مبارزه با ظلم و فساد تبدیل شوند.

وی به 5 اردیبهشت ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس اشاره کرد و افزود: این حادثه بهانه ای شد برای اینکه نگاه انقلاب اسلامی در مواجهه با استکبار و آمریکا (این کدخدای خودخوانده دنیا که در حال اضمحلال است) تبیین شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور حادثه طبس را بهانه ای برای درک قدرت الهی دانست و گفت: هیچ قدرتی توانایی مقابله با قدرتی که با توکل و اعتماد به وعده های الهی نمایان می شود را ندارد و نمی تواند مانعی برای رسیدن به اهداف الهی واقع شود.

حیدری ادامه داد: این قدرت همان نگاهی است که انقلاب اسلامی ایران را  که در چارچوب جغرافیایی محدود شده بود به کشوری جهانی که منشأ پیدایش موج بیداری اسلامی در جهان است تبدیل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  به تشریح بیانیه لوزان و حوادث بعد از 14 فروردین پرداخت وگفت: برای درک عظمت انقلاب اسلامی باید به ذکر سخنانی از جنس صحبت های خودشان که از تلویزیون ایران هم با زیر نویس فارسی پخش شد اشاره کرد.

اوباما در این سخنرانی به بررسی راه کارهای کنترل و مهار قدرت فرامنطقه ایران پرداخت.

حیدری تصریح کرد: خود کاخ سفید و رئیس جمهور آمریکا اکنون به قدرت فرامنطقه ای ایران اذعان دارند در حالی که چند سال پیش، حتی ایران را به حساب هم نمی آوردند و این  قدرت مدیون رهبری توانمند، ایثار شهدا، پایداری ملت مقاوم و تلاش شبانه روزی دانشمندان جوانی چون شما است که این عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد است.

وی به تشریح برنامه مهار و کنترل ایران از زبان اوباما پرداخت و گفت: حمله نظامی به تأسیسات اتمی و نظامی ایران یکی از این راهکارها است که نهایتاً منجر به تعویق اهداف ایران به چند ماه و حداکثر چند سال خواهد شد چون که دانش ایرانیها بومی است و کسی به آنها این دانش را نداده است.

راه حل دوم اوباما اعمال تحریم حداکثری بود که حیدری به آن نیز اشاره کرد و گفت:  اوباما گفت، تحریم بیشتر از این ممکن نیست چون چیزی برای اعمال تحریم و فشار وجود ندارد در طول این چند سال هرچه بود به ایران تحریم کردیم ، به جای  تاثیر منفی  و کمر شکن در ایران شاهد پیشرفت های روز افزون این کشور هستیم.

ایران اکنون با این همه پیشرفت و استقامتش توانسته است فکر و اندیشه خود را  به کشورهای منطقه ای چون  سوریه، لبنان، مصر و یمن  و ... هم صادر کند.

حیدری به بخش پایانی سخنان اوباما اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا به صراحت مذاکره را تنها راه حل باقی مانده در مقابله با قدرت  انقلاب اسلامی ایران میداند که همچنان گزینه های تهدید دو راهکار قبلی را هم در دل خود جای داده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به واقعه طبس و حرکت قلدرمنشانه امریکا افزود: استکبار جهانی 36 سال است که بر طبل نابودی ایران و انقلاب اسلامی می کوبد، آنها قبل از انقلاب اسلامی شأنی برای ملت ایران قائل نبودند اما امروز بعد از سه دهه مقاومت جوانانی چون شما شاهدکرنش آمریکا در برابر انقلاب اسلامی هستیم.

در فضای مجازی حتی معاندان نظام  نیز به قدرت فرامنطقه ای ایران اسلامی مباهات می کنند.

حیدری افتخارات شاه قبل از انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: تنها افتخار شاه در سیاست خارجه به اخذ مدال ژاندارمی آمریکا در منطقه، و  تبدیل شدن به ابزاری برای مهار کمونیسم در شوروی و جنگ با ذوفار یمنی برای حفظ سلطنت سلطان قابوس برمی گردد.

 وی ادامه داد: اکنون که ایران به قدرتی فرامنطقه ای تبدیل شده و امنیت در منطقه بدون حضور ایران امکان پذیر نیست حتی معاندان نظام و فراری از ایران را واداشت تا علی رغم ابراز مخالفت با نظام جمهوری اسلامی به اقتدار کنونی ایران اعتراف کرده و آن رامایه  افتخار و مباهات خود قرار دهند بطوریکه  بارها و با صدای بلند در فضای مجازی اعلام کرده اند که ایران باستان در حال شکل گیری است و شکوه هخامنشان به ایران بازگردانده شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور به جنگ های نیابتی بین ایران و آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: به اذعان تمام رسانه های عربی و غربی جهان، در تمام جنگ های نیابتی که بین ایران و آمریکا در نقاط مختلف جهان صورت گرفته است با پیروزی ایرانی ها همراه بوده است.

وی به جنگ سردنیز  اشاره کرد و گفت: 96 سال است که آمریکا در هیچ موضوعی با هیچ کشوری وارد مذاکره نشده جز ایران اسلامی و این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که قدرت های جهان را هر چند ماه یکبار و آن هم روزانه بالغ بر 8 ساعت دور یک میز برای گفتگو جمع می کند. پس نباید قدرت انقلابمان و خودمان را دست کم بگیریم.

حیدری قدرت اتمی کره شمالی را خاطر نشان کرد و گفت: وقتی کره شمالی به بمب اتم دست یافت و به صراحت اعلام کرد که توانایی حمله به آمریکا را دارد، هیچ موضعی در قبال آن گرفته نشد یعنی این تهدید به حساب هم گذاشته نشد، این در حالی است که ایران به صراحت اعلام می کند ما از لحاظ شرعی مجوز دسترسی به سلاح هسته ای را نداریم  و با این حال جهان وادار به تن دادن به مذاکرات طولانی در مقابل ایران می شود.

مقام معظم رهبری به صراحت گفتند: من به نتیجه مذاکرات خوش بین نیستم

وی در ادامه به ویژگی ها و خاصیت مذاکرات پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری بارها گفتند: من به مذاکرات خوش بین نیستم و این از روی تعصب نبود بلکه از روی بصیرت چنین عکس العملی نشان دادند و در عین حال نیز منکر اصل مذاکرات هم نشدند.

حیدری با بیان اینکه بدبینی ملت ایران به آمریکا از سر تعصب، و تسلب و شیفتگی به امام(ره) نیست بلکه از روی تجربه واقعی است گفت: فرو ریختن دیوار بی اعتمادی آمریکا نزد ایران ریشه در حوادث 60 سال گذشته دارد.

وی تمام اعتبار آمریکا در این 60 سال را در تحمیل حق توحش، تحقیر، کاپیتالاسیون، اعزام 40 هزار مستشار نظامی به ایران، غارت نفت ایران، بازی با اقتصاد ایران و نهایتاَ حمایت بی قید و شرط از شاه جنایتکار ایران دانست و تأکید کرد: دیواری برای اعتماد سازی آمریکا برای ملت ایران باقی نمانده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور خباثت، پلیدی، عهد شکنی، ضدیت با اصل و اساس مردم و تحقیر و توهین به ملت ایران را از خصایص و ویژگی های آمریکا برشمرد  و گفت: در نگاه به شیوه برخورد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هیچگاه شاهد بی ادبی به ملت آمریکا نیستیم و تنها دولت و رژیم آمریکا مورد هجمه بوده است.

برای کسانیکه بدنبال دوستی با آمریکا هستند، تاریخ گذرگاه عبرت است.

وی به انتقاد از کسانی که به دنبال دوستی با آمریکا می گردند پرداخت وگفت: آنهایی که در بین مردم به دنبال جمع آوری طرفدار جهت آشتی با آمریکا می گردند با کمترین مطالعه حوادث پیرامون دو کشور به این نتیجه خواهند رسید که باید از تاریخ عبرت گرفت.

حیدری با اشاره به اندیشه لیبرال و خط امام در اوایل انقلاب نیز گفت: همان اوایل که دولت موقت سرکار بود و با عینک لیبرال ها  به موضوع نگاه می کرد اعتقاد به تداوم رابطه با آمریکا داشت.

وی تفکر لیبرالیسم در حوزه سیاست در صدر انقلاب و اخذ سیاست نشرقی نغربی که صدور انقلاب را به معنی کشورگشایی می دانست مورد انتقاد قرار داد و گفت: نگاه خط امام برعکس لیبرال است و شعار نشرقی نغربی را موازنه بین این دو در عین  رعایت استقلال می داند و معتقد است همه گرفتاری های ایران از قِبَل دولت های شرق و غرب است و باید در همه زمینه ها  بتوان به استقلال دست یافت.

 وی تاکید کرد: پیروی از همین تفکر بود که ایران اسلامی را امروز به قدرت فرامنطقه ای به اذعان دشمنان تبدیل کرده است.

حیدری در موضوع صدور انقلاب نیز گفت: در این باره نیز کشور گشایی  به معنی تصرف خاک مد نظر نیست بلکه تنها اذهان مردم جهان مطهر به تفکر اسلامی  و واقع بینی شده است.

وی در پاسخ به منتقدان کمک به لبنان و سوریه  نیز اظهار داشت: هدف انقلاب اسلامی فرا ایرانی بوده و زمینه سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) غایت و هدف اصلی انقلاب اسلامی است.

حیدری حمایت از کشور های مظلوم منطقه از قبیل سوریه و لبنان و اکنون یمن را علاوه بر و ظیفه شرعی خود مرتبط با حفظ انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: با یک نگاه غیر ارمانی به حوادث منطقه از قبیل اعمال اردوغان در ترکیه ، مبتلا شدن ملک سلمان به بیماری آلزایمر و ناوکِشی آمریکا در خلیج فارس براحتی عظمت و درستی کار ما به اثبات می رسد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اندیشکده های غربی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران مورد حسد قدرت ها قرار گرفته و درستی این حرکت برای همه به اثبات رسیده است.

سرنوشت اخوان المسلین عبرتی برای طرفداران آشتی با استکبار است

حیدری عاقبت انقلاب مصر و سرنوشت اخوان المسلین بعنوان بزرگترین و قدیمی ترین حزب اسلامی که از گستره جغرافیایی فرا منطقه ای  نیز برخوردار است را متذکر شد و افزود: کسانی که می گویند در کنار انقلاب، امریکا را هم داشته باشیم، سرنوشت مُرسی با آن همه خوش خدمتی به آمریکا و آل سعود عبرت مناسبی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش این کلام امام خمینی(ره) را یادآور شد که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" و افزود: در خاطرات برژینسکی مشاور امنیت ملی آمریکا به صراحت آمده است بعد از پخش این سخن امام خمینی با دستور رئیس جمهور وقت آمریکا جلسه ای اضطراری گذاشته شد و تا پاسی از شب هم ادامه داشت که نهایتاً با بررسی همه راه کار ها به این نتیجه رسیدیم که واقعا هم نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه تاریخ با گذشت 37 سال گواه این مداعی است که آمریکا و استکبار آنچه از دستشان علیه انقلاب اسلامی ایران بر می آمده انجام دادند و در نهایت هم هیچ غلطی نتوانستند بکنند و نخواهند هم کرد در پاسخ به ادعای توانایی آمریکا در پیچیدن نسخه ایران گفت: اگر آمریکا واقعا توان جمع کردن انقلاب اسلامی ایران را داشت به جای حمله به کشورهای همسایه مثل عراق و سوریه و یمن مستقیما به خود ایران حمله می کرد گرچه در این کشور ها هم که از حمایت های انقلاب اسلامی  برخوردارند هم نتوانست با توجه به صرف هزینه های هنگفت به نتیجه قابل توجهی برسد.

نبرد سوریه ، جنگ جهانی سوم بود

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور از نبرد سوریه به جنگ جهانی سوم تعبیر کرد و گفت: در جریان سوریه که عزم جهانی برای برچیدن بشار اسد را به دنبال داشت و از 38 کشور جهان مزدور به سوریه روانه شده بود.

وی خبر از حضور نمایندگان 85 کشور جهان در نشست اول و 132 کشور در نشست دوم داد و افزود: تنها پشتیبان سوریه انقلاب اسلامی ایران به تمام معنی بود.

حیدری ادامه داد: در حالی که همه دنیا می گفتند بشار باید از بین برود ولی رهبر ایران، امام خامنه ای گفتند بشار اسد می ماند و به اذن خدا هم ماند و نیز خواهد ماند.

فرضیه اقتصاد بهتر در گرو رابطه با آمریکا ، از اساس غلط است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه شیطان بزرگ موسسه خیریه ندارد تا به اقتصاد من و شما پول بریزد گفت: تفکر عامیانه اقتصاد بهتر در گرو رابطه با آمریکا است، در دنیایی که قانون جنگل در آن حاکم است از اساس غلط است.

حیدری در مورد بیانیه لوزان هم گفت: توافقی رخ نداده که شاد باشیم یا ماتم بگیریم و آنچه هم که اعلام شده تنها پیش نویسی بیش نیست که هیچگونه الزامی هم برای اجرا ندارد.

وی رفتار چندگانه مقامات آمریکا پس از بیانیه لوزان را متذکر شد و گفت: علاوه بر قرائت های متفاوت از این بیانیه، از واژه های تعلیق و مشروط هم به جای لغو تحریم به کررات مورد استفاده قرارگرفته شده که خود گویای باطلیت این مسیر است که انتهای آن چیزی جز فرو افتادن در باتلاق نیست.

این استاد دانشگاه با اشاره به مستندات موجود، کید شیطان بزرگ را یادآور شد و گفت: آمریکا در اساس با اسلام اصیل و انقلاب ایران مخالف است و تنها تفکر آمریکا مهار ایران با هر وسیله ای است و در این راه  نیز از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای بخصوص مصطفی احمدی روشن، اهمیت هسته ای شدن ایران و ماندن در این عرصه را خاطر نشان کرد و گفت: دشمنان این مرزو  بوم 20 سال قبل هم در زمان اکتشاف نفت با همین بهانه های واهی، ثروت خدادادی ما را غارت کردند، امروز هم در صدد هستند که دست ما را برای 50 - 60 سال آینده که دنیا از انرژی های فسیلی تهی خواهد شد خالی و وابسته به خود کنند.

وی انرژی هسته ای را از آن جهت مهم تلقی کرد که این انرژی علاوه بر مصارف صلح آمیز آن، جایگزین سوخت های فسیلی در آینده ای نزدیک است.

انتهای خبر/ج