پربازدیدترین ها

کد خبر: 4349 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴

در جشن هنر انقلاب اردبیل مطرح شد:

زیر ساخت های فرهنگی اردبیل، در شأن دارالارشاد نیست

مسئول بسیج هنرمندان استان در جشن هنر انقلاب اردبیل، ضمن انتقاد از وضعیت زیر ساخت های فرهنگی استان گفت: فقر زیرساخت های فرهنگی در استان مهمترین عامل عقبگرد هنر اردبیل و رکود هنرمندان اردبیلی است.

زیر ساخت های فرهنگی اردبیل، در شأن دارالارشاد نیست

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عظیم دشتی مسئول بسیج هنرمندان استان در جشن هنر انقلاب که در سالن بیضاء اردبیل برگزار شد به انتقاد از زیر ساخت های فرهنگی استان پرداخت و گفت: شهر دارالارشاد اردبیل از فقر زیرساخت فرهنگی رنج می برد و تا کنون مسئولین در رفع نقایص و کمبود های زیرساختی فرهنگی استان کار در خور شأن اردبیل انجام نداده اند.

زیرساخت های فرهنگی استان درخور نام دارالارشاد نیست

دشتی در ابتدای این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای عرصه فرهنگ و هنر،گفت: در فضای پر زرق و برق امروزی اندیشه و تفکر شهید آوینی باید در جامعه نهادینه شود تا بتوان فرهنگ ایثار و شجاعت را در جامعه ارائه داد.

وی در ادامه سخنان خود به بیان مأموریت ها و وظایف بسیج هنرمندان پرداخت و گفت:  تحقق هنر انقلابی و دینی و توسعه فعالیت های هنری در تراز انقلاب، ارائه تصویری روشن از هنر دینی و بهره گیری از هنر در تمام عرصه ها در جهت تجلی اهداف انقلاب، تبیین و نهادینه کردن گفتمان انقلاب مبنی بر  اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، تعمیق بینش سیاسی و مذهبی هنرمندان، پالایش عرصه هنر از ناپاکی ها، توسعه مهارت ها و توانمندی های هنرمندان، توجه به نقش محوری و حضور مؤثر و نقش آفرین در احیای هنرهای آیینی و انتقال پیام انقلاب با زبان هنر به جوانان از جمله مأموریت ها و وظایف بسیج هنرمندان است.

مسئول بسیج هنرمندان استان در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد مسئولین استان جهت تأمین زیرساخت های فرهنگی اردبیل شدیداً انتقاد کرد و گفت: اردبیل زمانی مهد هنر و فیلم بود ولی بدلیل کم توجهی مسئولین استان در گذر زمان، الان شاهد افت شدید هنر در استان هستیم و از این لحاظ دچار عقب ماندگی جبران ناپذیری  شدیم.

دشتی از نبود زیرساخت های مناسب جهت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در اردبیل گلایه کرد و گفت: بدلیل نبود بسترهای لازم در استان، هنرمندان اردبیلی در ارائه قابلیت های خود با مشکلات بی شماری مواجه شده اند بطوریکه امروز استانی مثل چهار مهال و بختیاری که در ظاهر کوچکتر از اردبیل است اما در سایه توجه مسئولانش از زیر ساخت های مناسب برخوردار است، فراتر از  هنرمندان ما در عرصه هنر یکه تازی می کند.

وی از مسئولین خواست تا با برنامه ریزی های منسجم به فکر تأمین زیر ساخت های مناسب فرهنگی و هنری در استان باشند تا هنرمندان اردبیلی بیش از این دچار سردرگمی و عقب ماندگی نشوند.

رجبی مسئول حوزه هنری استان نیز در این مراسم گفت: هنرمند با قلم خود در برابر دشمنان می ایستد و از این رو قابل ستایش و تقدیر هستند.

هنر انقلاب تمام شدنی نیست و برای تمام زمان ها و مکان حرفی برای گفتن دارد

نصیری معاون سیاسی استاندار و رئیس نکوداشت هفته هنر در استان به بیان جایگاه هنر و ارزش کارهای هنری پرداخت و گفت:  هر جامعه ارزش کار خود را دارد و هنر نیز در ترویج ارزش های جامعه در بین مردم از تأثیر به سزایی برخوردار است.

رئیس نکوداشت هفته هنر استان با بیان اینکه در واقع هنر انقلاب، اسلامی است به تجلیل از هنرمندان انقلاب اسلامی پرداخت و گفت:در شرایط عادی بعضی از ارزش های انسانی در جامعه رواج داشت اما وقتی انقلاب پیروز شد و چون انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود، خود بخود موجب جایگزینی ارزش های انقلابی و اسلامی در جامعه شد و بحثی به نام هنر فاخر را در جامعه رقم زد.

وی اغلب ارزش های موجود در جامعه را حاصل ایثار و فداکاری های 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: با اینکه هنرمندی چون شهید اوینی امروز در میان ما نیست اما راه او به درستی طی شده و هنر انقلاب همگام با مباحث روز رو به جلو حرکت کرده است.

رئیس نکوداشت هفته هنر در اردبیل تصریح کرد: هنر انقلاب تمام شدنی نیست و برای تمام زمان ها و مکان حرفی برای گفتن دارد.

قرائت شعر توسط خانم فرضی زاده، اجرای نغمه مدافعان حرم توسط مهدی فهمی و تجلیل از هنرمندان متعهد و پیشکسوت از جمله برنامه های جشن هنر انقلاب در اردبیل بود.

انتهای پیام/