کد خبر: 435 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

اردبیل رکورد دار سرطان معده در ایران است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: استان اردبیل در سرطان معده بیشترین و در سرطان رحم کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

اردبیل رکورد دار سرطان معده در ایران است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به تغذیه نامناسب مردم، عادات بد غذایی را علت اصلی شیوع سرطان معده در اردبیل عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه خبر از افزایش فضای آموزشی و در مانی استان داد و گفت: امسال علاوه بر افزایش 25 هزار متر به فضای درمانی  کشور شاهد افزودن 9 هزار متر نیز به فضای آموزشی استان خواهیم بود.

وی به  ارائه خدمات دندانپزشکی نیز اشاره کرد و گفت:در سال گذشته 20 هزار نفر از  هم میهنانمان از خدمات دهان و دندان بهره‌مند شده‌است، گفت.

پورفرضی با بیان اینکه عدم تحرک، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات سلامتی انسان را به خطر می اندازد، افزود : تغذیه ناسالم باعث گرفتار شده انسان به بیش از دویست بیماری از جمله بیماری های قلبی عروقی، فشارخون و سرطان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نقش دستگاههای اجرایی استان در بهبود سلامت جامعه را متذکر شد و اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی از جمله صنایع و کشاورزی باید دست به دست هم دهند تا مردم غذای سالم مصرف کنند.

پورفرضی پیشگیری را بهتر از درمان دانست و افزود: کپسول هایی میان بزرگسالان 30 الی 59 سال توزیع خواهد شد تا از پوکی استخوان آنان جلوگیری کند.

انتهای خبر/ج