سرویس: اقتصادی کد خبر: 4509 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸

با حضور استاد دانشگاه صنعتی شریف؛

همایش «روزی با فیزیک» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه علم روز،تکنولوژی فردا است، از دولتمردان خواست به علوم پایه اهمیت بیشتری بدهند.

همایش «روزی با فیزیک» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش روزی با فیزیک با حضور مهدی گلشنی عضو هیات علمیدانشگاه صنعتی شریف توسط انجمن علمی در سالن خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

گلشنی در این همایش با بیان اینکه باید شأن رشته های علوم پایه حفظ شود،گفت: رشته های علوم پایه به دلایل مختلفی مورد مطالعه قرار گرفته اند بطوریکه هر طیف برای مطالعه این رشته ها از زاویه ای خاص به مساله نگاه کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف به تاریخچه علوم پایه اشاره کرد و گفت: زمانی علوم پایه را برای زیباییش مطالعه می کردند تا زیبایی های طبیعت را کشف کنند.

وی با بیان اینکه مطالعه طبیعت در ادیان ابراهیمی نیز مورد توجه بوده است،گفت: آنها برای مطالعه کشف عظمت و بزرگی خلقت به مطالعه این علم روی اوردند چرا که کشف این عظمت برای انسان شگفت آور بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح علم هسته ای پرداخت و گفت:رادرفورد و مری کوری از جمله پیشگامان این علم در جهان بودند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف علم هسته ای را به شرط استفاده عقلانی از ان خوب و لازم دانست و گفت:این علم در اینده نزدیک پیشرفت بشریت را رقم خواهد زد.

وی در پایان سخنان خود به بیان هدف از تعقیب علوم پرداخت و گفت:مطالعه زیبایی طبیعت، ارضای حس کنجکاوی و کنترل هیجانات از جمله اهداف یادگیری علوم از ابتدای کشف علوم تا کنون بوده است

فرهاد ستاری عضو هیات علمی و مشاور انجمن فیزیک دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه این همایش به ارائه گزارش گروه فیزیک دانشگاه پرداخت و گفت: گروه فیزیک این دانشگاه با 17 نفر عضو هیات علمی در جهت اعتلای این علم در استان تلاش می کند.

وی  تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در چهار گرایش رشته فیزیک تا مقطع دکتری، دانشجو پذیرش می کند.

ستاری برگزاری همایش روزی با فیزیک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: انجمن علمی فیزیک دانشگاه محقق اردبیلی از سال 77 تشکیل شده است.

درپایان این همایش از فارغ التحصیلان ورودی 92 رشته فیزیک در گرایش های فیزیک اتمی و جامد تجلیل شد.

انتهای پیام/