کد خبر: 460 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶

ارزان ترین کتاب فروشی در خیابان سی متری+تصاویر

دانشجویان و دانشگاهیان اردبیل قبل از آنکه کتاب‌های خود را از بازار و ناشران تهیه کنند، حتما سری به بازارچه شهید مدنی این شهر بزنند، کتابفروشی‌هایی ارزان قیمت در این بازارچه آن‌ها را وسوسه می‌کند که از همین جا خرید کنند.

ارزان ترین کتاب فروشی در خیابان سی متری+تصاویر

به گزارش ابصار نیوز به نقل از سبلانه،کمی آن طرف تر از  گشت و گذار مردمی که مسیر بازار قدیمی اردبیل و خیابانی موسوم به "بازار آغزی" (ورودی بازار)  را طی می‌کنند، به کتابفروشی هایی برخورد می‌کنی که کتاب‌هایی را ارزانتر از قیمت بازار رسمی به فروش گذاشته اند. کتابفروشی‌های ارزان قیمت در بازارچه شهید مدنی واقع در خیابان سی متری اردبیل که  "اون چی بازاری " نیز گفته می شود مشتریان زیادی را از اقشار مختلف مردم جلب کرده است.

این کتابفروشی ها با خرید کتاب های دست دوم شهروندان، مجددا آن را برای دیگر شهروندان می فروشند که قیمتی بسیار پایین تر از بازار دارد.

در بین این کتاب ها می توان از کتاب ها و کمک درسی‌های آموزشی دانش آموزی تا کتاب های کمیاب تاریخی را یافت

یکی از این کتابفروش ها در گفتگو با خبرنگار ما می گوید:اکثر مشتریان ما دانشجو و دانش آموز هستند و کتاب‌هایی را که لازم دارند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

زارعی فروشنده کتاب ادامه می دهد البته در بین کتاب‌هایی که از مردم می‌خریم کتاب‌های تاریخی و ارزشمندی وجود دارد که بیشتر آن‌ها را برای مطالعه خودم استفاده میکنم.

این فروشنده که خود نقاش است می‌گوید نزدیک به 30 سال است که در این مکان به خرید و فروش کتاب مشغولم و این محل قبل از من هم وجو داشته که به این کار مشغول بودند.

زارعی بدبینی که در مردم به دلیل ارزان بودن کتاب‌ها ایجاد می شود را از مشکلات این محل عنوان می کند.

این فروشنده یکی دیگر از مشکلات خود را بیمه نشدن فروشنده ها عنوان می کند و امیدوار است را ه حلی برای این امر پیدا کنند.

از او در مورد کتاب‌هایی که بعد از مدتی عوض می‌شوند و دیگر قابل استفاه نیست پرسیدم که گفت: این کتاب‌ها دیگر به درد کسی نمی‌خورد و باید دور انداخته شود ولی چون من این کا ر را نمیتوانم بکنم در انباری که برای کتاب‌ها تهیه کرده ام نگهداری میکنم.

دانشجویان معتقدند عمده کتاب های دانشگاهی مخصوصا کتب دروس عمومی را می‌توان از همین کتابخانه ها خرید، چرا که هم ارزان تر هستند و هم این که مجددا می‌توان آن را برای همین کتابفروشی‌ها پس داد تا به نفر دیگری بفروشند.

امیر رضایی دانشجوی زبان و ادبیات فارسی عنوان می کند: یک‌سری از دروس دانشگاهی از اهمیت چندانی برخوردار نیستند و بنابراین به صورت دسته دوم می خریم و بعد از پایان کار نیز نیازی به آنها نداریم و برای همین به احتمال زیاد به این کتافروشی ها پس می‌دهیم.

شیوه تبادل کتاب با ارزانترین قیمت از سالها پیش در اردبیل جریان داشته و این روال همچنان ادامه دارد.

 

 
انتهای خبر