پربازدیدترین ها

کد خبر: 5047 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵

رئیس دانشگاه محقق خبرداد؛

انتخاب دانشگاه محقق بعنوان مسئول ساماندهی ارتباطات علمی ایران و گرجستان

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از انتخاب این دانشگاه به عنوان مسئول ساماندهی ارتباطات علمی و فناوری ایران و گرجستان خبر داد و گفت: این تصمیم در حاشیه مراسم تحلیف رئیس ‌جمهور ایران و در حضور نخست وزیر گرجستان اتخاذ شد.

انتخاب دانشگاه محقق بعنوان مسئول ساماندهی ارتباطات علمی ایران و گرجستان

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از این دانشگاه بعنوان مسئول ساماندهی ارتباطات علمی و فناوری ایران و گرجستان خبرداد و گفت: این تصمیم با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران و الکساندر جه جه لاوا معاون نخست وزیر و وزیر آموزش علوم گرجستان که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس ‌جمهور به تهران سفر کرده بودند گرفته شد.

صادقی افزود: همچنین دانشگاه ارومیه به دلیل حضور اقلیت ‌های ارمنی در این شهر، به عنوان مسئول ارتباطات علمی بین ایران و ارمنستان انتخاب شد

درس گرجستان شناسی در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد می شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از تشکیل کنسرسیوم دانشگاه‌ های ایران و گرجستان خبر داد و گفت: در این کنسرسیوم دانشگاه‌ های منتخب از جمهوری اسلامی ایران که عمدتا از شمال کشور خواهند بود و همچنین دانشگاه ‌هایی از گرجستان حضور خواهند یافت و اولین جلسه مشترک آن در سالجاری در تهران یا اردبیل برگزار خواهد شد .
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در اکثر کشورها کرسی ایرانشناسی وجود دارد ولی ایران در این زمینه به صورت فعال عمل نکرده است، گفت: در این نشت پیشنهاد کردم در گام اول دو واحد درس گرجستان‌ شناسی تعریف شود و این درس در برخی رشته ‌های دانشگاه محقق اردبیلی به صورت اختیاری و یا اجباری ارائه شود.

تور گردشگری برای ایران شناسان گرجستان راه اندازی می شود
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۲۰ نفر ایرانشناس در گرجستان وجود دارد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ما خواست برای آشنایی بیشتر آنان با جمهوری اسلامی ایران و استان اردبیل، تور ویژه گردشگری برای آنان برگزار کنیم .
گفتنی است ۶ درصد جمعیت گرجستان مسلمان و آذری هستند و قومیت ‌های مختلف با صلح و صفا در این کشور زندگی می‌ کنند

انتهای پیام/