پربازدیدترین ها

کد خبر: 5104 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵

دبیر علمی کنفرانس کشاورزی ارگانیک دانشگاه محقق خبرداد؛

ارسال450 مقاله به کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک

دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک دانشگاه محقق از دریافت 450 مقاله تخصصی از سراسر کشور به این کنفرانس خبرداد و گفت: از مجموعه مقالات پذیرفته شده 5 مورد بعنوان سخنرانی کلیدی ارائه شدند.

ارسال450 مقاله به کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ناصر زارع دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی  و پنجمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم با بیان اینکه کارهای مقدماتی کنفرانس از جمله فراخوان مقالات در سال 95 شروع شده بود، گفت: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار در جمع 450 مقاله تخصصی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که بعد از بررسی های اولیه و داوری های تخصصی نهایتا 409  مقاله  برای ارائه در کنفرانس پذیرفته شدند که از این میان نیز 5 مقاله بصورت سخنرانی کلیدی،31 مورد سخنرانی عمومی و بقیه بصورت ارائه پوستر هستند.

دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک  اردبیل در ادامه سخنان خود کشاورزی را مبدأ تأمین غذای انسان عنوان کرد و گفت: کشاورزی نقش مهمی در سلامت انسان بر عهده دارد.

زارع عواملی چون محدودیت اراضی قابل کشت و افزایش تقاضا در کنار بهره برداری های بی رویه از کودهای شیمیایی را از جمله عوامل تأثیرگذار در سلامت محصولات کشاورزی دانست و گفت: این کنفرانس در صدد است با فراهم کردن فضای تعاملی و برقراری فرصت هم اندیشی علاوه بر شناخت پتانسیل های استان در جهت کشاورزی ارگانیک،  چالش های پیش روی کشاورزان و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در این حوزه را نیز شناسایی کند.

وی تولیدات گیاهی، مدیریت آب و خاک، مدیریت ضایعات کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی، آفات و بیماری های  کشاورزی، امنیت غذایی، کاربرد زیست فناوری و مهندسی بیوسیستم در کشاورزی را از جمله محورهای اصلی توجه به کشاورزی ارگانیک عنوان کرد و گفت: با یک برنامه ریزی منسجم می توان به اهداف طرح ریزی شده در خصوص کشاورزی ارگانیک دست یافت.

دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک دانشگاه محقق اردبیل در پایان سخنان خود از ادرات کل جهاد کشاورزی استان،اتاق بازرگانی،هواشناسی و دانشگاه پیام نور نور استان جهت برگزاری بهتر این کنفرانس علمی تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/