کد خبر: 5627 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰

جانشین بسیج سازندگی استان خبرداد؛

اجرای 185 پروژه جهادی با اعتبار 30 میلیارد ریال/ اشتغالزایی 1140 نفر توسط طلایه‌داران اقتصادی بسیج سازندگی

جانشین بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) از ساماندهی 255 گروه جهادی در استان خبرداد و گفت: اجرای 185 پروژه جهادی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در بیش از 20 روستای محروم استان از جمله اقدامات گروه های جهادی بسیج سازندگی استان است.

اجرای 185 پروژه جهادی با اعتبار 30 میلیارد ریال/ اشتغالزایی 1140 نفر توسط طلایه‌داران اقتصادی بسیج سازندگی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سرهنگ عباس نوظهور جانشین بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان ظهر امروز در همایش شکوه هجرت که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد به ارائه گزارش اردوهای جهادی بسیج سازندگی استان پرداخت و گفت: در شش ماه نخست سال 250 گروه جهادی در سطح استان ساماندهی شدند که این تعداد با عضویت های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و محلات توانستند با کمک های خیرین خدمات ارزنده ای به اقشار محروم جامعه در سطح استان ارائه کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اجرای 185 پروژه جهادی با اعتبار 30 میلیارد ریال در بیش از 20 روستای محروم استان اردبیل به اتمام رسیده است، گفت: استان احداث چند باب منزل روستایی، تعمیر و تجهیز مدارس، آب‌رسانی به مناطق محروم، اقدامات فرهنگی و تلاش در رفع بی‌سوادی از جمله پروژه‌های انجام شده توسط بسیجیان تلاش‌گر در استان است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای تداوم این برنامه‌ها در استان مبنای کار قرار گرفته است.

نوظهور مرمت و بازسازی 102 مدرسهبا اعتبار 700 میلیون تومتناحداث 13 باب غسالخانه،با اعتبار 145 میلیون تومان،احداث 2 باب زمین ورزشی به اعتبار 600 میلیون تومان،1باب خانه عالم با اعتبار 20 میلیون تومان،احداث 24 بابخانه محروم با اعتبار 122 میلیون تومان توسط 25 گروه جهادی استان به انجام رسیده است

جانشین بسیج سازندگی استان در ادامه سخنان خود به نحوه جذب اعتبارات سازندگی پرداخت و گفت: تمام اعتبارات و هزینه های اردوهای جهادی در بخش های مختلف عمرانی و فرهنگی با تلاش خود جهادگران و مشارکت خیرین استان محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های فرهنگی گروه های جهادی نیز اشاره کرد و گفت:سوادآموزی به 1800 نفر از بیسوادان استان توسط 255 مربی جهادی در کنار احداث مسجد، مهدیه و حسینیه از جمله مهمترین فعالیت های فرهنگی گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان هستند.

نوظهور در ادامه سخنان خود به مهمترین اهداف بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم  و کم برخوردار از جمله مهمترین اهداف بسیج سازندگی است.

مسئول حرکت های جهادی بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) همه تلاش های صورت گرفته جهادی را کمتر 3 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: اگر همین حجم کار به پیمانکار داده می شد هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد تومان هزینه در برداشت.
جانشین بسیج سازندگی استان در پایان سخنان خود به اقدامات کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته 15 نفر از طلایه داران اقتصادی بسیج سازندگی استان با دریافت تسهیلات مالی در راه اندازی مشاغل خانگی و صنعتی زمینه‌های اشتغال 1140 نفر در سال 95 و 82 نفر در شش ماه نخست سال 96 را فراهم کردند.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم در این زمینه با یاری و همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه بتوانیم به تمامی اهداف خود جامه عمل پوشانده و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم چرا که این موضوع در حال حاضر برای ما از اولویت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام/