کد خبر: 593 ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳

به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

از ایثارگران دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شد

صادقی سررست دانشگاه محقق اردبیلی در آیین تجلیل از ایثارگران دانشگاه گفت:همه باید تلاش کنیم تا قدر و منزلت ایثارگرانی که در جهت حفظ ارزشهای نظام در تلاش هستند در همه حال رعایت شود.

 از ایثارگران دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم تجلیل از ایثارگران با بیان اینکه باید در برابر خانواده های ایثارگران خاضع بود گفت: همه باید تلاش کنیم تا قدر و منزلت ایثارگرانی که در جهت حفظ ارزشهای نظام در تلاش هستند در همه حال رعایت شود.

وی افزود: ما از ایثارگران انتظار داریم کوتاهی های ما را به ما تذکر دهند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی به هدف اصلی دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه ما در کنار توسعه های کمی و کیفی هدف اصلی اش پاسداری از دین خدا است چون ما در برابر همه مسئولیم  پس نباید مورد غفلت قرا گیریم.

صادقی با بیان اینکه ایثارگران اعصاب و روان به دوست نیازدارند تا درکشان کنند از ایثارگران دانشگاه خواست همچون دوران دفاع مقدس پیشقدم شده و با بردن دانشجویان علاقمند به محیط های عرفانی جبهه و جنگ این فرهنگ را در بین دانشجویان و اساتید رواج دهند.

وی در پایان سخنانش ایثارگران دانشگاه را بلندگوی حق و حقیقت در محیط علمی توصیف کرد.

در ادامه مراسم تجلی از ایثارگران دانشگاه محقق، حجت الاسلام مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به دوران حضور خود در کشور قزاقستان اشاره کرد و گفت: در آن کشور در سال گشت جنگ جهانی دوم، رزمندگان در محفل هایی گرد هم می آیند و از خاطرات خود از جنگ می گویند و با این کار سطح روحیه جوانانشان را بالا می برند.

وی تاکید کرد: ما نیز باید با انجام چنین محافلی در طول سال به بهانه سالروز عملیات های دفاع مقدس با نقل خاطرات در طول جنگ علاوه بر زنده نگه داشتن این روحیه در بین خودمان، تاریخ شفاهی دفاع مقدس را نیز به نسل جوان بخصوص دانشجویان انتقال دهیم.

مدبر به حدیثی از پیامبر اکرم در مورد ارزش جهاد اشاره کرد و گفت: عمل مجاهد مومن در مقایسه با غیر مجاهد مومن مثل آب دریا در مقابل منقار مرغ دریایی است که تنها می تواند آب اندکی را با خود حمل کند.

وی از ایثارگران خواست چیزهای با ارزشی را که در طول مدت حضور در جبهه و جهاد در راه خدا بدست آورده اند را مواظبت کنند تا به انچه خدا در قرآن بشارت داده (هر کس عمل نیکش را سالم به من برساند من 10 برابر پاداش به او خواهم داد.) دست پیدا کنند.

این ایثارگر دوران دفاع مقدس در پایان سخنانش به نحوه زخمی شدن خود در هورالعظیم پرداخت و از سایر ایثارگران خواست تا با بازگویی خاطراتشان در انتقال تاریخ شفاهی دفاع مقدس و یادآوری صحنه های ایثار و فداکاری و ترویج بین نسل جوان کوشا باشند.

در ادامه مراسم دو نفر از ایثارگران دانشگاه به نمایندگی از جمع مطالبی را بازگو کردند.

انتهای خبر/ج