کد خبر: 596 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵

درنشست علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی عنوان شد:

مقابله با لیبرالیسم غرب،نیازمند مسلح شدن به مبانی اصیل اسلامی است

عضو بسیج اساتید استان گفت: در مباحث جامعه شناسی باید منابع اصیل اسلامی مورد توجه قرار گیرد چونکه مبانی نظری یا تئوریک، اندیشه ای است که بعنوان مبنا و پایه ای علوم انسانی مطرح است.

مقابله با لیبرالیسم غرب،نیازمند مسلح شدن به مبانی اصیل اسلامی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز: در نشست تخصصی علمی پژوهشی که به همت بسیج دانشجویی پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل شب دوشنبه در نمازخانه این دانشگاه برگزار شد سمیعی از اعضای بسیج اساتید استان با بیان اینکه افکار عمومی در دستان رسانه ها است گفت: آمریکا از اول تاسیس تا کنون به 60 کشور جهان حمله کرده و در این بین جنایات بسیار زیادی را انجام داده است که همه این اعمال ریشه در افکار صهیونیست ها دارد.

وی از رسانه ها بعنوان ابزار وحشتناک استکبار نام برد و گفت: آمریکا با در اختیار داشتن غول های رسانه ای دنیا هرآنچه را که می خواهند به دنیا مخابره می کنند.

سمیعی افزود: بی بی سی به عنوان یکی از عمال استکبار 9 دروغ را چنان ماهرانه در قالب یک خبر واقعی به مخاطبان قالب می کند که اغلب تحت تاثیر قرار می گیرند.

عضو بسیج اساتید استان ادامه داد: ما اکنون در یک جنگ تمام عیار رسانه ای قرار داریم که اگر الان غفلت کنیم آینده قابل جبران نخواهد بود.

داعشیان کودن ترین مخلوقات کره زمین هستند

وی اعمال ددمنشانه داعش را نشأت گرفته از تفکر صهیونیست دانست و گفت: داعشی ها کودن ترین آدمهای روی زمین هستند که با در اختیار داشتن ابزارالات پیشرفته دست به جنایات ضد بشری می زنند.

آل صعود با صهیونیست تفاوتی ندارد.

سمیعی افزود: آل سعود بعد از روی کار آمدن،عربستان جزو اولین کشورهایی شد که اسرائیل را رسمیت شناخت و بعد از آن نیز جنایات زیادی علیه شیعیان و اهل سنت عربستان مرتکب شده است.

سلامت و امنیت از بزرگترین نعمت های الهی هستند

عضو بسیج اساتید استان سلامت و امنیت را از نعمت های بزرگ الهی برشمرد و گفت: ما باید این دو نعمت را قدر بدانیم و در سایه این نعمت ها در شکوفایی علمی کشور بکوشیم.

وی به مسائل علوم انسانی اشاره کرد و گفت: در مباحث جامعه شناسی باید منابع اصیل اسلامی را مورد توجه قرار داد چونکه مبانی نظری یا تئوریک، اندیشه ای است که بعنوان مبنا و پایه ای علوم انسانی مطرح است.

سمیعی با بیان اینکه مبانی ما اسلام است گفت: ما باید در مقابل لیبرالیسم غرب از موضع قدرت وارد شویم و به همین منظور نیازمندیم با مبانی نظری اصیل اسلامی خودمان را مسلح کنیم تا بتوانیم در مقابل کوچکترین انفعالات پاسخگو باشیم.

ندایی  مسئول علمی بسیج دانشجویی استان در ادامه نشست به اهمیت روزافزون علم در جوامع کنونی و پیشرفت برق آسای ان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: تقسیم بندی آن به رشته های گوناگون گواهی بر این مدعا است که تمام جنبه های نظام اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بر پایه علم بنا شده است.

وی افزود: حتی می توان گفت نظام هایی بیشتر استوار و پابرجا هستند که اصول و موازین آنها بر اساس یافته های علمی استوارند.

این مسئول ادامه داد: شاید علم در دهه های گذشته تاریخ بشریت چندان اهمیت تعیین کننده ای نداشته است، ولی امروزه در هر نظام توسعه یافته ای راه های پیشرفت و توسعه از طریق گسترش مرزهای دانش بشری میسر است.

ندایی متولی اصلی نهاد آموزش در هر کشوری را دانشگاه خواند وگفت: یکی از گام های اساسی که بسیج دانشجویی در دانشگاه ها برای گسترش و سازماندهی دانش نیروی انسانی برداشته اند ایجاد کانون های علمی دانشجویی بوده است.

وی ادامه داد این کانون ها در واقع حلقه واسط بین دانشجو و استاد بوده که نقش اصلی آنها تبادل دانش بین دانشجو و استاد و همچنین بین گروه ها، دانشکده ها و دانشگاه های مختلف با هدف ایفای نقش در زمینه های گوناگون علمی برای توسعه کشور است.

مسئول علمی بسیج دانشجویی فعالیت در کانون علمی بسیج دانشجویی را فرصتی مغتنم برای دانشجویان عنوان کرد و افزود: دانشجو میتواند با بهره گبری از پرتو تبادل تجارب مثبت و منفی، ارزشمند و کم هزینه، فرداهای زندگی خود را به خوبی رقم بزند.

وی در پایان از دانشجویان بسیجی خواست با کیفی سازی حلقه‌های علمی بسیج  با هدف هدایت حلقه‌ها به سمت حل مشکلات و نیازمندی های استانی و کشورینهایت دقت و تلاش خود را بکار گیرند.

انتهای خبر/ج