کد خبر: 597 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل

عدم توافق، بهتر از توافق بد است

دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت ها و رشادت های شهیدان، دانشمندان و نخبگان جوان علمی کشور است که تا پای جان در این عرصه پیش رفته اند و هرگز نباید به سادگی مورد تغافل و تسامح قرار گیرد.

عدم توافق، بهتر از توافق بد است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن تأکید بر حفظ دستاورد های هسته ای کشور اظهار داشت: توافقی که در آن منافع ملّت ایران و خطوط قرمز رهبری رعایت نشده  و یک قرارداد تحمیلی ، استعماری ، غیر قانونی و نامشروع باشد، قطعاً هیچ کس از طرف ملّت ایران اجازه امضای چنین قراردادی را ندارد.

در این بیانیه با اشاره به کودتای 28 مرداد 1332آمده است: حمایت از رژیم منحوس پهلوی، بلوکه کردن دارایی های مشروع ایران، تحریک و تشویق صدام بر جنگ علیه ایران و پشتیبانی تسلیحاتی از آن، حمایت از گروهک تروریستی منافقین، نامیدن ایران به عنوان محور شرارت در منطقه،کارشکنی و سنگ اندازی در پرونده هسته ای کشورمان و ده ها مورد دیگر، آمریکا را در نزد افکار عمومی ایران به عنوان دولتی مزوّر، شیطانی و غیرقابل اعتماد معرفی می نماید.

خُلف وعده های آمریکا در قرار داد الجزایر و مذاکرات مربوط به افغانستان و عراق و عهد شکنی های مکرر این کشور در طول مذاکرات هسته ای نیز از دیگر نشانه های غیر قابل اعتماد بودن شیطان بزرگ است.

این بیانیه با یادآوری دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران می افزاید: پیشرفت های حاصله مرهون مجاهدت ها و رشادت های شهیدان، دانشمندان و نخبگان جوان علمی کشور است که تا پای جان در این عرصه پیش رفته اند و هرگز نباید به سادگی مورد تغافل و تسامح قرار گیرد. بدون شک فعالیت های صلح آمیز هسته ای نماد مقاومت و پیروزی ملّت شریف ایران در مقابل زیاده خواهی ها، فشارها و تحریم های  بی سابقه ی غرب بوده است و دکترین هسته ای جمهوری اسلامی ایران که بر اساس استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و فرآورده های آن پایه گذاری شده است ،  بنا بر فتوای صریح رهبر معظّم انقلاب مبنی بر حرام بودن تسلیحات اتمی، تنها در راستای اهداف صلح آمیز و فعالیت های علمی و تحقیقاتی  قابلیت اجرایی دارند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ضمن تاکید بر رعایت کامل خطوط قرمز ترسیمی توسط رهبر معظم انقلاب توسط تیم مذاکره کننده و تأکید بر حفظ دستاورد های هسته ای خواستار امضای توافق نامه عزتمندانه شد.

در پایان این بیانیه ضمن تشریح توافق عزّتمندانه که در برگیرنده ی حقوق مشروع ملّت ایران در بهره مندی کامل از فناوری های صلح آمیز هسته ای و حفظ استقلال و کرامت جمهوری اسلامی باشد، آمده است: تعهّدات مندرج در توافق هسته ای باید دوجانبه و همزمان بازگشت پذیر باشد تا در صورت نقض عهد دشمن امکان برگشت سریع  به وضعیت هسته ای قبلی وجود داشته باشد. « عدم توافق بهتر از توافق بد» است و توافق بد توافقی است که منافع ملّت ایران و خطوط قرمز رهبری در آن رعایت نشده  و یک قرارداد تحمیلی ، استعماری ، غیر قانونی و نامشروع باشد. قطعاً هیچ کس از طرف ملّت ایران اجازه امضای چنین قراردادی را ندارد.

انتهای خبر/ج

 

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

 

باسمه تعالی

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های  اردبیل در رابطه با مذاکرات هسته ای ایران و1+5

«اجازه بازجویی از فرزندان ملّت را نمی دهم»   امام خامنه ای (مدّ ظلّه العالی)30/2/94 دانشگاه امام حسین (ع)

در روزهای اخیر زیاده خواهی ها و گستاخی های مقامات آمریکایی و توسّل آنها به زبان تهدید ، بیش از پیش قابل مشاهده است. تهدیدات مکرّر و روز افزون و تمدید تحریم ها پس از بیانیه لوزان توسط مسئولین عهد شکن آمریکا، از وزیر دفاع گرفته تا رئیس جمهور این کشور، نشان دهنده ی تیزهوشی و عمق درایت مقام معظم رهبری است که دولت آمریکا را غیر قابل اعتماد نامیدند.

    سیری در تحولات تاریخ معاصر ایران نیز کاملاً گویای این فرمایش رهبر فرزانه ی انقلاب است؛ کودتای 28 مرداد 1332، حمایت از رژیم منحوس پهلوی، بلوکه کردن دارایی های مشروع ایران، تحریک و تشویق صدام بر جنگ علیه ایران و پشتیبانی تسلیحاتی از آن، حمایت از گروهک تروریستی منافقین، نامیدن ایران به عنوان محور شرارت در منطقه،کارشکنی و سنگ اندازی در پرونده هسته ای کشورمان و ده ها مورد دیگر، آمریکا را در نزد افکار عمومی ایران به عنوان دولتی مزوّر، شیطانی و غیرقابل اعتماد معرفی می نماید.

خُلف وعده های آمریکا در قرار داد الجزایر  و مذاکرات مربوط به افغانستان و عراق و عهد شکنی های مکرر این کشور در طول مذاکرات هسته ای نیز از دیگر نشانه های غیر قابل اعتماد بودن شیطان بزرگ است.

دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت ها و رشادت های شهیدان، دانشمندان و نخبگان جوان علمی کشور است که تا پای جان در این عرصه پیش رفته اند و هرگز نباید به سادگی مورد تغافل و تسامح قرار گیرد. بدون شک فعالیت های صلح آمیز هسته ای نماد مقاومت و پیروزی ملّت شریف ایران در مقابل زیاده خواهی ها، فشارها و تحریم های  بی سابقه ی غرب بوده است و دکترین هسته ای جمهوری اسلامی ایران که بر اساس استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و فرآورده های آن پایه گذاری شده است ،  بنا بر فتوای صریح رهبر معظّم انقلاب  مبنی بر حرام بودن تسلیحات اتمی، تنها در راستای اهداف صلح آمیز و فعالیت های علمی و تحقیقاتی  قابلیت اجرایی دارند.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل ضمن حمایت دوباره از تیم مذاکره کننده هسته ای، خطاب به مذاکره کنندگان محترم موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

  1. رعایت کامل خطوط قرمز ترسیمی توسط رهبر معظم انقلاب که سیاست های کلی نظام را تعیین می نمایند، باید سرلوحه و فصل الخطاب مذاکرات هسته ای قرار گیرد ؛ از جمله اینکه توافق احتمالی بایستی یک مرحله ای بوده و تمامی تحریم ها علیه ملّت بزرگ ایران یکجا و هم زمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو شود.(نه تعلیق)
  2. اعتماد به مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران ، صداقت در گفتار ، تشریح جزئیات مذاکرات، و انتشار گزاره برگ (فکت شیت) ایرانی جهت آگاه سازی و تنویر افکار عمومی ، خواسته ی به حقّ ملّت ایران است که بایستی از سوی مسئولین مربوطه عملی گردد.
  3. زیاده خواهی ها و خواسته های نامعمول و غیر متعارف در مذاکرات ، نظیر اجازه بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای غیر قابل قبول بوده و هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی پذیرفته نشود.
  4. دستاوردهای هسته ای و میزان غنی سازی باید در حد نیازهای واقعی کشور حفظ و تقویت گردد و هیچ محدودیتی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای وجود نداشته باشد.
  5. توافق عزّتمندانه که در برگیرنده ی حقوق مشروع ملّت ایران در بهره مندی کامل از فناوری های صلح آمیز هسته ای و حفظ استقلال و کرامت جمهوری اسلامی باشد، بایستی در دستور کار قرارگیرد و تعهّدات مندرج در توافق هسته ای باید دوجانبه و همزمان بازگشت پذیر باشد تا در صورت نقض عهد دشمن امکان برگشت سریع  به وضعیت هسته ای قبلی وجود داشته باشد.

در نهایت  تاکید می کنیم که « عدم توافق بهتر از توافق بد» است و توافق بد از نظر ما توافقی است که منافع ملّت ایران و خطوط قرمز رهبری در آن رعایت نشده  و یک قرارداد تحمیلی ، استعماری ، غیر قانونی و نامشروع باشد. قطعاً هیچ کس از طرف ملّت ایران اجازه امضای چنین قراردادی را ندارد.

 

و من ا...  التّوفیق

  • بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل
  • بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل
  • بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل
  • بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه(س) اردبیل
  • بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی
  • بسیج دانشجویی موسسه غیر انتفاعی نوین اردبیل
  • بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نیر
  • بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نمین
  • بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رضی
  • بسیج دانشجویی مرکزعلمی کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل
  • بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر