پربازدیدترین ها

کد خبر: 6 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷

با حضور حجت الاسلام ناظریان

دانشگاهیان اردبیل با سبک زندگی اسلامی اشنا شدند

هنوز جامعه ما نتوانسته است تعریفی از سبک زندگی اسلامی با گذشت 3 سال از طرح بحث توسط مقام معظم رهبری ارائه کند.

دانشگاهیان اردبیل با سبک زندگی اسلامی اشنا شدند

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، حجت الاسلام محمد حسین ناظریان حکیم و طبیب مکتب طب خراسان در کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در جمع دانشگاهیان اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی گفت با اشاره به دوره خلافت مامون و بحث های علمی آن زمان دانشمندان جهان با امام رضا علیه السلام در طوس گفت: با اینکه قرآن کریم سراسر نور است ولی باطن آن به درستی در بین مردم ترویج نشده است و  متأسفانه امروز شاهد هستیم که مسئولین کشور تنها به امورات ظاهر قرآن می پردازند و از توجه به باطن این آیات الهی غافل مانده اند.

وی به ششمین آیه سوره نجم موسوم به رساله ذهبیه اشاره کرد و گفت: امام رضا علیه السلام  می فرمایند: هوای نفسانی بشر، تابع مزاج بشر است.

 این حکیم طب سنتی اوضاع تربیت جامعه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ما به جای اینکه تربیت را بشکل اصولی از ابتدا شروع کنیم از وسط کار سردرآورده ایم و همین باعث سردرگمی جامعه شده است.

وی تربیت جامعه کنونی ایران رابه معماری فنداسیون یک ساختمان تشبیه کرد و افزود: بدون ایجاد فنداسیون ،دیوار چینی  ساختمان کار اشتباهی است.

ناظریان کوتاه شدن متوسط عمر مردم را یادآور شد و گفت:جوانان ما به سن میان سالی نرسیده مبتلا به قند، فشارخون و آرتروز می شوند و همه اینها نشأت گرفته از آداب اشتباه زندگی روزمره است که سبب به هم ریختگی مزاج انسان شده است.

شاگرد آل اسحاق فنداسیون هوای نفس را در لابلای دین و کلام معصوم جستجو کرد و افزود: با رهنمود های موجود در آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار علیه السلام می توان به تعادل در مزاج دست یافت.

وی طلاق 76 درصدی جامعه را نیز در به تعادل نرسیدن مزواج در زوجین توصیف کرد و افزود: خواب و تغذیه مناسبت حلال مشکلات بسیاری از مردم جامعه است.

این طبیب سنتی در ادامه  به واژه سلامت پرداخت و گفت: تنظیم میزان خواب و نوع خوراک سلامتی انسان ها را تضمبن می کند.

وی بهترین زمان بیداری در شب را بین طلوعین توصیف کرد و افزود: هنگام اذان صبح تنها زمانی است که هرمون ضد سرطان در بدن انسان ترشح می شود  و  امروز علم آکادمیک نیز به این موضوع مهم  اذعان دارد.

ناظریان با بیان اینکه مداومت در خوابیدن بعد ار اذان صبح موجب  ابلهی انسان می شود افزود: بین بروز زمینه های بزه در جامعه و به تعادل نرسیدن مزاج در انسان رابطه مستقیم وجود دارد.

حکیم طب سنتی بهترین زمان استراحت انسان در طول روز از دیدگاه طب سنتی را یک ربع بعد از ظهر عنوان کرد و گفت: در کشوری مثل ژاپن که غیر مسلمان و خالی از هرگونه عرفانی است مصوب شده است که همه کارمندان در ادارات نیم ساعت بعد از آفتاب ظهر باید بخوابند و به همین منظور استراحت گاههایی نیزدر ادارات در نظر گرفته شده است و همین اقدام کوچک باعث بهره بری بالا و دقت در کار شده است و این در حالی است که طبق اعلام رسمی دولت آمار کار واقعی در ایران 22 دقیقه در روز است.

وی سبک زندگی اسلامی را تنها در رعایت آداب خواب و خوراک دانست و تاکید کرد اگر انسان  سلامت مزاج داشته باشد از لحاظ روحی و جسمی نیز تضمین شده است.

ناظریان در بخش دیگری از سخنان خود به مصرف پنیر در صبحانه های مردم اشاره کرد و گفت: پنیر در موقع صبح و معده خالی مثل سم عمل می کند و بیماری زا است.

حکیم طب سنتی مصرف 4 عدد گردو در طول شب را نیز مهمترین عامل تنظیم کلسترول خون عنوان کرد و افزود: متأسفانه به دلیل به هم خوردن سیستم تغذیه مردم و استفاده از مواد مصنوعی در وعده های غذایی  بدن جوانان ما امروز در مرز 35 سالگی به مانند پیرمردان 60 ساله انباشته از بیماری و مرض است.

وی علم روان شناسی تحمیل شده از غرب را ناکافی دانست و گفت: متأسفانه روان شناسان ما در دانشگاه طول 4 سال تحصیل حتی نیم خط روان شناسی اسلامی یاد نمی گیرند.

وی افزود: روان شناسی اصلی در مزاج شناسی نهفته است چراکه باعلم بر مزاج های انسان و مصرف مواد غذایی طبیعی می توان علاوه بر سلامت جسمی ، روح و روان انسان را نیز سیقل داد و به صفای باطن رسید.

ناظریان ضرورت مراجعه جوانان در شرف ازواج به مزاج شناس(روان شناس طبی) خاطر نشان کرد و گفت: این اقدام ریشه در حکمای ما دارد و با استفاده از علم مزاج شناسی و رسیدن به تعادل مزاج قبل از ازدواج می توان زندگی سالمتر و محکمتری  را شروع کرد.

حکیم طب سنتی ضرورت فراگیری علم مزاج شناسی توسط پزشکان آکادمیک ضروری دانست و افزود: با این اقدام حتی پزشکان متوسط نیز می توانند تعداد مراجعات خود را به 10 برابر افزایش دهند و بیماران نیز سریعتر و کم اشتباه تر  ببهبود یابند.

وی از مزاج شناسی بعنوان آسفالت جاده های خاکی تعبیر و تصریح کرد:گر مزاج انسان به تعادل رسید زمینه های تربیت صحیح نیز فراهم خواهد شد.

ناظریان به دستور العمل سلامت توسط رهبر معظم انقلاب  به سران سه قوه  اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری با اتکا بر تغذیه درست منطبق بر طب سنتی می توان سبک زندگی اسلامی را  نیز تبیین کرد.

وی اهمیت مزاج شناسی اساتید و معلمان در دانشگاه و مدارس را یادآور شد و ادامه داد: وقتی استاد بتواند مزاج شاگرد را تشخیص بدهند می توانند در یادگیری و شکوفا شدن استعداد های نهفته وی نیز موثر باشد.

حکیم مکتب خراسان اوج قدرت حافظه  انسان رادر 27 سالگی عنوان کرد و گفت تنها با دستورالعمل های مزاج شناسی است که می توان این قدرت را تا زمان مرگ حفظ و از تحلیل آن جلوگیری کرد.

مدرس حوزه و دانشگاه نقش فضای مجازی در انحطاط  روان انسان را خاطر نشان کرد و گفت: در 8سال اخیر تنها233 هزار نفر بخاطر مشکلات استخوان  ناشی از کم تحرکی و درک واقعیت به رحمت خدا رفته اند.

ناظریان در بخش پایانی سخنان خود به تولیدات گلخانه ای غیر مرتبط با فصول سال و میزان آسیب های ناشی از مصرف این مصنوعیات اشاره کرد و گفت: خداوند ،انگور را در شهریور و خرما را در طول تابستان خلق کرد تا در سرمای زمستان به بدن گرما ببخشند.

انتهای خبر/ج

 


نظرات بازدیدکنندگان

حسین افسری ایگدر
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱

با سلام میبخشید میخواستم شماره یا آدرس مطب ایشان در شهر های مختلف را اگر امکان دارد برایم میل کنید با تشکر