کد خبر: 613 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶

دردانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزشی کارافرینی «بوت کمپ»

عصر سه شنبه کارگاه آموزش کارآفرینی «بوت کمپ» با مشارکت بنیاد نخبگان استان اردبیل، اداره کل ورزش و جوانان استان در آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد.

کارگاه آموزشی کارافرینی «بوت کمپ»

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز ، علی شایقی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل در ابتدای این کارگاه آموزشی گفت: بوت کمپ یک رویداد کارآفرینی است که دانشجویان را برای شرکت در استارت آپ ویکند آماده می کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل هدف اصلی رویدادهای بوت کمپ و استارت آپ ویکند را ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان اعلام کرد و گفت: ایده های دانشجویان در استارتاپ ویکند از طریق سرمایه گذاران حاضر در این رویداد قابلیت عملیاتی شدن را دارد.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم وفناوری پردیس و بنیاد ملی نخبگان از ایده های دارای قابلیت تجاری سازی، حمایت می کند.

استارتاپ ویکند چیست؟

امین قاسمی نماینده جهانی استارت آپ ویکند در ایران نیز از جمله مزایای کارآفرینی به کسب درآمد بیشتر، تولید کالای مورد نیاز مردم و خدمت به جامعه و داشتن کنترل آینده، اشاره کرد و گفت: یک کارآفرین نمونه می تواند تمام دنیا را متحول کند.

وی با بیان اینکه شرکت ها اساسا از محل فروش برای فروش کالا یا انجام خدمات سودآوری می کنند، استارت آپ ویکند را به عنوان سازمان موقت طراحی شده برای ارائه یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر و قابل تکرار دانست و خاطرنشان کرد: این سازمان ها در صدد تبدیل شدن به شرکت هستند.

قاسمی با اشاره به اینکه استارت آپ ویکند رویداد ۵۴ ساعته است افزود: دانشجویان با تشکیل گروه های ده نفری در روز اول ایده ها را ارائه می دهند و تا آخرین ساعت روز سوم مهلت دارند ایده هایشان را کاربردی کنند.

وی با بیان اینکه تمام شرکت کنندگان در استارت آپ ویکند برنده محسوب می شوند، افزود: ۱۰تیم برتر شانس حضور در مسابقات استارت آپ ویکند ایران را بدست می آورد.

قاسمی فرصت تجربه و راه اندازی کسب و کار واقعی، آشنایی با افراد سرشناس در حوزه کارآفرینی و تکنولوژی، یادگیری مهارت های جدید در حوزه کسب و کار، شرکت در ۵ کارگاه کارآفرینی، ارتباط با جامعه کارآفرینان و پرداخت هزینه کم در ازای مزایای متعدد را از دستاوردهای استارت آپ ویکند عنوان کرد.

وی اعتبارسنجی ایده در حوزه های مختلف پزشکی، مهندسی، صنعت، ورزش و ... را یکی از مراحل راه اندازی استارت آپ ویکند عنوان کرد و گفت: ایده ها با فاکتورهایی از قبیل قانونی بودن ایده، داشتن مقبولیت از سوی جامعه، برآورد هزینه تولید، و شناخت رقبا ارزیابی می شوند.

ایجاد مدل کسب و کار در استارتاپ ویکند

نماینده جهانی استارت آپ ویکند در ایران ادامه داد: سازمان استارتاپ ویکند برای ایجاد ارزش تولیدی و دسترسی آسان مشتری به محصول، باید مدلی برای کسب و کار و تجاری سازی تولیدات ارائه دهد.

قاسمی با بیان اینکه بیزینس کنواس ابزاری است که به ایجاد مدل های کسب و کار کمک می کند، اظهار کرد: بیزینس کنواس دارای چند بخش اصلی شامل بخش مشتری ها، ارزش پیشنهادی، کانال های دست یابی، روابط با مشتری، راه های کسب درآمد، منابع و فعالیت های کلیدی، شرکای اصلی و ساختار هزینه ها می باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه مند برای شرکت در استارتاپ ویکند به سایت کانون کارآفرینی ایران به آدرسWww.startupweekend.ir مراجعه کنند.

نماینده جهانی استارت آپ ویکند در ایران با ابراز تأسف از اینکه در ایران افراد به کارگروهی رغبت چندانی نشان نمی دهند، افزود: کارگروهی قدرت بیشتری در مقایسه با کار انفرادی دارد.

قاسمی با بیان اینکه رویداد استارتاپ ویکند تاکنون بیش از ۲۰ هزار بار در دنیا برگزار شده است، افزود: این رویداد کارآفرینی در ایران ۴۰ بار برگزار شده که توانسته است دانشجویان خلاق و ایده پرداز را به خود جذب کند.

شایان ذکر است در ادامه مسابقه طرح ایده با موضوع ورزش و تکنولوژی با حضور دکتر نریمانی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و دکتر میرزایی، رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی، آقای نخست مدیر ورزش و جوانان اردبیل و دو نفر از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان، برگزار شد که از بین ۱۲۰ دانشجوی حاضر در این کارگاه، ۳۰ نفر به طرح و بیان ایده پرداختند که در پایان از ۱۰ ایده برتر تجلیل شد.

این کارگاه از ساعت۱۴ تا ۱۸ روز سه شنبه در آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور و با حضور محرم زاده رئیس دانشگاه پیام نور استان و جمعی از دانشجویان علاقمند این دانشگاه برگزار گردید.

انتهای خبر/ج