پربازدیدترین ها

کد خبر: 703 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳

معاون علمی پژوهشی رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

تمرکز دولت بعد از طرح تحول سلامت، روی مباحث بالینی است

سورنا ستاری معاون علمی پژوهشی رئیس جمهور بعد از ظهر سه شنبه در جمع اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: سلامت از مباحث مورد توجه دولت است و با نگاه ویژه ای حوزه بالینی مورد توجه قرار گرفته است.

تمرکز دولت بعد از طرح تحول سلامت، روی مباحث بالینی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، سورنا ستاری معاون علمی پژوهشی رئیس جمهور در جمع دانشگاهیان و نخبگان عرصه پزشکی گفت: از پژوهشگران و محققان انتظار می رود به نیازهای هر منطقه پاسخگو باشند.

معاون علمی پژوهشی رئیس جمهور بحث های بالینی را نسبت به بحث های پژوهشی در شاخه پزشکی در اولویت قرار داد و گفت:‌ بهتر است در حوزه پزشکی بحث بالینی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

ستاری با اشاره به اجرای موفق طرح تحول سلامت توجه بیشتر به حوزه بالینی را خواستار شد.

وی فلسفه شرکت های دانش بنیان را مورد توجه قرار داد و افزود: هدف از راه اندازی شرکت های دانش بنیان توجه به ظرفیت های درونی استان ها و حل مشکلات هر منطقه بدست پژوهشگران آن منطقه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: شرکت دانش بنیان باید بتواند به نیاز داخلی استان در محدوده فعالیت خود پاسخگو باشند.

ستاری پژوهش در مباحث درمانی را خواستار شد و افزود: به تبع چنین طرح هایی مورد حمایت خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به برخی انتقادها مبنی بر تمرکز این معاونت بر شرکت های دانش بنیان پرداخت و گفت: ما ایده های بسیاری داریم اما تبدیل آن به یک محصول تجاری باید در شرکت های دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.

ستاری با بیان اینکه هر ایده پردازی قادر به تجاری سازی تولید خود نیست، گفت: بر همین اساس "فرا بورس فروش ایده" راه اندازی شده است که می توان از طریق فن بازار نسبت به تجاری سازی ایده ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه جوانان ما از نظر ایده پردازی مشکل ندارند تصریح کرد: مهم این است جوانان چقدر پای ایده های خود خواهند ایستاد.

 معاون علمی پژوهشی رئیس جمهور به سن و سال مدیران شرکت های دانش بنیان در کشور اشاره کرد و گفت:میانگین زیر 30 سال این مدیران خود گویای  علاقمندی جوانان متعهد و متخصص در این حوزه از فعالیت ها است.

ستاری از سنین جوانی بعنوان سنین شکوفایی و نوآوری ایده ها نام برد و افزود: ریسک پذیری بالا نیز از جمله خصوصیات بارز دوران جوانی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود نقطه تمرکز این معاونت را حمایت از روح پژوهش دانست و گفت: ما مسئول تامین تجهیزات آزمایشگاهی نیستیم و به جای آن شبکه آزمایشگاهی با هدف نگه داری و‌آموزش خدمات راه اندازی کردیم.

وی با یادآوری اینکه باید در استان اردبیل به دنبال راه حلی باشیم تا مشکلات این استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های درونی علمی و پژوهشی اش برطرف شود، تصریح کرد: ما می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها به سمت تجاری‌سازی علوم و فنون و استفاده از ظرفیت آب‌های گرم و معدنی و گیاهان دارویی حرکت کنیم.

معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهور با بیان اینکه سه ستاد شامل سلول‌های بنیادین، بیو و گیاهان دارویی با حوزه مأموریت وزارت بهداشت در ارتباط هستند گفت: ما به صورت جدی نمی‌توانیم در حوزه سلامت و مطالعات سرطان‌شناسی ورود پیدا کنیم.

ستاری به عقب‌ماندگی استان اردبیل در حوزه علم و فناوری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: استان اردبیل باید به سرعت صندوق پژوهش و فناوری خود را راه‌اندازی کند.

وی به فعالیت‌های مختلف ستاد معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: معاونت هزینه‌های پتنت خارج از کشور را  بصورت صددرصد پرداخت می‌ کند و در نمایشگاه ساخت داخل، ظرفیت خرید را از 10 درصد به بیش از 50 درصد افزایش داده است.

ستاری بررسی پروژه های طرح شده از سوی پزشکان اردبیلی را ضروری دانست و گفت: در ستاد های مرتبط با معاونت علمی پژوهشی این بحث مورد تأکید قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص حمایت از طرحی در حوزه "طب بازساختی" نیز گفت: هر چند طب بازساختی مورد توجه معاونت است اما هنوز طرحی شاخص و قابل دفاع ارائه نشده است.

معاون علمی پژوهشی رئیس جمهور در حاشیه دیدار با پزشکان و متخصصین دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده داروسازی این دانشگاه نیز بازدید و از نزدیک با فعالیت های این مرکز علمی نیز آشنا شد.

انتهای خبر/ج