پربازدیدترین ها

کد خبر: 72 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹

در آستانه نوروز

سرچم ایمن سازی شد

کارشناسان معتقدند در بحث ترافیک و تصادفات جاده ای چهار عامل انسان، جاده، وسیله نقلیه و عوامل محیطی تعیین کننده اند، که البته اشتباهات انسانی عامل اصلی و حادثه خیز بودن و غیر استاندارد بودن جاده ها نیز عامل بعدی در بروز تصادفات هستند.

سرچم ایمن سازی شد

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و اینکه استان اردبیل سالانه پذیرای میلیون ها مسافر است این سوال در ذهن همه متباتر می شود که جاده های این استان تا چه اندزه ایمن هستند و میزان تلفات جاده ای در این استان چقدر است؟

کارشناسان معتقدند در بحث ترافیک و تصادفات جاده ای چهار عامل انسان، جاده، وسیله نقلیه و عوامل محیطی تعیین کننده اند، که البته اشتباهات انسانی عامل اصلی و حادثه خیز بودن و غیر استاندارد بودن جاده ها نیز عامل بعدی در بروز تصادفات هستند.

نصب انواع تابلوها و چراغ های راهنمایی، ایجاد پارکینگ های ایمن کنار جاده ای برای استراحت رانندگان و توقف اضطراری خودروها، وجود حفاظ ها و ضربه‌گیرها در کناره‌های جاده، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و اصلاح آنها، نصب دوربین های هوشمند کنترل سرعت، ایجاد شیارهای هشدار دهنده در کف جاده و اصلاح نقاطی که رانندگان دید مناسب ندارند از جمله شاخص هایی هستند که وجود آنها از استاندارد بودن جاده ها حکایت می کند.  

بر اساس آمار اعلامی راه و شهرسازی اردبیل در 28 ماهه اخیر برای بهبود ايمني و نگهداري محورهاي ارتباطي این استان کارهای قابل توجهی صورت گرفته است که نصب 1500 شاخه گاردريل، 1هزار و 500 مترمربع تابلو اطلاعاتي ، 4هزار و 400 عدد تابلوهاي اخطاري و انتظامي و خط‌كشي 4هزاركيلومتری در جاده‌های اردبیل، آسفالت در راههای اصلی 250كيلومتر؛ لكه‌گيري 500 هزار مترمربع، احداث بزرگراه 37 كيلومتر در راه اصلي و 100كيلومتر در راه فرعی از جمله این اقدامات بوده است.

 

 

ايجاد سيستم روشنايي 32كيلومتری، تعمیرات اساسی 10 پل‌ بزرگ، لكه گيري 150 هزار متر مربعی دیگر اقدامات انجامی برای ایمن سازی جاده های اردبیل بوده که توسط راه و شهرسازی اردبیل صورت گرفته است؛ این سازمان برای افتتاح پروژه های نگهداری راه ها، جمعا به مبلغ 200میلیارد ریال در 28 ماهه اخیر هزینه کرده است.

 

با وجود این اقدامات آمار تلفات رانندگی در استان اردبیل امسال افزایش یافته است و شاهد حوادثی خونین در جاده های اردبیل بودیم.

 

کمترین آمار تلفات رانندگی کشور در اردبیل

به گفته رييس سازمان پزشكي قانوني كشور، حوادثی رانندگي در 10ماهه امسال در کشورجان 14 هزار و 579 نفر را گرفته که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 6.2 درصد كاهش يافته است اما استان اردبیل با 193 کشته کمترین آمار تلفات را داشته است.

 

از 193 جان باخته در حوادث رانندگی 10 ماه امسال اردبیل، 165 نفر در حوادث مربوط به حوزه برون شهری و 28 نفر مربوط به حوزه درون شهری رخ داده است.

 

بهروز ولیزاده مدیر کل پزشکی قانونی استان اردبیل گفته است: در مقایسه با سال گذشته آمار تلفات حوادث رانندگی اردبیل در 10 ماهه امسال افزایش 2.6 درصدی را داشته است.

 

در 10ماهه امسال، 3 هزار و 816 نفر در حوادث رانندگی در اردبیل مصدوم شده اند که در مقایسه با مدت مشابه این میزان کاهش 2.7 درصدی دارد.

 

جاده ایمن شده سرچم هفته آینده بازگشایی می‌شود

این آمار و ارقام در حالی اعلام می شود که با وجود فعالیت های قابل توجه برای بهسازی و ایمن سازی راههای استان اردبیل در طی سه دهه همچنان در مناطقی از شمال و جنوب استان اردبیل راههای اصلی همچنان کیفیت لازم را ندارند مطلبی که مجید خدابخش استاندار اردبیل در جلسه 28 دی کمیسیون ایمنی جاده ای و بررسی مسائل ایمنی حمل و نقل و ترافیک آن را مطرح و خواستار رفع مناطق حادثه خیز شد.

 

رفع 27 اشکال ایمنی و امنیتی محورهای ارتباطی استان اردبیل بویژه مشکلات و نارسایی های دو محور حادثه خیز اردبیل_سرچم و اردبیل_ مشگین‌شهر مواردی بودند که بشترین تاکید روی آنها بود از این رو جاده سرچم اردبیل از 10 بهمن تا 21 اسفند 40 روزی مسدود شد تا ایمن سازی این محور مواصلاتی که سه ساعتی مسیر اردبیل به پایتخت را کمتر می کند در دستور کار قرار بگیرد.

 

  جاده سرچم اواخر هفته آینده بازگشایی شده و آماده پذیرایی از مسافران نوروزی خواهد بود.

انتهای پیام/