کد خبر: 728 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴

بیانیه بسیج دانشجویی استان اردبیل:

بازخوانی اندیشه های امام راه گشای مسائل هسته ای است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب، پاسداری از اندیشه های امام را وظیفه خود دانسته و تصریح کرد: بازخوانی مجدد اندیشه های امام راه گشای بسیاری از مسائل بخصوص هسته ای و مذاکرات است.

بازخوانی اندیشه های امام راه گشای مسائل هسته ای است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل که به مناسبت 14 و 15 خرداد صادر شده هدف اصلی امام از انقلاب را احیای حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) و ارزش های دینی در جهان را عنوان کرد و افزود: ایران سالیان درازی زیر سلطه و اقتدار طاغوت قرار داشت ولی با شجاعت و مدیریت معصوم گونه مقام معظم رهبری از زیر سلطه استعمار و استکبار سربلند بیرون آمد

در ادامه این بیانیه آمده است: در واقع امام خمینی(ره) مدل جدید و کاملی از دموکراسی تحت عنوان،(ولایت فقیه) را تئوریزه، گفتمان سازی و اجرا کرد و به دنیا در قالب "نظام جمهوری اسلامی" عرضه و معرفی داشت.

این بیانیه می افزاید: بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل همچون سایر آحاد و اقشار ملت شریف ایران ضمن گرامیداشت این ایام بزرگ و تاریخی و تجدید میثاق با اهداف و آرمانهای بلند آن پیر سفر کرده، پاسداری از افکار و اندیشه ی امام خمینی(ره) را وظیفه اصلی خود می داند.

این بیانیه همه آحاد مردم بخصوص  قشر جوان را به مطالعه و بازخوانی مجدد اندیشه های مجدد امام راحل توصیه کرده و می افزاید: جریان های سیاسی فعال در کشور باید از ورود زودهنگام به مسأله انتخابات پرهیز نمایند تا با حفظ وحدت و همدلی، دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود به ویژه در آستانه مذاکرات حساس هسته ای ناکام بمانند.

انتهای خبر/ج

 

متن کامل بیانیه به شرح ذیل می باشد:

باسمه تعالی

                          بیاینه بسیج دانشجویی استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن 14 و 15 خرداد

                                       امام خمینی(ره) قلب همیشه زنده انقلاب اسلامی است

                                                                 مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

15 خرداد 1342 سالروز بازداشت امام خمینی (ره) توسط رژیم منحوس پهلوی و سرآغاز قیام مردم مسلمان ایران( قیام خونین 15 خرداد 42) و 14 خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی آن حضرت و انتخاب امام خامنه ای به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان رهبری(1368) می باشد از این روی خرداد ماه تداعی گر خاطره رهبر و معمار بزرگ انقلاب، حکیم فرزانه، عارف و سیاستمداری است که نه تنها ایران اسلامی بلکه همه مسلمانان و آزاد اندیشان عالم به نحوی مرهون اندیشه ی والا و تدابیر روشنگرانه ایشان هستند.

بزرگ مردی که جهان را با اندیشه الهی خود از فرو رفتن در تفکرات مادی گرایانه سوسیالیسم و لیبرالیسم نجات داد و مستضعفین جهان را برای مبارزه و مقاومت در برابر مستکبران امیدوار ساخت.

ابر مردی که معادلات قدرت جهانی را با قدرت ایمان خویش بر هم زد و اسلام را با عنوان تنها مسیر رستگاری بشریت به دنیا معرفی نمود.

چرا که هدف اصلی امام احیای حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) و ارزش های دینی در جهانی بود که سالیان دراز در زیر سلطه و اقتدار طاغوت قرار داشت.

در واقع امام خمینی(ره) مدل جدید و کاملی را در دموکراسی تحت عنوان،(ولایت فقیه) تئوریزه، گفتمان سازی و اجرا کرده و به دنیا در قالب (نظام جمهوری اسلامی) عرضه و معرفی داشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل همچون سایر آحاد و اقشار ملت شریف ایران ضمن گرامیداشت این ایام بزرگ و تاریخی و تجدید میثاق با اهداف و ارمانهای بلند آن پیر سفر کرده، پاسداری از افکار و اندیشه ی امام خمینی(ره) را وظیفه اساسی خود دانسته و اعلام می دارد:

  1. در آستانه بیست و ششمین سالگرد رحلت امام عزیز، آحاد امت اسلامی، بویژه نخبگان، روشنفکران و فعالان سیاسی را به تعمق و دقت و مطالعه و بازخوانی مجدد اندیشه های مجدد آن امام راحل به ویژه در وصیت نامه الهی سیاسی ایشان دعوت می نماییم.
  2. از کلیه جریان های سیاسی فعال در کشور می خواهیم از ورود زودهنگام به مسأله انتخابات پرهیز نموده، با حفظ وحدت و همدلی، دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود به ویژه در آستانه مذاکرات حساس هسته ای ناکام بگذارند.
  3. ضمن ابراز نگرانی از هرگونه انحراف در اندیشه های پاک امام خمینی(ره) در حوزه های دینی،اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، مقوله های "تحجر"،سکولاریسم،"التقاط"، سازش پذیری و تسلیم را از آفت های فرا روی نظام جمهوری اسلامی ایران می دانیم و با حضرت آیت الله خامنه ای را بعنوان تنها خلف صالح ایشان و یگانه پرچمدار راستین و هدایتگر کشتی انقلاب و فصل الخطاب مسائل کشور بیعت می کنیم و پیروی محض و کامل خویش را از فرامین آن حضرت اعلام می داریم.

                                                                                       والسلام علیکم

                                                                     شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی