کد خبر: 732 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴

آیت الله بنابی:

امام به ما جرأت تربیت نَفس داد / محبوبیت رهبر ایران،جهانی است

آیت الله بنابی خطیب توانمند آذربایجان در 26 امین سالگرد ارتحال معمار انقلاب در جمع مردم اردبیل از امام خمینی بعنوان تنها کسی نام برد که بعد از رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) توانست با درهم شکستن استکبار و مستکبر به مستضعفین جرأت بدهد.

به گزارش ابصارنیوز، آیت الله عبدالحمید بنابی مدرس حوزه و دانشگاه های تبریز پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در مسجد سرچشمه اردبیل از امام خمینی بعنوان بزرگترین شخصیت جهان اسلام بعد از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیه السلام نام برد و افزود: مراسم سالگرد این مرد خدایی باید در ابعاد جهانی برگزار شود چونکه تأثیر کارش بعد از گذشت 40سال هنوز هم در جهان قابل مشاهده است.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نیز در زمان خودشان به درستی درک نشدند گفت: اکنون بعد از گذشت 1400 سال تلاش و کوشش در ثاری و جاری ساختن دین مبین اسلام در جهان عظمت کارشان قابل درک است.

وی ادامه داد: اگر 100 سال از عمر انقلاب بگذرد، عظمت کار روح الله بر جهان نیز مشخص و قابل درک خواهد شد چونکه هنوز هم زلزله ای که ایشان 40 سال قبل به راه انداختند هنوز هم در جهان سرو صدا  می کند.

همه ادیان به ظهور منجی آخرالزمان اعتقاد دارند.

مبلغ دین اسلام، به فرقه های مختلف اسلامی اشاره کرد و گفت: تمام این فرقه با همه اختلافاتشان به ظهور حضرت مهدی(عج) معترف هستند.

وی در ادامه این بخش از سخنانش به موضوع وهابیت از فرقه های دین اسلام پرداخت و گفت: این فرقه ضاله هم با برپایی کنفرانس ها و همایش های متعددی نهایتاً در کنفرانس مدینه تحقیقاتشان را که شامل گردآوری و تفسیر 100 حدیت از بزرگان با چاپ در دو جلد کتاب به  ظهور حضرت مهدی(عج) بعنوان آخرین منجی و برپا کننده عدل در جهان اعتراف کردند.

وی افزود: این مطلب را سید هادی خسروشاهی به فارسی روان ترجمه کرده و آورده است وهابیون معترفند که امام زمان (عج) از اولاد حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد.

این عالم وارسته به گردآوری مجموعه روایات مربوط به امام زمان (عج) توسط آیت الله صافی به دستور آیت الله بروجردی اشاره کرد و گفت: همه ادیان منجمله مسیحیت نیز به ظهور منجی آخرالزمان اعتقاد دارند و اظهار می دارند که وی با ظهورش قسط و عدالت را در جهان برقرار خواهد کرد.

بنابی حوادث تونس، مصر، یمن، بحرین، افغانستان و سایر کشورها در اقصی نقاط عالم را تحلیل کرد و گفت: تحلیل و بررسی آثار نهضت امام و پس لرزه های انقلاب اسلامی در اکثر کشورهای جهان مشهود است.

وی از نهضت امام خمینی(ره)، بعنوان معجزه قرن نام برد  و تأکید کرد، نهضت امام(ره) فرهنگ جامعه را نیز عوض کرد.

این مبلغ دینی با اشاره به زمان پیش از انقلاب در ایران اظهار داشت: در زمان طاغوت خبری از نماز و روزه  نبود بطوریکه فسق و فجور کوچه و بازار را در بر گرفته بود.

وی عمل به مستحبات در کنار ادای واجبات و صلح و آرامش حاکم بر جامعه و کشور را مدیون شهدای انقلاب و دفاع مقدس خواند و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و شهدای راه احیای نهضت اسلام، مردم ما الان علاوه بر ادای واجبات مؤکده، مستحبات را نیز در آرامش کامل به جای می آورند و این در سایه رنج های یکی از اولیاء خدا به نام سید روح الله است.

خطیب توانمند آذربایجان به تأثیر نفس انقلاب درکشوری همچون آمریکا که نماد استکبار و طلم و جور در جهان استاشاره کرد و گفت: در کشوری که حاکمان آن به جدا بودن دین از سیاست افتخار می کنند، با گذشت سی و شش سال از انقلاب در ایران، شلوغترین کلاس دانشجویان ایالت ویرجینا را دروس دینی شکل می دهد و این به برکت نهضت امام خمینی (ره) و حقانیت دین مبین اسلام است.

امام به ما جرأت داد تا روح  و نفس هایمان را تقویت کنیم.

خطیب توانمند آذربایجان با بیان اینکه شخصیت امام راحل بعد ازگذشت دو سه قرن بیشتر متبلور خواهد شد اظهار داشت: نهضت خونین امام حسین علیه السلام اکنون در دنیا جلوه دار است چونکه نور عالمگیر رسالت پیامبر اکرم(ص) نیز اکنون در جهان متبلور شده است.

وی اهمیت احکام دینی را که پیامبر(ص)و ائمه (ع) از جانب خداوند برای بشر به ارمغان آورده اند را خاطر نشان شد و افزود: با اینکه علم بشر سیال است و در برخی موارد هم جاهلانه عمل می کند اما  دانشمندان جهان با اثبان درستی برخی از این احکام به حقانیت اسلام پی برده اند هر چند نمی توانند آن را ابراز کنند.

عِلم بشر هر چقدر هم پیشرفت کند در مقابل عِلم الهی جاهل است.

مبلغ دین اسلام، برچیده شدن نمک در سفره غذای خانواده های ایرانی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و افزود: این در سنت رسول خدا است که فرمودند: سفره هایتان را با نمک و سبزیجات مزین کنید که حتما حکمتی در آن نهقته شده و پیامبر عظیم الشان نیز آن راسفارش کرده است.

اکنون ایران بعنوان مدینه فاضله، در جهان مطرح است.

وی در ادامه سخنانش به تحقق پیشگویی ها در مورد امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و  در جواب منتقدین به تشکیل مدینه فاظله در این پیشگویی ها نیز گفت: اگر به گذشته ایران و جهان امروز نگاه کنید خواهید دید که به درستی ایران مدینه فاضله در جهان است.

بُنابی به مقایسه دوران طاغوت و ایران امروزی پرداخت و گفت: ایران زمان طاغوت تهی از اسلام بود، فحشا و منکرات موج می زد الان هم وضع جهان همین طور است، فحشا و فساد جهان را درنوردیده است و تنها جایی که آرامش و امنیت در آن وجود دارد ایران است.

وی به وجود فشار های اقتصادی اذعان کرد و گفت: در کنار همه این نقایص اکنون ایران قدرتمند در سایه ارامش و امنیتی که امام با نهضتش برای ما به ارمغان اورد الان رو به پیشرفت در حال حرکت است و تا این نهضت را به تنها عدالت گستر گیتی امام زمان (عج) نرساند از پای نخواهد ایستاد.

ماهواره اسباب فحشا در خانه ها را فراهم می کند.

این مبارز انقلابی وجود ماهواره و تلفن همراه را یاداور شد و گفت: زمانی می گفتند فحشا و فساد از در و دیوار خانه هایتان بر شما خواهد بارید، کسی آن را باور نمی کرد ولی با گذشت زمان همینطور هم شد و الان به کمک تکنولوژی، تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام توسط این امواج مخرب از در و دیوار خانه های مردم به پنهان ترین مکانشان در حال نفوذ کردن است.

وی به کشورهای منطقه خصوصاً شیخ نشینان اشاره کرد و گفت: اگر به جده عربستان کمی دقیق شوید    می فهمید در این کشور اسلامی که ادای خادم الحرمین بودن را دارد، فساد و فحشا موج می زند.

وضعیت معیشت ایران در مقایسه با 40 سال قبل بسیار بهتر است.

خطیب آذربایجان بحث گرانی و بی کاری را یادآور شد و افزود: اگر به 40 سال قبل نگاه کنید وضعیت حاکم بسیار بهتر از آن زمان است و اصلا قابل قیاس با گذشته نیست.

وی کار و تلاش دانشمندان ایرانی را ارج نهاد و افزود: اگر نهضت امام پیروز نمی شد و شهدا با جانفشانی شان امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان نمی آوردند الان خدا می داند دانشمندان ما به چه وضعیتی گرفتار می شدند.

محبوبیت رهبر ایران جهانی است.

مدری حوزه و دانشگاه کفایت ،شجاعت و حسن مدیریت را از ویژگی های آیت الله خامنه ای عنوان کرد و گفت: صلابت و قدرت ایران در جهان بعد از رحلت امام مدیون رهبر معظم انقلاب است.

وی عنایت ویژه خدا و امام زمان را بر سر ایران اسلامی و آیت الله خامنه ای را خاطر نشان کرد و گفت: اگر این حمایت ها نبود، قطعا الان گردن کلفتان جهان در مقابل عظمت رهبر ایران زانو نمی زدند.

یار دیرین انقلاب با اشاره به گذشت 36 سال از انقلاب گفت: در این مدت هر دولتی سر کار آمد اجازه  ندادند آزادانه برنامه های خود را پیاده کند چونکه غرب و سازمان های بی در و پیکرش مدام اعمال فشار می کنند و با پیغام و پسغام هایشان بر سر اجرای برنامه های دولت ها سنگ اندازی می کنند که نهایتا با عنایت خداوند تاکنون نتوانسته اند جلوی پیشرفت های ایران اسلامی مشکل ایجاد کنند.

وی از کره شمالی بعنوان نمونه نام برد و افزود: تحریم چند ماهه مردمان این کشور را به گدایی کشاند.

هدف استکبار از ایجاد داعش، تخریب حکومت اسلامی و جریان شیعه است.

این عالم وارسته ازداعش,طالبان و القاده بعنوان بازوان شیطان نام برد و افزود: هدف استکبار از نامگذاری این گروهک های تروریستی به نام حکومت اسلامی، تغییر ذهنیت مردم جهان نسبت به ترویج اسلام در جهان و منحرف کردن نام شیعه است چونکه مترادف شدن شیعه با قتل و کشتار مردم بی گناه باعث کاهش گرایش به اسلام می شود ولی نامه به موقع حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان اروپا، نقشه شوم آنها را به هم زد.

وی از شیخ نشینان  حاشیه خلیج فارس بعنوان سگ های زنجیره ای آمریکا نام برد و افزود:تا زمانی که عنایت امام زمان بر سر این مملکت است استکبار با همه سردمدارانش هیچ غلطی نمی تواند بکند.

بنابی به دوران فتنه اشاره کرد و گفت: در آن بحبوحه علمای کربلا و نجف به سراغ من می آمدند و جویای اوضاء و احوال ایران بودند و به نوعی خود را مهیای تحول بزرگ در منطقه می کردند که من در جواب آنها حقیقت  انقلاب را افشا کردم و گفتم: اگر ایران برود، شیعه هم خواهد رفت ولی چون عَلَم انقلاب به دست امام زمان خواهد رسید پس انقلاب ایران و بالتبع نظام جمهوری اسلامی در ایران از بین رفتنی نیست پس شیعه هم خواهد ماند تا امام زمان عج ظهور کند.

مجاهد نستوه دوران انقلاب، سالروز منصوب شدن آیت الله خامنه ای به سمت رهبری ایران توسط مجلس خبرگان رهبری را یادآور شد و تصریح کرد: مقبولیت این مرد الهی فراتر از مرزهای ایران جهانی است بطوریکه در کشورهایی مثل بحرین، لبنان و حتی انگلیس از ایشان بعنوان یا بن رسول الله  نام برده می شود.

وی افزود:کلینتون از روسای جمهوری اسبق آمریکا در جلسه ای گفته بود ، مشکل ما با ایران است هرجا پا می گذاریم رد پای ایران نیز است بخصوص رهبر ایران که در خاورمیانه از صلابت خاصی برخوردار است و توانسته با حکومت در دلهای مردم، خود را نیز به اثبات برساند.

وی تصریح کرد: مدیریت مقام معظم رهبری بعد از ائمه معصومین در جهان، تمام شمول و بی بدیل است.

مدرس حوزه و دانشگاه به انتقاد از رایج شدن جشنواره های موسیقی پرداخت و گفت: آنچه باعث پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی بود رواج فرهنگ عاشورا در خانواده ها بود.

عالم وارسته جهان اسلام از جوانان خواست تا با الگو قراردادن ائمه بخصوص حضرت علی اکبر علیهم السلام ضمن دوری از مسائلی که ذهن را به انحراف می کشاند با پرورش روحیه ایثار و شهادت خود را مهیای  مقابله با نقشه های شوم دشمنان اسلام کنند.

انتهای خبر/ج