کد خبر: 738 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵

رئیس شورای تبلیغات اسلامی اردبیل:

بنیانگذاران انقلاب، شهدای 15خرداد بودند

حجت الاسلام ولی نظر پور رئیس شورای تبلیغات اسلامی اردبیل در مراسم یادبود شهدای 15 خرداد پیش از ظهر امروز در مصلای اردبیل گفت: امام خمینی(ره) از واقعه 15 خرداد و شهدای عظیم الشأن این روز به نیکی یاد می کرد و می فرمود: بنیانگذاران انقلاب، شهدای 15خرداد بودند.

بنیانگذاران انقلاب، شهدای 15خرداد بودند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،مراسم نکوداشت شهدای 15 خرداد پیش از ظهر امروز با حضور پرشکوه مدافعان انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت السلام ولی نظرپور رئیس شورای تبلیغات اسلامی اردبیل در مصلی این شهر برگزار شد.

نظر پور در این مراسم با بیان اینکه واقعه 15 خرداد برای همیشه جاودانه نگه داشته خواهد شد گفت: این روز بزرگ مبدأ جنبش بزرگی بود که امام خمینی نیز آن را برای همیشه تاریخ ایران، عزای عمومی اعلام کرد.

وی به بیان ماجرای 15 خرداد پرداخت و از انگیزه های دینی و ایمانی بعنوان مهمترین عامل خلق حماسه 15 خرداد نام برد و افزود: این روز بعنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی در تاریخ انقلاب ماندگار شده است.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی اردبیل از 4 راهپیمایی بزرگ در روزهای تاسوعا، عاشورا، اربعین حسینی و 28 سفر بعنوان عوامل پیروزی انقلاب نام برد و افزود: تمام حرکت های انقلاب ارتباط مستقیمی با نهضت عاشورای حسینی داشت و در این روز مردم با الهام از درس های مکتب عاشورا اعلام کردند سربازان امام خمینی رضوان الله تعالی علیه هستند.

نظرپور تبعید امام به کویت را یادآور شد و افزود: زمانی که امام را به کویت تبعید کردند، علاوه بر امتناء از پذیرش امام حتی لحظه ای استراحت هم به وی ندادند.

وی ادامه داد: آن زمان امام خمینی(ره) فرمودند اگر تمام عمرم را در مسیر با هواپیما و کشتی سپری کنم لحظه ای دست از اصول، هدف و مبانی خود برنخواهم داشت و این چنین بود که مسلمانان عزتمند شدند.

نظرپور از حماسه 15 خرداد بعنوان روز عزت ، عظمت و یکپارچگی ملت ایران نام برد و گفت: با وجود گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب، باز هم نیازمند به روحیه جهاد،ایثار و شهادت هستیم.

وی ترک نکردن دین و کنار گذاشتن اختلافات داخلی را ویژگی مهم انقلابیون توصیف کرد و گفت: اکنون نیز این دو عامل از خصوصیات بارز مدیریتی مقام معظم رهبری می باشد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی اردبیل زمان جنگ سخت را یادآور شد و افزود: بعد از پذیرش قطعنامه جنگ فیزیکی جای خود را به جنگ اندیشه ها داد.

نظرپور احترام و پاسداشت این روز را کافی ندانست و تصریح کرد: باید تابع فرامین مقام معظم رهبری بود و با ادامه راه امام خمینی(ره) که بالاترین سفارشش کنار گذاشتن هوای نفس و انجام وظیفه با حفظ وحدت است، اهداف انقلاب را دنبال کنیم تا به سر منزل مقصود برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های روز جمعه اشاره کرد و افزود: این روز بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با امام زمان(عج) است.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی اردبیل شناخت امام عصر را در دینداری، تقوای الهی و عمل به واجبات دانست و با اشاره به  احادیث امام صادق علیه السلام گفت: هرکس امام عصر خود را نشناسد مرگش به جاهلیت خواهد بود.

انتهای خبر/ج