کد خبر: 740 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶

با حضور مسئولین کشوری و استانی:

حسین علیپور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل شد

عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل،عبدالعزیز ابراهیم زاده بعد از 12 سال جای خود را به حسین علیپور رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد خلخال داد.

حسین علیپور  سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل  شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضود محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و مجتبی زاده مشاور عالی دانشگاه،عبدالعزیز ابراهیم زاده موسس و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل بعد از 12 سال خدمت و تلاش از جامعه دانشگاهی استان خداحافظی کرد.

محمد اخباری رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در این مراسم  گفت: وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی فراتر از نظریه پردازی، آموزش و ارتقای مهارت ها است.

وی 15 درصد مباحث مطروحه در دانشگاه را نظری و 85 درصد مابقی را مباحث علمی و کاربردی توصیف کرد و افزود: جامعه از لحاظ مدرک گرایی فراتر از حد اشباع حرکت کرده بطوریکه اکنون بحران بی کاری بعنوان بزرگترین نتیجه مدرک‌گرایی در  دانشگاههای کاملا مشهود است.

اخباری حرکت به سمت تجاری‌سازی علم و ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان را عالی ترین هدف دانشگاه جامع علمی کاربر دی  عنوان کرد و گفت: با یک بازنگری اساسی در رشته‌ها،‌ نظام درسی و دوره‌های دانشگاهی می توانیم بر اساس نیاز بازار کار ،رشته‌های دانشگاهی را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه جامع  علمی کاربردی کشور کیفی‌سازی رشته‌ها مورد را خاطر نشان کرد و افزود: بر اساس طرح بازنگری در اردیبهشت ماه  80 مرکز از بین 1100 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کشور، به دلیل عدم کارایی در راستای مأموریت های  ابلاغ شده از رده فعالیت خارج شدند.

اخباری بهره برداری از طرح باز آموزی  مدرسین دانشگاه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی کیفی‌سازی مدرسین این دانشگاه است که با داشتن تخصص های لازم بتوانند نیروهای مستعد برای خدمت به پیشرفت کرفت تربیت کنند.

وی گفت: آماده‌سرمایه‌گذاری در استان اردبیل در جهت راه‌اندازی مراکز تربیت مدرس هستیم تا این استان به عنوان پایلوت تربیت مدرس دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور معرفی شود.

در پایان این مراسم  حسین علی‌پور رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد خلخال و فارغ التحصیل مهندسی صنایع به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه در استان اردبیل منصوب شد.

انتهای خبر /ج