کد خبر: 741 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷

یک واحد درس انقلاب – فصل اول :

بازگشت به اندیشه های امام،مدینه فاضله را شکل می دهد

دانشجویان اردبیل گفتند: سخن امام خمینی(ره) مبنی بر شیطان بزرگ قلمداد کردن آمریکا تا آخر حیات دنیا، مبین این مطلب است که اعتماد و خوشبین بودن به این دولت مستکبر، نتیجه ای جز تحقیر و تضییع حقوق ملت ایران، نخواهد داشت.

بازگشت به اندیشه های امام،مدینه فاضله را شکل می دهد

تعدادی از دانشجویان آگاه و بصیر دانشگاههای اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصار نیوز، بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را راهگشای مسائل کنونی کشور و رخدادهای منطقه ای دانسته و تأکید کردند: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند بازگشت به اندیشه های امام راحل و اجرایی کردن اصول و مکتب امام در تمامی شئون زندگی است.

در ادامه این گفتگو دانشجویان تصریح کردند: قاطعیت و شجاعت کم نظیر امام خمینی(ره) در تصمیم گیری ها و تبیین سیاست های نظام باید سرلوحه ی مسئولان کشور قرار گیرد.      

در ادامه مطلب،قسمت اول این گفتگو را می خوانیم: 

*حامد هاشمی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه محقق:آمریکا تا آخر عمرش، شیطان بزرگ است.

این دانشجوی رشته ادبیات دانشگاه محقق در پی سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی در 14 خرداد 94 تحلیلی واقع بینانه از خط امام و انطباق آن با شرایط کنونی کشور در جهت مقابله با فزون خواهی غربی ها و طرف های مذاکره کننده هسته ای با جمهوری اسلامی ایران ارائه داد و گفت: رهبر انقلاب با درایت والای خود هشدار می دهند در صورت عدول از اصول و فراموش کردن ارزش های امام، ملت سیلی خواهد خورد یعنی دستاوردها و ارزش های اصیل انقلاب دستخوش تاراج بیگانگان قرار خواهد گرفت و عزت واقعی ملت لگدکوب خواهد شد.   

هاشمی ادامه داد:امروز ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند بازگشت به اندیشه های امام و اجرایی کردن اصول و مکتب امام در تمامی شئون زندگی هستیم.                                                                               

این دانشجوی بصیر و خط امامی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: شیطان بزرگ خواندن آمریکا تا پایان دنیا توسط امام راحل، مبین این مطلب است که اعتماد و خوشبین بودن به این دولت مستکبر،دروغگو،فریبکار و عهدشکن کاری عبث و نتیجه ای جز تحقیر و تضییع حقوق ملت ایران، نخواهد داشت.

وی ادامه داد: قاطعیت و شجاعت کم نظیر امام خمینی(ره) در تصمیم گیری ها و تبیین سیاست های نظام باید سرلوحه ی مسئولان قرار گیرد.                                                                                                  

هاشمی در پایان سخنانش مقام معظم رهبری را جانشین بر حق امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) با جریان شناسی دقیق و رصد کامل برنامه ها، توطئه ها و جریان های مخرب دشمنان، رهنمودها و راهکارهای دقیق و کارآمد برای مقابه با اهداف شوم دشمنان ترسیم می نمایند و ما دانشجویان بعنوان افسران جنگ نرم وظیفه داریم این راهکارها را در جامعه نشر داده و با عمل کردن به آنها، دیگران را نیز تشویق  به عمل کنیم تا انقلاب به سر منزل مقصود برسد.

      

*سجاد آقازاده دانشجوی رشته آمار دانشگاه محقق: دانشجویان دیدبانان ملت اند، که با بصیرت افزایی و روشنگری موجب صدور انقلاب اسلامی به دنیا خواهند شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران اتفاقی است که در ادوار تاریخ، بجز زمان برخی از پیامبران نظیر نداشته است.

آقازاده گفت: امام خمینی(ره) حکومت مقتدر اسلامی را بوجود آورد که در مقابل کفر، شرک، بت پرستی  و جاهلیت مدرن بایستد و از مردم مظلوم و مستضعف جهان در همه جا حمایت کند تا تبدیل به الگویی برای مردم آزادی خواه دنیا گردد.

وی، بیداری ملت مظلوم فلسطین. لبنان. بحرین. سوریه. عراق و یمن را نوید بخش پیروزی مستضعفین در آینده جهان توصیف کرد و گفت: بوجود آوردن خاورمیانه ای متحد و اسلامی و آزادی خواه با مردم سالاری دینی و عدالت محور جز با نابودی دشمنان اسلام بخصوص آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست و نوکران مزدور منطقه ای آنها و پیدایش حکومت یک پارچه وعدالت گستر مهدوی میسر نخواهد شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق ادامه داد: بدون شک شروع جهاد اسلامی کشورهای مسلمان با الگوگیری و پیروی از راه و سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری که صریحاً مقابل جبهه مخالفان ، قلدران و مستکبران بین المللی قرار دارد.

این دانشجوی دانشگاه محقق افزود: البته امروزه جریان های لیبرال مسلک مغرض، درصدد هستندکه اندیشه های اصیل اسلامی و امام خمینی(ره) را تحریف کنند.

آقازاده اظهار امیدواری کرد ترسیم اسلام ناب محمدی و مولفه های آن که در مقابل اسلام آمریکایی و سکولار هستند با بصیرت افزایی و روشنگری خط امام، موجب صدور هر چه بیشتر انقلاب اسلامی و نابودی داعشیان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی گردد.

 

*راهب محمدی دانشجوی عرفان و ادیان دانشگاه محقق: دانشجویان، رهرو حقیقی خط امام هستند.

راهب محمدی دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق نیز در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز تصریح کرد: اگر امام  و راه امام را گم کنیم به سر منزل مقصود نخواهیم رسید.

وی افزود: در غیر اینصورت از آرمان هایی که امام تعریف کرده دور خواهیم ماند، لذا امیدوارم که هرگز از مسیری که تعیین شده منحرف نشویم.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری راهنمای به تمام معنای آن راه است و لذا عزت ایران با دو حرکت اساسی رهرو حقیقی خط امام  و گوش به فرمان ولی فقیه بودن  حفظ خواهد شد تا بنا به فرموده امام راحل آسیبی به مملکت نرسد و مردم و جوانان و در رأس آنها مسئولین محترم باید پایبند به اصول باشند.

وی با اشاره به قدرت و ابهت کنونی ایران گفت: این عزت و شکوه مدیون و مرهون خط امام، خون شهدا و همچنین ولایت فقیه است که باید قدردان این موهبت الهی باشیم.

محمدی از مسئولین محترم و مردم شریف  ایران اسلامی خواست با تمسک به خون شهدا و ولایت فقیه از این گذرگاه سخت عبور کنند تا انشاءالله به سر منزل آرمانی که امام راحل فرمودند برسیم.

این دانشجوی دانشگاه محقق کنار گذاشتن برخی اختلافات سلیقه ای از طرف دولت و دخیل نکردن این اختلافات در مذاکرات هسته ای را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: همه و در همه حال باید به فکر عزت و غرور ملی ایران باشیم و بکوشیم این عزت که از جانب خدا برای ملت ایران عنایت شده است همواره حفظ شود.

محمدی خاطر نشان کرد: از دولت محترم انتظار می رود ضمن برخورد قاطع با یاوه گویان، با درک اوضاع کنونی و چشمی باز در برابر دشمن و شیطان بزرگ، سر میز مذاکره بنشیند.

 

*رضا ندایی دانشجوی الهیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل: مسئولین در آستانه انتخابات باید نهایت دقت در گفتار و اعمال را داشته باشند تا به نفع دشمن عمل نکنند.

ندایی اظهار داشت: سخنان بسیار خوب و سنجیده و منطقی مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) برای مسئولین در داخل کشور و حتی خارج از کشور نیز درس تبیین سیاست نظام بوده است.

وی افزود: تدابیر و دوراندیشی مقام معظم رهبری برگرفته از تدابیر و دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره) بوده، اگرچه برای مسئولین نظام فصل الخطاب و لازم الاجرا است بلکه برای کشورهای منطقه و اروپایی نیز هشدار است و در عین حال چراغ راه هدایت و انتخاب مسیر درست برای مصلحت کشور است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تصریح کرد: ایده و اندیشه مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) بوده و مثل امام راحل تمام تصمیمات ایشان دقیق،ریز و سنجیده می باشد.

ندایی در خصوص سخنان حکیمانه رهبر انقلاب در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که فرمودند: سخنان امام نباید تحریف شود نیز گفت: عده ای از مسئولین نباید به نحو خود این سخنان را تفسیر نمایند.

وی سخنان مقام معظم رهبری را در اینخصوص اتمام حجت با عده ای از مسئولین به ظاهر آفتاب گردان خواند و تصریح کرد: مسئولین باید در سالی که شاهد برگزاری دو انتخابات بسیارحساس است نهایت دقت در گفتار و اعمال خود را داشته باشند تا مسائلی که به نفع دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است اتفاق نیافتد.

یک واحد درس انقلاب، مجموعه گفتگو با دانشگاهیان اردبیل است که پایگاه خبری تحلیلی ابصارنیوز در نظر دارد بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را از دیدگاه این قشر فرهیخته جامعه تبیین کند.

انتهای خبر /ج

 

 


نظرات بازدیدکنندگان

مهدی
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹

نباید اجازه دهیم خط امام تحریف شود