کد خبر: 7635 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱

امام جمعه موقت اردبیل

عفت اجتماعی، موجب بالندگی جامعه اسلامی می شود

امام جمعه موقت اردبیل به تشریح اهمیت عفت و آثار معنوی آن در زندگی انسان پرداخت و گفت: بالندگی جامعه اسلامی و پیشرفت‌های مسلمانان در طول تاریخ در سایه عفت اجتماعی و مهار هوای نفس بوده است.

عفت اجتماعی، موجب بالندگی جامعه اسلامی می شود

آیت اله علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل در خطبه ای نماز جمعه این هفته اردبیل  به تشریح اهمیت عفت و آثار معنوی آن در زندگی انسان پرداخت و گفت: بالندگی جامعه اسلامی و پیشرفت‌های مسلمانان در طول تاریخ در سایه عفت اجتماعی و مهار هوای نفس بوده است.

وی به برنامه های غرب و دشمنان اسلام در تغییر سبک زندگی اشاره کرد و گفت: تغییر افکار مردم برای جهت‌دهی رفتار آن‌ها بر مبنای ارزش‌های غربی و غیردینی و غیراسلامی محوری‌ترین سیاست دشمنان در ایران اسلامی بوده است.

فروغی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اندلسی کردن ایران راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی است،گفت: اضطراب و مشکلات روحی و روانی جوامع امروز حاصل فرهنگ غربی است و ما نیازمند کار و فعالیت فرهنگی صحنه‌ای بر مبنای آموزه‌های اسلامی جهت دوری از اثرات اسفناک اندیشه‌های غرب هستیم.

خطیب نماز جمعه اردبیل با تاکید بر اهمیت وفای به عهد در زندگی اجتماعی و سیاسی گفت: مقاومت در برابر دشمن رمز موفقیت و پیروزی است و در مقابل پیمان‌شکنان باید با سرعت و قاطعیت اقدام کرد.

فروغی به استراتژی‌های آمریکا و شکست آنان در منطقه اشاره کرد و گفت: معامله قرن و فروش دائمی فلسطین و ایجاد اتحاد بین کشورهای عربی بر علیه ایران و تقویت ایران هراسی در منطقه برنامه آمریکا و انگلیس است و سابقه‌ی دشمنی آنان با مردم ایران در طول تاریخ آشکار بوده و نباید فریب سیاست‌های دشمن را خورد.

وی افزود: دزدی دریایی و توقیف نفت‌کش ایرانی عرصه‌ی دیگری از شکست و پشیمانی استکبار خواهد بود چرا که مردم ایران همواره ثابت کرده‌اند که در مقابل دشمن و ظلم ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه موقت اردبیل عفت را در جامعه اسلامی نمونه‌ای از تقوا دانست و گفت: دین اسلام بر پایه‌ی فطرت انسان بنا شده و هیچ حکم دینی وجود ندارد که مخالف فطرت بشر باشد ولی پیروی از هوای نفس می‌تواند همه روندها را برهم بریزد.

انتهای پیام/ج