کد خبر: 7640 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴

کنفرانس بین المللی گردشگری در اردبیل+ تصاویر

رئیس کنفرانس بین‌المللی گردشگری اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل به لحاظ ظرفیت‌های بالقوه گردشگری جزو استان‌های سطح بالا است، گفت: درآمدهای گردشگری اردبیل قابل توجه نیست چراکه پتانسیل های استان ، بالفعل نشده است.

کنفرانس بین المللی گردشگری در اردبیل+ تصاویر

اولین کنفرانس بین المللی گردشگری اردبیل با حضور اساتید داخلی و خارجی و مسئولین استان اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در کنفرانس بین المللی گردشگری اردبیل با بیان اینکه برگزاری کنفرانس‌های علمی می تواند در راستای توسعه گردشگری استان مفید واقع شود به ظرفیت ها و پتانسیل های استان اردبیل اشاره و اظهار امیدواری کرد: این کنفرانس نقطه عطفی در توسعه گردشگری استان شود.

وی در ادامه سخنان خود به جغرافیای گردشگری اردبیل اشاره کرد و گفت: استان اردبیل به جهت وضعیت جغرافیایی دارای پتانسیل‌های خوبی در حوزه گردشگری است و برای توسعه این صنعت در اردبیل و کسب درآمد از این حوزه، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تجربیات سایر مناطق در حوزه گردشگری هستیم.

حبیبی در پایان سخنان خود به رشد علمی دانشگاه در چندسال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در حالی‌که رشد علمی کشور ۸ درصد بوده دانشگاه محقق اردبیلی رشد علمی ۵۰ درصدی را داشته است که این علی‌رغم مشکلات اقتصادی و تحریم‌های موجود، صورت گرفته است.

وی به ارتباط دانشگاه محقق با دانشگاه های سایر کشورها نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در سالهای اخیر توانسته  ارتباط‌های علمی و بین‌المللی خود را افزایش داده و برنامه‌های علمی مشترک با سایر کشورها نیز انجام دهد.

ظرفیت های گردشگری اردبیل بالفعل نشده است

محمد حسن‌زاده رئیس کنفرانس بین‌المللی گردشگری اردبیل و عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه این همایش به بیان اهداف  و ضرورت برگزاری کنفراهس بین المللی گردشگری اردبیل در برهه فعلی پرداخت و گفت: هدف اصلی از برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری در اردبیل استفاده از تجربیات سایر کشورها در گسترش گردشگری استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه اردبیل به لحاظ ظرفیت‌های بالقوه گردشگری جزو استان‌های سطح بالا  است ولی درآمدهای حاصل از این صنعت قابل توجه نیست.

حسن‌زاده  در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات کنفرانس پرداخت و گفت: کنفرانس گردشگری اردبیل در محورهای مدیریت و اقتصاد گردشگری، بازاریابی گردشگری، جغرافیا و گردشگری شهری و روستایی، گردشگری ورزشی، گردشگری کشاورزی، گردشگری سلامت، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جدید شهری و فرصت‌ها و چالش‌های توسعه گردشگری اردبیل در حال برگزاری است.

وی به تبیین عوامل موفقیت شرکت های خصوصی در گردشگری پرداخت و با بیان اینکه امروز  شرکت ها به دنبال سایت معتبر برای برندسازی هستند، تصریح کرد: برترین شرکت ها، شرکت هایی هستند که در فضای مجازی فعالیت داشته و خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود گفت: تعداد 30 مقاله در کنفرانس ارائه خواهد شد.

حسن زاده در بخش پایانی سخنان خود به پنل های علمی کنفرانس نیز اشاره کرد و گفت: بررسی عوامل عدم جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری اردبیل، تحلیل اقلیم گردشگری اردبیل، بررسی پتانسیل های گردشگری شهرستان ماکو، بررسی خواص طبیعی چشمه های آب گرم در توسعه توریسم درمانی و شناخت الگوی فضایی عناصر توریستی اردبیل از موارد مطروحه پنل جغرافیا و گردشگری هستند.

وی افزود: توسعه گردشگری در شهرستان تالش، تحلیل و بررسی فرش شیخ صفی، جاذبه های گردشگری سرعین و بررسی روستای قزل یاتاق میانه از نگاه باستان شناسان از جمله موارد مطروحه در پنل هنر و باستان شناسی خواهد بود.

رئیس کنفرانس بین‌المللی گردشگری اردبیل به تبیین موضوعات پنل علمی جغرافیا و گردشگری پرداخت و گفت: بررسی عوامل عدم جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری اردبیل، تحلیل اقلیم گردشگری اردبیل، شناسایی پتانسیل های گردشگری شهرستان ماکو، بررسی خواص چشمه های آب گرم در توسعه توریسم درمانی و شناخت الگوی فضایی عناصر توریستی اردبیل از جمله موارد مطروحه در این پنل علمی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه مدل مفهومی برای بررسی رضایت گردشگر از بازدید، شناسایی تداعیات ذهنی برند گردشگری اردبیل، کارایی گردشگری رویدادهای برنامه ریزی شده، بررسی نقش ایین های مذهبی و مدیریت بازاریابی در جذب گردشگر، تبیین مدل استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی صنعت گردشگری اردبیل، واکاوی جاگاه امنیت در برنامه ریزی و مدیریت مقاصد گردشگری، شناسایی و رتبه بندی پیشران های کلیدی موثر بر اینده گردشگری استان اردبیل و  بررسی تاثیر وابستگی عاطفی بر وفاداری گردشگران از جمله موارد مورد بحث در پنل علمی مدیریت و اقتصاد گردشگری هستند.

سخنرانی اکبر بهنام جو استاندار ادبیل، رضا اسکندری مدیر عامل بانک تجارت،احسان بلوت از دانشگاه ترکیه، محمد تقی رهنمایی و ضرغام از اساتید دانشگاه های تهران  از جمله برنامه های علمی اولین کنفرانس بین المللی گردشگری اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

انتهای پیام/ج