کد خبر: 7718 ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

مکتب عاشورا، سیاست های استکبار را منفعل کرده است/ فرهنگ زینبی، در کشور تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت مکتب عاشورا در سیاست های خارجی بسیار خوب عمل کرده است، گفت: مسئولین فرهنگی باید تلاش کنند تا با ترویج فرهنگ زینبی در جامعه، راه های نفوذ استکبار در داخل کشور را ببندند.

مکتب عاشورا، سیاست های استکبار را منفعل کرده است/ فرهنگ زینبی، در کشور تقویت شود

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شامگاه امروز در مراسم استقبال از ماه محرم در مسجد اردبیل  با بیان اینکه همه کتب آسمانی از حضرت آدم(ع) تا نبی مکرم اسلام(ص) همگی در قلب نورانی امام حسین(ع) جمع شده است، گفت: گودال قتلگاه از این حیث دارای اهمیت ویژه ای است.

وی با بیان اینکه گریه برای امام حسین(ع) بلا را دفع می کند، گفت: بسیاری از کشورها بخصوص کشورهای عربی مانند مغرب  از نعمت بزرگ عزاداری برای امام حسین(ع) بی بهره اند و این خسران متوجه حاکمان مستبدشان است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خداوند عده ای را مأمور کرده تا شر ظالمان را از کره زمین برچینند گفت: اگر حاکمان مستند و ظالم بر ملت ها حکومت کند، زمین و آسمان به هم خواهد ریخت.

وی در ادامه سخنان خود به شعار  اصلاح امت به عنوان شعار سال دارالرشاد اردبیل برای عزاداری ماه محرم اشاره کرد و گفت: این شعار باید الهام بخش عزاداران در طول سال قرارگیرد.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امام حسین(ع)ب زرگترین مصلح است، گفت: هرکس که می خواهد به دستگاه امام حسین(ع) وارد شود باید ابتدا خود را اصلاح کند چراکه در این دستگاه مقدس جایی برای مفسدان نیست.

وی با بیان اینکه افراد فاسد هرجا وارد می شوند مردم را گمراه می کنند، وظیفه سنگین هیئت های مذهبی در این خصوص را متذکر شد و گفت: هیئت های مذهبی باید نهایت دقت را به کار بندند تا با اصلاح افراد در مراسمات پیشواز همچون هفته خوانی ها افراد اصلاح شده را مهیای ورود به دستگاه اباعبداله الحسین(ع) کنند.

این مبلغ دینی با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید اصلاح است، گفت:کسی حق ندارد هم وارد دستگاه امام حسین(ع) شود و همزمان با عزاداری به رفتار های اشتباه خود همچون فساد ادامه دهد چراکه این کار اهانت به امام حسین(ع) و مرام و فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش است.

عاملی در ادامه سخنان خود به بدعت گذاری ها در عزاداری ها اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام در صدد هستند تا با بنیانگذاری آیینی به نام حسینیت بدون امام حسین(ع)، به اسلام ناب محمدی آسیب وارد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح دو سئوال از عزاداران امام حسین(ع) پرداخت و گفت: اگر عزاداری ها، احسانات و اجتماعات عظیم حسینی در اقصی نقاط کشور در رفتارهای اجتماعی مردم اثر نگذارد، عزاداری اتفاق نیفتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به مسئله محبت در عزاداری برای امام حسین(ع) نیز اشاره کرد و گفت: اگر محبت در عزاداری اقتضا نداشته باشد، عزاداری ها خنثی خواهد شد.

وی خواستار برگزاری مراسمات ویژه تحت عنوان لبیک برای امام شد و گفت: امام حسیم(ع) تنها امامی است که در زیارت نامه ایشان لبیک آمده است.

عاملی به بیان فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) پرداخت و گفت: عزاداری یعنی با امام حسین(ع) بیعت کردن، بیعتی که در آن ولایت، محبت، مرام و فکر و اندیشه امام حسین(ع) در عزادار نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیعت با امام حسین(ع)در واقع بیعت با خداوند متعال است، گفت: در احادیث ائمه معصومین(ع) آمده است که تشکیلات و در کل اراده امام حسین(ع)همان اراده خداوند است.

وی به اهمیت نماز  و امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) با نماز ظهرش در عاشورا در واقع از دین اسلام برای ابد صیانت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیرات انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا در سیاست داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: در طول 40 سال گذشته خوشبختانه در سیاست خارجی خوب عمل کردیم  بطوریکه دنیا با همه توانش در حیرت مانده است.

وی با بیان اینکه دنیا در سیاست خارجی جهموری اسلامی ایران به برکت مکتب عاشورا رو به انفعال است، گفت: متأسفانه در عرصه سیاست داخلی توفیق چندانی نداشتیم چراکه سبک زندگی جوانان ما این را می گوید که در نقطه اشتراک ما در داخل اندیشه های امام حسین(ع) جاری نیست.

امام جمعه اردبیل  با انتقاد از مسئولین فرهنگی کشور گفت: همه باید تلاش کنند تا فرهنگ زینبی در داخل کشور ترویج  یابد.

عاملی به عزاداری در کشورهای عربی و آسیای شرقی نیز اشاره کرد و گفت:به دلیل تأثیرات فوق العاده عزاداری برای امام حسین(ع) در بین مردم در کشورهای عربی اجازه راه اندازی حسینیه داده نمی شود و در مالزی نیز اجتماعات عراداری را منحل می کنند چرا که می ترسند با به اوج رسیدن اصلاحات در مردم ، زمانه حاکمان قلدر نیز در این کشورها به پایان برسد. بنابر این درصدد هستند تا با القای تبعیت از جاهل در بین مردم بر حکومت مستبدانه خودشان ادامه دهند.

وی به ترفندهای بکار گرفته توسط شیعه انگلیسی برای مقابله با اسلام ناب محمدی نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام با به کارگیری وهابیون در جمهوری آذربایجان تلاش می کنند تا با طرح شبهات در شواذ مذهب  با اسلام ناب محمدی مقابله کنند.

این مبلغ دینی  با بیان اینکه علمای شیعه بحث های زیادی در خصوص شواذ وهابیون دارند، گفت: اگر وهابیون مرد میدان هستند در اصول دین وارد شوند تا در جهان رسوا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان سخنان خود هیئت های عزاداری را به رعایت آداب عزاداری دعوت کرد و گفت:همه باید تلاش کنند تا بدعت ها و وهنیات را در برنامه های عزاداری خود حذف کنند.

وی از تقایی و معزیبه عنوان بزرگ شاعران دستگاه اباعبداله الحسین(ع) به نیکی یاد کرد و گفت» اقامه  عزای مردم جمهوری آذربایجان بر ای محمد باقر منصوری مداح اهل بیت(ع) نشان دهنده اعتبار و نفوذ یک مداح اهل بیت (ع) در بین قلوب مردم و عاشقان اهل بیت(ع) در خارج از مرزها است.

انتهای پیام/ج