کد خبر: 7746 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰

یادداشت:

اخراج جان بولتون و عوام فریبی افکار عمومی

ترامپ بدنبال عوام فریبی افکار سران کشورها بالاخص کشورهای اروپایی حاضر در برجام هست که دیدگاهشان نسبت به ایالات متحده جز گزینه نظامی علیه ایران نیست.

اخراج جان بولتون و عوام فریبی افکار عمومی

به گزارش ابصارخبر، آرمان سعیدی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه پیام نور شهرستان پارس آباد در یادداشت خود به تحلیل اخراج جان بولتون مشاور امنیتی رئیس جمهور ایالات متحده توسط ترامپ پرداخت و نوشت: ترامپ طی اقدامی که ماه های گذشته برای اخراج  بولتون گمانه زنی کرده بود، ان را عملی کرد و بصورت کاملا برنامه ریزی شده مشاور امنیت ملی خود را که فردی جنگ طلب و جمهوری خواه  بود کنار گذاشت.

این اقدام ترامپ از دو دیدگاه قابل بررسی است؛دیدگاه اول اینکه  ترامپ درست زمانی دست به این اقدام زد که جمهوری اسلامی ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود را عملی کرد که می توان این اقدام ترامپ را اقدام متقابل ایالات متحده نسبت به این اقدام جمهوری اسلامی دانست.
در واقع می توان گفت: ترامپ به دنبال عوام فریبی افکار سران دیگر کشورها بالاخص کشورهای اروپایی در برجام هست که دیدگاهشان نسبت به ایالات متحده جز گرینه نظامی علیه ایران نیست، در این بین ایالات متحده به دنبال ان هست که دیدگاه کشورهای عضو برجام رو نسبت به ایران را تغییر بدهد جراکه سیاست بولتون که با لحنی به دور از سیاست و کاملا مشخص چهره خشونت و جنگ طلبانه داشت نه تنها حزب جمهوری خواه ایالات متحده را نمایان کرده بود بلکه  ترامپ و کابینه اش را نیز برای اقدامی علیه ایران سردرگم کرده بود.
 
دیدگاه دوم اینکه ترامپ کسی را جایگزین بولتون خواهد کرد که سیاستی کاملا عوام فریبانه و محتاطانه ای را در قبال ایران برگزیند و نظر احزاب دمکرات ایالات متحده را که مخالف جنگ و درگیری با جمهوری اسلامی هستند  را اجرا کند چراکه اکثریت کرسی گنگره را دارند و می توانند دست به تصویب اقداماتی جدی تر و شدیدتر علیه ایران کنند چرا که عده ای از دمکراتها خواهان بازگشت ایالات متحده به برجام هستند.
ناگفته نماند که ترامپ نیم نگاهی نیز به انتخابات اینده دارد و می حواهد از هم اکنون با عوام فریبی هایش در مسند قدرت باقی بماند.
 
انتهای پیام/ج