کد خبر: 7766 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری کشور؛

اساتید گروه معارف، تكیه گاه اخلاقی دانشجویان هستند

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، استادان گروه معارف را قیم و تكیه گاه اخلاقی و معنوی برای دانشجویان دانست.

اساتید گروه معارف، تكیه گاه اخلاقی دانشجویان هستند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،  حجت الاسلام والمسلمین دكتر نیكزاد عیسی‌زاده دراجلاس مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه شمال غرب كشور كه صبح و ظهر امروز در واحد اردبیل برگزار شد، اظهار كرد: استادان گروه معارف باید قیم و تكیه گاه اخلاقی و معنوی برای دانشجویان باشند.

وی به اهمیت كار استادان معارف اشاره كرد و افزود: در كنار آموزش و پژوهش باید به تربیت نیر‌و‌های انسانی و كارآمد توجه كرد تا پاسخگوی نیازهای كشور و منطقه باشد.

عیسی زاده اولین نقش انبیاء الهی را مربی گری برشمرد و افزود: استادان گروه معارف باید در كنار معلمی نقش مربی‌گری داشته باشند و فقط به انتقال داده اكتفا نكنند و ارتباط تربیتی و فرهنگی با دانشجو ایجاد كنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، اسحاق رسولی نیز با اشاره به نفوذ اندیشه های سكولاریسمی و لیبرالیسمی  در بین جوانان گفت: امروز سخت ترین وظیفه و سخت ترین كار به عهده گروه معارف است.

وی ادامه داد: هرچقدر انقلاب شكوهمند اسلامی قوی تر می‌شود دشمنان آن نیز بیشتر می‌شود و هجوم برنامه ریزی شده رسانه استكبار جهانی و بهره بردن از دوستان نادان در داخل كشور باعث می‌شود دفاع از نظام انقلاب كار سخت و مشكلی شود.

رسولی با بیان اینكه امروز اساتید گروه معارف بیش از همه به چالش كشیده می‌شوند، ادامه داد: استادان معارف باید در تقویت روشنگری و جذب جوانان به معارف دینی تلاش كنند و در شناسایی و شناساندن ماهیت افرادی كه جریانات انحرافی بوجود می آورند پیش قدم باشند.

وی به ارتباط نسل جدید به نرم افزارها و اینترنت اشاره كرد و گفت: استادان باید از تكنولوژی های نوین و علاقه مند نسل جدید در راستای تقویت و ترویج معارف دینی استفاده كنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز به اهمیت انقلاب اشاره كرد و گفت: رسالت اصلی ما حفظ انقلاب است و اگر انقلاب نبود ماهم نبودیم.

حجت الاسلام دكترمحمد تجلایی ادامه داد: ما در دوره سختی از انقلاب قرار داریم و استادان نباید بعد محافظه كاری داشته باشند و از هم گسیختگی بین گروه‌های معارف باید از‌بین رود.

مدیر امور گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی ، حجت الاسلام و المسلمین علی محمد امراللهی نیز اظهار كرد: مدارا گری و بردباری از خصوصیات استادان گروه معارف است.

وی ماموریت استادان معارف را تربیت نیروی انسانی متعهد و كارآمد با همكاری سایر بخش‌های دانشگاه عنوان كرد و افزود: دستیابی به هدف تربیت دینی دانشجو مبتنی بر توجه به سه ضلع استاد، دانشجو و محتوا و متن است.

امراللهی ادامه داد: تربیت دینی و معنوی جوانان انقلابی با ایجاد و ارتقای شناخت صحیح، اندیشه دینی و استفاده از اساتید انقلابی و با روش‌های علمی و ابزار‌های جدید مد نظر قرار گیرد.

وی  افزود: باز تعریف توسعه معارف اسلامی، تقویت باورهای اسلامی  و تغییر رفتارها را از اهداف گروه معارف دانشگاه است.