کد خبر: 7769 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷

در جلسه هماهنگی قرارگاه اربعین دانشجویی مطرح شد؛

حضور در اربعین حسینی، لبیک به ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» امام است/ دوره تربیتی سفیران اربعین برگزار می شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه حضور در همایش اربعین حسینی در واقع لبیک به ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» امام حسین(ع) است، گفت: همه باید تلاش کنیم تا زمینه های حضور جوانان در این همایش عظیم را فراهم کنیم.

حضور در اربعین حسینی، لبیک به ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» امام است/ دوره تربیتی سفیران اربعین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جلسه هماهنگی قرارگاه دانشجویی اربعین حسینی با حضور روسای دانشگاه های اردبیل، مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان  و مسئولین بسیج دانشجویی استان اردبیل در سالن اجلاس دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حضور در اربعین حسینی، لبیک به ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» امام حسین(ع) است

حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در ابتدای این جلسه به برنامه های اعزام زائرین اربعین حسینی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال مشکل ویزا برای پیاده روی اربعین حسینی حل شده است، با ثبت نام چشمگیر زائرین دانشجو مواجه هستیم و باید سعی کنیم برنامه های منسجم تری برای زائرین دانشجو قبل از اعزام و بعد از اعزام برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه ثبت نام و اعزام برای سفرهای زیارتی اربعین حسینی کار مبارکی است گفت: با توجه به اینکه ائمه معصومین سفارش ویژه ای برای زیارت اربعین کرده اند بنابراین هرقدمی در این راستا دارای ثواب است اما مهمترین نکته این سفر، ازدحام و اجتماع بزرگ عاشورائیان در کربلای معلا است که همه ساله برگزار می‌شود.

حسنی به بیان اهمیت اجتماع باشکوه عاشورائیان در اربعین حسینی پرداخت و گفت: این حضور و شرکت در اجتماع بزرگ حسینی در واقع اعلام آمادگی برای ظهور حضرت بقیه الله است و از این رو دارای اهمیت ویژه ای است.

وی لبیک به ندای هل من ناصر حسینی را سومین نکته حضور در پیاده روی اربعین حسینی عنوان کرد و گفت:  مهمترین پیام حضور زائرین دانشجو در پیاده روی اربعین حسینی در واقع لبیک به پیام عاشورا است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در ادامه سخنان خود از برگزاری برنامه جاماندگان اربعین حسینی در اردبیل خبرداد و گفت: طبق رسم هرساله دانشجویان و عموم مردمی که توفیق حضور در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلا را نداشتند برنامه ای تحت عنوان جاماندگان اربعین حسینی در نظر گرفته شده است تا همه بتوانند از این فیض عظیم برخوردار شوند.

حسنی گفت: جاماندگان اربعین حسینی در روز اربعین با حضور در مزار شهدای گمنام شورابیل به سمت تپه نورالشهدای دانشگاه محق اردبیلی که پیکر مطهر دو شهید گمنام در آن به خاک سپرده شده است، حرکت خواهند کرد تا علاوه بر اینکه از فیض پیاده روی در این روز بزرگ بی نصیب نشوند به ندای مولای خود نیز لبیک بگویند.

برگزاری دوره تربیتی سفیران اربعین برای دانشجویان زائر در اردبیل

پرویز پرزور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه حضور در همایش بزرگ حسینی در کربلای معلا، اعلام آمادگی برای ظهور است، بحث ایجاد تمدن اسلامی نیز در این همایش بزرگ مطرح است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حضور در همایش اربعین حسینی تجسم روح وحدت اسلامی در جهان است، به ارائه گزارش اعزام زائرین اربعین حسینی در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته بیش از 300 دانشجو جهت اعزام به کربلای معلا در اربعین حسینی ثبت نام کرده بودند که 120 نفر از زائرین بصورت متمرکز به کشور عراق اعزام شدند.

پرزور با بیان اینکه امثال پیش بینی می شود برخلاف سال های گذشته که دو میلیون زائر ایرانی در اربعین حسینی حضور داشتند، امسال تعداد زائرین ایرانی به بیش از پنج میلیون نفر برسد .

وی گفت: علت این استقبال بی نظیر پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت و اقتدار ایران اسلامی در منازعات جهانی و بین المللی است که علاوه بر کشورمان، در منطقه نیز امنیت را به ارمغان آورده است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل به اقدامات زیرساختی انجام گرفته در خصوص اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اقدامات وزارت علوم در این خصوص به دانشگاه ها ابلاغ شده، انتظار می رود مراسم اعزام دانشجویان زائر به همایش بزرگ اربعین حسینی بهتر و باشکوهتر از سال های گذشته برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود به تعهدات قرارگاه اربعین دانشجویی در اعزام زائرین به اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه بدرقه و استقبال، تامین خودرو تا مرز ایران و عراق و مسیر برگشت به همراه وعده های غذایی و برنامه های فرهنگی و آموزشی از جمله تعهدات قرارگاه است و اتفاقات رخ داده در کشور عراق بر عهده ما نیست و زائرین خودشان باید در این خصوص برنامه ریزی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره آموزش زبان عربی ویژه اربعین حسینی برای زائرین دانشجو اشاره کرد و گفت: طی رایزنی های انجام گرفته با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهراء(س) اغلب هزینه های این کار آموزشی تامین شده  و زائرین با حضور در این کلاس ها می توانند با زبان عربی آشنا شوند که در طول مسیر از لحاط ارتباط کلامی مشکلی نداشته باشند.

 وی در پایان سخنان خود به برنامه فرهنگی روایت عشق نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، دلنوشته و مستند سازی (فیلم و عکس) از جمله برنامه های فرهنگی است که برای زائرین دانشجو در اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ج