کد خبر: 7777 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹

مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور اردبیل؛

انگیزه اخروی لازمه فعالیت های علمی و فر هنگی است

نشست تخصصی مسئولین فرهنگی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان اردبیل با حضور مسئول دفتذ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان در ستاد اردبیل برگزار شد.

انگیزه اخروی لازمه فعالیت های علمی و فر هنگی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نشست تخصصی مسئولین فرهنگی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان اردبیل صبح امروز در ستاد اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام حمید علی نسب مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور اردبیل در این نشست گفت: همه باید تلاش کنند در محیط های علمی با انگیزه اخروی وارد شوند چراکه لازمه انجام بهتر کارهای علمی و فرهنگی داشتن ایمان و انگیزه اخروی است.
وی با بیان اینکه بدون داشتن این دیدگاه فعالیت های فرهنگی نتیجه بخش نخواهد بود تصریح کرد: قران کریم راه گشای مسائل است.
علی نسب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم با گرایش دنیوی و اخروی به دسته تقسیم می شوند گفت: دنیا پرستان، هواپرست هستند چراکه این افراد فقط دنیای حاضر را می بینند.

وی با بیان اینکه برخی افراد معتدل هستند خاطر نشان کرد؛ اینگونه افراد هم به سمت دنیوی حرکت می کنند در عین حال نگاهی نیز به اخرت دارند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور از سومین دسته به عنوان آخرت نگر نام برد و گفت: این افراد در عین اینکه به امور به دیدگاه اخروی می نگرند در عین حال از نعمت های دنیوی نیز بهرمندند.
وی در ادامه سخنان خود به تبیین دسته سوم پرداخت و گفت: این افراد در راه خدا از هیچکس و هیچ چیزی واهمه ندارندو تلاششان به اندازه طاقتی است که دارند.
علی نسب با بیان اینکه کار فرهنگی زمان نمی شناسد و مربوط به کار اداری نیست گفت:  توکل بر خدا و کمک گرفتن از پروردگار لازمه کارهای فرهنگی است.
وی از فعالان فرهنگی خواست قبل از برنامه ریزی برای انجام کار فرهنگی مد نظر مطالعه کرده و با سنجیدن همه ابعاد ان مبادرت به فعالیت فرهنگی کنند.

انتهای پیام/ج