کد خبر: 7793 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹

امام جمعه اردبیل :

توسعه فرامرزی مقاومت، استراتژی امروز انقلاب اسلامی است/ نقش رهبری، نقش تعیین کننده در سعادت ملت ها است

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اگر ماهیت قدرت اهریمنی غرب برای ملت‌ها روشن شود مرزهای مقاومت به خودی خود وسعت می‌یابد گفت: نقش رهبری در تأمین و حفظ عزت کشور و صیانت از انحراف در مسیر بسیار خطیر است.

توسعه فرامرزی مقاومت، استراتژی امروز انقلاب اسلامی است/ نقش رهبری، نقش تعیین کننده در سعادت ملت ها است

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به  تبیین نقش رهبری در تأمین و حفظ عزت کشور پرداخت و گفت: صیانت از انحراف در مسیر بسیار خطیر است.

وی به اهمیت رهبری درست امت اشاره کرد و گفت: در اثر نبود رهبری، مصر انقلاب خود را از دست داد و مبتلا به یک دیکتاتور تمام عیار به‌نام سیسی شد که با کودتا سر کار آمد و مهر ابطال بر دموکراسی زد.

آیت الله عاملی گفت: از همین جا معلوم می شود که آمریکا چقدر حساب شده دست روی امامت و رهبریت گذاشته و فهمیده اگر رهبریت را در کشورهای اسلامی به دست بگیرد، توان و جان مسلمان‌ها را می‌گیرد. آیا این را آمریکا فهمید ولی دین ما نفهمید؟ آیا این را آمریکا فهمید ولی رسول خدا نفهمید که تا ابد برای مسلمان‌ها سیستمی تعبیه کند که جز نخبگان و شایستگان امت نتوانند تولیت امت را به دست بگیرند؟ امروزه در رأس غالب کشورهای اسلامی یک پادشاه یا یک رئیس جمهور آمریکایی رهبریت و امامت را به دست گرفته است.

وی افزود: مقامات اسرائیل اظهار داشتند که «السیسی گنج استراتژیک اسرائیل است؛ پنجاه سال بود ما منتظر حاکمی مثل بن سلمان در عربستان بودیم.» نتانیاهو می‌گوید بعد از پیروزی من در انتخابات، دولت‌های عربی آن‌چنان به من تبریک می‌گفتند که من تعجب کردم.

عاملی تصریح کرد: تونس که پیش قراول بهار اسلامی بود  در اثر نبود رهبریت شایسته، مبتلا به یک دیکتاتور کافر عجیبی به‌نام سبسی شد. این کافر که اخیرا به جهنم واصل شد با صراحت کفریات عجیبی در یک کشور اسلامی به زبان می‌آورد.

وی افزود: آمریکا آنقدر غرور مسلمان‌ها را شکسته که اگر پادشاهان دیکتاتور و عاشق اسرائیل در کشورهای اسلامی کنار بروند تمام کشورهای اسلامی به خط مقاومت ملحق می‌شوند. اسرائیل می‌گوید؛ سیسی گنج پنهان ماست و کل مصر را در اختیار ما قرار داده و از این‌رو طبیعی است که اگر ملت مصر مجال پیدا کنند به مقاومت ملحق می‌شوند.

عاملی گفت: عربستان حضور سه میلیونی حجاج در موسم حج را کاملاً خنثی، بی‌فائده  و بی‌اثر کرده و با معامله قرن و با دعوت اسرائیلی‌ها به سرزمین وحی ملت عربستان را تحقیر و قلبشان را جریحه‌دار کرده و طبیعی است که اگر آنها مجال پیدا کنند خود را از یوغ حکومت آل سعود نجات می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: این هفته مقام معظم رهبری یک منشور، یک عمل مهم و یک استراتژی خطیر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توصیه کردند و آن توسعه فرامرزی مقاومت است.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند؛ «نگاه فرامرزی را از دست ندهید. قناعت نکنیم به منطقه خودمان… این حدیث از معصوم است که آن کسانی که در خانه نشستند تا به آنها حمله شود دچار ذلت شدند. این جوری نباشد که یک چهار دیواری را انتخاب کنیم و دیگر کارمان به این نباشد که پشت این دیوار چه کسی است؟ چه تهدیدی وجود دارد؟ این نگاه وسیع فرامرزی، این امتداد عمق راهبردی، گاهی اوقات از واجب‌ترین واجبات کشور است.» 

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: آمریکا، اروپا، اسرائیل، ترکیه و عربستان همه توسعه فرامرزی دارند. آمریکا و اروپا و اسرائیل تا بیخ گوش ما آمده‌اند. آمریکا می‌گوید تا حال هفت تریلیون دلار در منطقه خرج کرده است. حال ما برای حفظ امنیت خودمان چرا از خارج مرزهای خود غافل باشیم؟

وی افزود: داعش را اروپایی‌، آمریکا و اسرائیل به‌خاطر مهار ایران و بلکه ریشه‌کن کردن ایران درست کردند و تروریست‌ها را از 80 کشور وارد منطقه ما کردند. چرا آنها فقط با شیعه کار داشتند؟ چون برای کوبیدن ایران آموزش دیده بودند. شعار آنها این بود که «ایها الروافض جئناکم بالذبح» می‌گفتند دشمن اول و نزدیک‌ترین دشمن به ما ایران و شیعه‌ها هستند ما با اسرائیل کاری نداریم. خود پ.ک.ک در بیخ گوش ما ساخته و پرداخته اسرائیل است من اساسنامه آن‌ها را خوانده‌ام آنها یک نگاه بسیار قدسی به اسرائیل و یهودیان دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: کشورهای عربی خلیج فارس پر از پایگاه‌های نظامی و جاسوسی کشورهای غربی است و بلکه بحرین پایگاه اصلی نیروهای نظامی و جاسوسان آمریکا، انگلیس و فرانسه است. آنها از همه جا ما را محاصره کرده‌اند آیا در چنین شرایطی ما نباید از کارهای آنها سر در بیاوریم؟

وی گفت: مراد از توسعه فرامرزی مقاومت دخالت در امور کشورهای دیگر نیست بلکه مراد روشنگری و حضور مشروع و قانونی است. فکر شما هرکجا برود شما آنجا حضور دارید اگر ماهیت قدرت اهریمنی غرب برای ملت‌ها روشن شود مرزهای مقاومت به خودی خود وسعت می‌یابد و احتیاجی به دخالت نیست.

وی ادامه داد: عراق این‌گونه شد و مردم به یک نظام موالی ایران رای دادند یمن این‌گونه شد و مردم به حوثی‌ها رای دادند در فلسطین این‌گونه شد و مردم به حماس رای دادند و در لبنان نیز این‌گونه شد. آنها با ملاحظه تجاوزات بی‌شرمانه و روزانه اسرائیل به لبنان خودشان حزب الله را تشکیل دادند و یمنی‌ها با ملاحظه تجاوزات بسیار خونین عربستان خودشان انصارالله را تشکیل دادند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدام آل سعود و مفتیان در حمایت از صهیونیست‌ها و آمریکا گفت: حج امسال تمام شد اما کسی نگفت خروجی این حج چه شد؟ اگر خروجی آن فقط عبادات فردی است این را در منزل و در وطن نیز می‌شد بجا آورد. کسی نیست بگوید «لِیَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ» که خداوند درباره حج گفته کجاست؟ این حج سه میلیونی و حج‌های گذشته هیچ تاثیری در رفع بدبختی‌ها و خون‌ریزی‌های امت مرحومه نداشته است.

 

انتهای پیام/ج