سرویس: سرویس خبری کد خبر: 7883 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷

پرچمدار تیم ملی ورزش های الکترونیک در مسابقات سئول:

عدم مسابقه با حریف صهیونیستی، صادقانه ترین رفتار زندگی ام بود/ راه اندازی مسابقات جهانی با برند ایرانی، آرزویی که محقق می شود

مهران احمدی این نامی است که در روزهای اخیر زیاد شنیده ایم، جوان باغیرت اردبیلی که به مسابقات ورزش های الکترونیکی ISEF سئول کره جنوبی اعزام شد اما وقتی دید رقیبش از رژیم اشغالگر قدس است به خاطر حمایت از مردم مظلوم فلسطین از ادامه مسابقات بدون تعلل انصراف داد.

عدم مسابقه با حریف صهیونیستی، صادقانه ترین رفتار زندگی ام بود/ راه اندازی مسابقات جهانی با برند ایرانی، آرزویی که محقق می شود

به گزارش ابصارخبر، مهران احمدی این نامی است که در روزهای اخیر زیاد شنیده ایم، جوان باغیرت اردبیلی که به مسابقات بازی های الکترونیکی ISEF سئول کره جنوبی اعزام شد اما وقتی دید رقیبش از رژیم اشغالگر قدس است به خاطر حمایت از مردم مظلوم فلسطین از ادامه مسابقات بدون تعلل انصراف داد.

احمدی با بیان اینکه، عضو تیم گیمینگ sevlan است، به سابقه بازی های خود اشاره کرده و می گوید: تقریبا حدود ۱۶ سال است که TEKKEN بازی می کند و ۱۰ سال است که به صورت حرفه ای این بازی را دنبال می کند.

وی در ادامه سخنان خود به مقام های خود اشاره کرده و می گوید: رتبه چهام ICG، قهرمانی کشور، قهرمانی تیم بتل کاپ ایران، از جمله افتخاران من در 10 سال گذشته است.

این قهرمان جوان اردبیلی به نحوه اعزام خود به مسابقات کره جنوبی اشاره کرده و می گوید: من به خاطر مقامی که در مسابقات انتخابی بدست اورده بودم برای مسابقات IESF انتخاب و اعزام شدم.

احمدی از تمرینات سخت و طاقت فرسای خود خبر می دهد و می گوید: من تمام وقتم را روی تمرین گذاشته بودم و از هر ۲۴ ساعت ۱۸ ساعت تمرین می کردم و به خاطر همین موضوع یک روز زودتر از بقیه به کره رسیدیم تا انجا هم یک روز تمرین داشته باشم.

وی به نحوه قرعه کشی ها اشاره کرده و می گوید: از ۵۰ کشور ، ورزشکار در این دوره از مسابقات شرکت داشتند و من هم در آنجا پرچم دار کشورم، ایران بودم. وقتی قرعه کشی انجام شد اولین بازی من با رقیبی از آفریقای جنوبی بود که به عنوان نماینده قاره آفریقا در این مسابقه شرکت کرده بود و در بازی بعدی با نماینده رژیم صهیونیستی مواجه شدم.

احمدی در حالی که برق خاصی در چشمانش موج می زد با غرور گفت: بدون این که سرپرست تیم از این موضوع خبر داشته باشد خودم انصراف دادم  چراکه ما رژیم کودک کش اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و این یک توهین به ایرانی است که بخواهد با نماینده رژیم غاصب صهیونیستی مسابقه دهد.

 اعضا و سرپرست های تیم ملی چه واکنشی به این انتخاب شما داشتند؟

احمدی می گوید: اعضای تیم از نتیجه قرعه کشی ناراحت بودند و از تصمیم من برای انصراف حمایت کردند چراکه همه معتقد بودند شرف کشور ، خیلی مهم تر از آن است که با یک رژیم کودک کش مسابقه دهند.

وی علت تمکین سایر کشورها را نیز صرفا به خاطر پول آنها عنون کرد و گفت: سایر کشورها تنها به دلیل پول صهیونیست ها است که آن ها را به رسمیت شناخته اند و با آن ها مسابقه می دهند.

تبعیت از ولایت فقیه، افتخار زندگی ام است

وی با بیان اینکه آوردن اسم این رژیم به زبان، برایم نوعی توهین محسوب می شود، گفت: وقتی مقام معظم رهبری به عنوان  ولی امر مسلمین، این ها را به رسمیت نمی شناسد و ملّت ما، عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌ها است و جمهورى اسلامى‌ هم این را نشان داده است. من چه کسی هستم که بخواهم انها را به رسمیت شناخته و یا مسابقه بدهم.

اگر بازهم با نمایندگام رژیم غاصب  رو به رو شوم، باز هم انصراف خواهم داد حتی اگر پای فینال باشم

احمدی معتقد است مطمئناً هیچ مدال و جایزه و هیچ مقامی ارزشش بالاتر از شرف یک کشور نیست و  اگر بازهم با نمایندگان رژیم غاصب  رو به رو شود، باز هم انصراف خواهم داد حتی اگر پای فینال باشد.

واکنش مقامات و مسئولان  کشوری و استانی نسبت به کار ارزشمندتان چه بود؟

این جوان غیور اردبیلی با بیان اینکه تاج مهر از فدراسیون و تیمی  از بنیاد شهید برای خوش آمد گویی آمده بودند، حضور خانواده و پشتیبانی آنها از این کار را دلگرم کننده عنوان کرده و می گوید: هنگامی که می خواستم اعزام شوم، خودم هم فکر نمی کردم که این ماجرا برای کسی مهم باشد ولی هنگام بازگشت متوجه شدم که حتی در ورودی شهر نیز بنر خوشامد گویی برای من نصب شده است و حتی در محله نیز چراغانی کرده بودند و انجا هم همسایه ها از من حمایت کردند و  حتی بعضی از دوستان هم ناراحت بودند که چرا به استقبال من نیامده بودند.

 چه عاملی باعث پیشرفت شما در این بازی شد و چه توصیه ای برای جوانان در این حیطه دارید؟

احمدی به محل تمرینات خود نیز اشاره کرده و می گوید، من از باشگاه بیگ بنگ در شریعتی تشکر می کنم که شرایط را برای من فراهم کردند ولی من خودم بیشتر در خانه تمرین می کنم چونکه راحت تر است، چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین مخصوصا بچه هایی که می خواهند در این رشته، بیشتر پیشرفت کنند و به مقام های کشوری و بین المللی دست پیدا کنند بهتر است که در خانه تمرین کنند چراکه محیط خانه بهتر و سالم تر از گیم نت ها است.

وی از خانواده ها نیز خواست تا با درک فرزندان خود محیط و شرایط بازی حرفه ای را برای فرزندانشان فراهم کنند تا علاوه بر اینکه روی فعالیت فرزاندانشان نظارت دارند، به انها دلگرمی بدهند و آنها را برای رویارویی در مسابقات حرفه ای پشتیبانی کنند.

چه مدت از شبانه روز را به بازی اختصاص می دهید و در کل تا چه حدی بازی را مفید می دانید؟

وی می گوید: بازی نباید همه چیز یک جوان شود و وی اینده اش را در بازی خلاصه کند چراکه هر چیزی عمر خاص خود را دارد و وقتی انسان به حد اشباع رسید اکر خود را به فعالیت های دیگر مشغول نکند، افسرده خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه tekken  دقیقا سرگرمی خوبی است و مربوط به علم ریاضیات می شود، گفت: بعضی از بچه ها زمان زیادی را برای گیم می گذارند و این درست نیست، بچه ها باید به سمت علم آموزی روی بیاورند و در عین اینکه مسابقه می دهند به فن آوری تولید اینگونه بازی ها نیز روی بیاورند تا در کنار بازی، کارآفرینی کرده و  برای خود و خانواده و استان ثروت آفرینی نیز کنند.

به نظر شما چه مشکلات و محدودیت هایی برای جامعه گیمر ایرانی وجود دارد و چه عاملی باعث می شود گیمرهای ایرانی پیشرفت کنند؟

احمدی می گوید در مرحله اول اینترنت و پینگ  مشکل اصلی تمام گیمر های ما است و باعث می شود که استعدادهای ما در این زمینه تلف شود، .برای مثال بازی tekken  که کلا در مورد ریاضیات است ، ثانیه های ۶۰ فریم، در ۶۰ فریم ضرباتی است که سه تا هیت باکس دارد بعدا وقتی ضربه ۱۶ فریم می زنیم ، نمره منفی دارد مثلا ۱۴ در بخش آنلاین معمولا ۲ فریم عقب هستیم که باعث می شود کاملا از حریف بیافتیم، فکر می کنم که این مشکل در بازی های آنلاین نیز  وجود داشته باشد.

وی مشکل دیگر را دوری از پایتخت عنوان کرده و می گوید، همه مسابقات در تهران برگزار می شود و استعداد های اردبیلی یا از تورنمنت ها بی اطلاع هستند و یا به دلیل مشکلات مالی نمی توانند در مسابقات حضور پیدا کنند و باید در این زمینه هم مسئولان به درک مشترک برسند تا استعداد های شهرستانی نیز فرصت مسابقه پیدا کنند.

در خصوص حمایت از کالای ایرانی به عنوان یک گیمیر چه کاری در این زمینه انجام دادید؟

احمدی با بیان اینکه ساخت گیم در ایران هنوز در آغاز راه است، می گوید: از گیم های ایرانی یکی خلیج عدن بود که خیلی ان را دوست داشتم و به صورت حرفه ای دنبال کردم و  دیگری بازی گرشاسپ  بود که آن هم بازی خیلی خوبی بود ولی  از زمانی که به صورت حرفه ای بر روی tekken تمرکز کردم از بازی های ایرانی خبر خاصی ندارم.

 چه آینده ای برای گیمرهای ایرانی متصور هستید؟

مسلما ورزش های الکترونیک در سال های آینده از ورزش های فیزیکی جلو خواهد زد و مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد مثلا الان در فوتبال، مسی و رونالدو به عنوان ایکون های این ورزش هستند و وقتی هم این افراد بازنشسته شوند از جذابیت های این ورزش خواهند کاست ولی این مشکل در ورزش های الکترونیکی نیست مثلا در بازی رینبو ۶ ، این بازی الان ۵۰میلیون پلیر آنلاین دارد و  اگر پلیر های آفلاین رو نیز حساب کنیم تقریبا نزدیک ۲۰۰ میلیون پلیر دارد.

مخصوصا که الان گیم ها در بهترین حالت هستند و حتی ممکن است که گیمر ها حتی اسپانسر هم پیدا کنند مثلا وقتی خودم از کره جنوبی برگشتم از دو شرکت ای اکس ال و سیلکا آمریکا پیشنهاد اسپانسری دارم که هنوز با آن ها صحبت نکردم و فکر هم نمی کنم که پیشنهاد آنها را قبول کنم.

وی می افزاید: گیمیرهای ایرانی هم اکنون از طریق مسابقات مختلف مثل مسابقه evo ژاپن در حال جمع اوری پوینت هستند و اگر بتوانند خودشان را در این مسابقات خیلی خوب نشان بدهند احتمال دارد که طی مذاکرات با کمپانی باندی نامکو ،سازنده گیم های فایتینگ و گیم tekken 7 و ی هارادا کارگردان  tekken و مایکل موری تهیه کننده این بازی، یکی از فینال های بازی tekken را در تهران یا در کیش برگزار کنیم.

این گیمر اردبیلی در ادامه سخنان خود به  بازی های بتل رویال نیز اشاره کرد و گفت: بازی های بتل رویال سبک خاصی هستند و از یک نوآوری در صنعت گیم بهره می برند ضمن اینکه از هیجان خاصی برخوردارند ولی مسابقات خاصی برای آنها وجود ندارد.

راه اندازی مسابقات جهانی با برند ایرانی، آرزویی که محقق می شود

 چه برنامه ای برای آینده دارید؟

کشف استعداد مهمترین برنامه من برای آینده است، تلاش می کنم تا با راه اندازی مدرسه و باشگاه خاصی در این زمینه به کشف و پرورش استعدادهای بازی در کشور بپردازم و بتوانیم روزی علاوه بر ایجاد بازی بومی ایرانی، یک برند جهانی در این زمینه نیز برای کشور  نیز فراهم کنم تا علاوه بر دست یابی به ثروت دانش بنیان در این زمینه، فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی را نیز به جهان صادر کنیم.

وی با بیان اینگه گیم های امروزی فاصله زیادی با آتاری در گذشته دارند، گفت:در جهان امروزی گیمر بودن یک شغل محسوب می شود و جوانان می توانند از این طریق به درآمد حلال دست پیدا کنند، البته نباید فراموش کرد که گیمیر بودن همه چیز است چراکه در همه کارها و مسابقات حد نهایی وجود دارد که در این زمینه خانواده ها بهترین مشاور برای فرزندانشان هستند.

گفتگو: حامد محرم نیا و مهدی جدی

با تشکر از پایگاه اطلاع رسانی بیسیم چی، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

انتهای پیام/ج