کد خبر: 7913 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶

استاد حوزه های علمیه اردبیل؛

قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتبی است که شاگردان آن تمامی ندارد/ دولتمردان، علم کشورداری بیاموزند

استاد حوزه های علمیه اردبیل با بیان اینکه قاسم سلیمانی با تکیه بر ارمان های الهی، برای صلح جهانی جنگید، گفت: این فرد 38 سال تمام از مرکب جهاد پیاده نشد و همواره گوش به فرمان ولی فقیه زمان بود.

قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتبی است که شاگردان آن تمامی ندارد/ دولتمردان، علم کشورداری بیاموزند

حجت الاسلام سلیمان حیدری از اساتید حوزه های علمیه اردبیل و از خطبای صاحب نام این شهر عصر امروز در اجتماع بزرگ استکبارستیزی طلاب و روحانیون اردبیل که همزمان با بدرقه پیگر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در نقاط مختلف کشور در حال برگزاری است به بیان ویژگی های انسان های صالح پرداخت و گفت: قضیه شهادت قاسم سلیمانی همانند واقعه عاشورا است چراکه وی متعلق به جهان است و همه دنیا در سوگ شهادت این رزمنده اسلام به عزا نشسته و به همدیگر تسلیت می گویند.

وی در ادامه سخنان خود  با بیان اینکه افراد زیادی در سپاه پاسداران وجود دارند که گمنام بوده و هنوز رونمایی نشده اند، گفت: ایران پز از قاسم سلیمانی است.

این خطیب توانای اردبیل با بیان اینکه فرماندهان حاج قاسم سلیمانی هنوز پا به میدان نگذاشته اند، گفت: سلیمانی پرورش یافته مکتبی است که شاگردان آن تمامی ندارد.

وی در ادامه سخنان خود به پیام شهادت فرمانده جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: اتحاد و انسجام ملت در برابر استکبار بزرگترین پیام حاج قاسم به جهان بود.

حیدری از اخلاص به عنوان مهمترین و بارزترین ویژگی سپهبد قاسم سلیمانی نام برد و گفت: خداوند طالب انسان های بااخلاص است.

وی با بیان اینکه یک روز سوگواری و عزاداری به پایان می رسد، به درس از عزاداری ها اشاره کرد و گفت: مبادا مردم بعد از پایان سوگواری سردار قاسم سلیمانی به رویه سابق خود ادامه دهند چراکه این تحول ایجاد شده در دل و روح مردم باید در زندگی روزمره آنها نیز ثاری و جاری شود

این خطیب توانای اردبیل با بیان اینکه مراسمات برگزار شده برای فرمانده جبهه مقاومت واقعا خودجوش بود، گفت: لبنان، عراق، سوریه، جلوی کاخ سفید، نیویورک و کانادا و کشورهای اروپایی برای قاسم سلیمانی گریستند که این حکایت از عمق نفوذ این سرباز ولایت در جان و روح مردم جهان دارد.

وی به وظایف امت اسلام در برابر خون این مجاهد خستگی ناپذیر اشاره کرد و گفت: آنهایی که رفتند کار حسینی کردن  ولی بازماندگان باید زینبی وار عمل کنند تا ادای دین کرده باشند.

شعارهای فریبنده و دل خوش کنی دیگر برای مردم  دیگر اثر ندارد

حیدری با بیان اینکه همه می دانند در کشور ضعف هایی وجود دارد، گفت: کنترل و مدیریت ضعف ها رسالت امروز دولتمردان است چراکه آنها برابر خون شهدایی چون قاسم سلیمانی مسئول و پاسخگو هستند.

وی با بیان اینکه مردم امروز آگاه تر از هر زمان دیگری هستند، گفت: شعارهای فریبنده و دل خوش کنی دیگر برای مردم  دیگر اثر ندارد.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود به حکومت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: انهایی که امروز به رهبر معظم انقلاب حمله می کنند، از همان دار و دسته ای هستند که می گفتند بعد از حضرت یوسف(ع) پیامبری نخواهد امد و همه چیز را انکار می کردند و در نهایت به خاک ذلت افتاده و نابود شدند.

حیدری به دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات منفی دشمنان در آن ها سالها بی داد می کرد و افراد سست بنیه را منحرف می کردند ولی در نهایت با روشنگری های امام راحل همه توطئه های دشمنان نقش بر آب می شد.

وی با بیان اینکه امروز امام خامنه ای همان راه و شیوه امام راحل را بدون کم و کاست ادامه می دهد گفت: ایشان با دقت مثال زدنی خود همه توطئه های دشمنان را شناسایی و خنثی کرده اند.

این خطیب توانای اردبیل به ترورهای دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان با به شهادت رساندن شهیدان مطهری، بهشتی، رجایی و باهنر و سایر شخصیت های اثرگذار در انقلاب قصد براندازی داشتند ولی وقتی مردم به عمق فاجعه پی بردند تمام قد در برابر دشمنان اسلام ایستادند و اجازه تعدی به کشور را ندادند.

وی با بیان اینکه کار بزرگ، قربانی بزرگ می خواهد گفت: سیل مردمی در کوران حوادث همواره در این کشور، پلیدی ها را از بین برده است.

حیدری با بیان اینکه مردم بارها ثابت کرده اند قدردان خادمین خود هستند، گفت: همین مردم در موقع لزوم حق خائنین را نیز کف دستشان قرار می دهند.

وی با بیان اینکه ملت ایران به منافقین و نفوذی ها اجازه سنگ اندازی نمی دهند، گفت: هر موقع منافقین و جیره خواران خواستند با هرس و سم پاشی به ریشه درخت تنومند ما از شکوفایی آن جلوگیری کنند، ملت با حضور به موقع خود در صحنه، ضمن رسوایی آنان در جهان، به حساب آنها نیز رسیده اند.

دولتمردان، علم کشورداری بیاموزند

این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود با انتقاد از روشنفکر مآب ها به تبیین مفهوم آزادی پرداخت و گفت: کسانیکه می گفتند در این کشور برای نفس کشیدن نیز آزادی وجود ندارد، صراحتا می گویم،این باور غلط است و دروغی بیش نیست چراکه همین افراد اگر ازاد نبودند چگونه این افکارها را با صدای بلنذ فریاد می زدند.

وی با بیان اینکه کشورداری یک علم است و همه توانایی آن را ندارند، گفت: امروز برخی افراد در مسندهای مدیریتی کلان نشستنه اند که حتی توانایی اداره امور خانه خود را نیز ندارند .

حیدری با بیان اینکه قاسم سلیمانی با تکیه برارمان های الهی، برای صلح جهانی جنگید، گفت: این فرد 38 سال تمام از مرکب حهاد پیاده نشد و همواره گوش به فرمان ولی فقیه زمان بود

وی به نحوه شهادت فرمانده جبهه مقاومت نیز اشاره کرد و گفت: دشمن با خباثت تمام و با موشک باران آن هم از راه هوایی، این دلاور ایرانی را به شهادت رساندند پرای اینکه دریافته بود در میدان رویایی مستقیم توانایی مقابله با مالک اشتر زمان را ندارد.

این استاد حوزه با بیان اینکه میزان سرب موجود ناشی از جراحات جنگی بر پیکر ابن ابرمرد جهان اسلام، سنگین تر خون بدن مطهرشان بود، گفت:  قاسم سلیمانی همه لحظات زندگی خود را وقف اسلام کرد بطوریکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب 100بار تا پای شهادت پیش رفت ولی مشیت الهی تقدیر دیگری برای وی رقم زد.

وی گفت: قاسم سلیمانی با از بین بردن داعش، بزرگترین خدمت را به بشریت کرد و در نهایت به دست شقی ترین افراد شربت شهادت نوشید و عزتمندانه به مالات سید و سالار شهیدان شتافت.

 

انتهای پیام/ج