کد خبر: 7945 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸

دیدار جهادگران اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان+عکس

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در دیدار با جهادگران اعزامی به معمولان لرستان با بیان اینکه سپاه و بسیج همواره برای حل مشکلات به‌وجود آمده در کشور پیش قدم بوده اند، گفت: هر جا گرهی در عرصه‌های مختلف بوجود آمده این سپاه و بسیج بوده که با ورود عالمانه گره از مشکلات باز کرده اند.

دیدار جهادگران اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان+عکس

 شامگاه یکشنبه جمعی از جهادگران بسیجی اعزامی به معمولان استان لرستان جهت خدمت رسانی به سیل زدگان این شهرستان با حضور در دفتر  آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با وی دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این دیدار با بیان اینکه سپاه و بسیج همواره برای حل مشکلات به‌وجود آمده در کشور پیش قدم بوده اند گفت:هر جا گرهی در عرصه‌های مختلف بوجود آمده این سپاه و بسیج بوده که با ورود عالمانه گره از مشکلات باز کرده است.

وی افزود: دو موضوع مهم مورد توجه بسیج سازندگی تقویت احساس جمعی و انگیزه دینی بوده و اگر این دو مورد در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی  وارد شود بسیاری از مشکلات حل شده و در پیشرفت و توسعه کشور نیز مثمر ثمر خواهد بود.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مشاهده شده که هر زمانی توان مردمی پای کار بوده مشکلات هم حل شده و اگر پشتوانه و توان مردمی در عرصه‌های علمی، سازندگی پای کار بیاید هیچ مشکلی در کشور به‌وجود نمی‌آید.

وی افزود: سپاه و بسیج همواره حلقه واصل بین مردم برای حل مشکلات کشور بوده و اقدامات فعالان بسیج سازندگی در بروز مشکلاتی اعم از سیل، زلزله نیز اقداماتی بسیار ارزشمند است و حضور جوانان بسیجی در این عرصه‌ها تیری بر چشم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است.

امام جمعه اردبیل گفت: در سالیان گذشته به تجربه دیده‌ایم که زمانیکه ملت در صحنه‌ها حضور داشته باشند توطئه دشمنان نیز خنثی می‌شود و هر جا که فاصله‌ای بین مردم و دولت و مسؤولان پیش آید شاهد بروز برخی مشکلات بوده‌ایم و از این‌رو تقویت احساس جمعی و انگیزه دینی از اولویت‌های اصلی برای برون رفت از مشکلات است و آموزش و پرورش در بعد آموزشی و تربیتی احساس جمعی اهتمام بیشتری داشته باشد.

توزیع بیش از ۲۰۰۰ تن مصالح ساختمانی در مناطق سیل‌زده لرستان

علی پیرحاهد مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد جهادگران در خدمت رسانی به سیل زدگان معمولان لرستان گفت: طی مدت ۸ ماه خدمت به مردم در مناطق سیل‌زده لرستان، یک هزار و ۷۶۰ تن آجر، ۶۰۰ هزار قطعه سفال، ۳۰ هزار کیسه گچ به مردم سیل‌زده برای تعمیر واحدهای مسکونی تحویل داده شد. و در مجموع برای تعمیر ۳۸۵ واحد مسکونی اقدامات مؤثری انجام شده و برای احداث ۱۰۵ واحد مسکونی نیز وارد عمل شدیم.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل بیان کرد: هر گروه‌ جهادی اعزامی به مناطق سیل‌زده ۱۵ روز در این مناطق مشغول فعالیت شده و سپس با گروه‌های جدید جایگزین می‌شدند و هر یک از گروه‌ها نیز شامل ۱۲ الی ۱۵ نفر از بسیجیان جهادگر بودند که با اتحاد و همدلی در راستای یاری‌رسانی به هموطنان سیل‌زده تلاش می‌کردند.

واحدهای مسکونی شهری تا اردیبهشت‌ماه تحویل هموطنان در معمولان می شود

فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: بنیاد مسکن استان اردبیل برای احداث یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی منطقه معمولان لرستان وارد عمل شد که ۸۰۰ واحد در مناطق روستایی و ۳۰۰ واحد نیز در مناطق شهری معمولان قرار دارد. 

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام یافته، واحدهای مسکونی روستایی تا قبل از عید تحویل مردم منطقه شده و تلاش بر این است تا واحدهای مسکونی شهری نیز تا اردیبهشت‌ماه تحویل هموطنان شود و تلاش و همت و کار شبانه‌روزی گروه‌های جهادی در این منطقه بسیار ارزشمند بوده که همواره در کنار سایر بخش‌ها در امر یاری‌رسانی به مردم سیل زده کوشا بودند.

قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهادگران، تجلیل از خانواده شهدای جهادگر در خدمت رسانی به سیل زدگان معمولان و تجلیل از جهادگران اعزامی به معمولان از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.

انتهای پیام/ج