سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8048 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰

عضو مجمع تشکل های مردم نهاد اردبیل:

بی تدبیری مسئولین، طرح های ملی جوانان اردبیل را به حاشیه رانده است/ جوانان از توان مدیریتی برخوردارند نه مشاوره

محمدیان عضو مجمع تشکل های مردم نهاد اردبیل به بیان دغدغه ها و مشکلات جوانان اردبیل پرداخت با بیان اینکه جوانان استان چندین طرح ملی تدوین و ارائه کردند، گفت: بدلیل عدم حمایت های کافی مسئولین، این برنامه ها در حال خاک خوردن است.

بی تدبیری مسئولین، طرح های ملی جوانان اردبیل را به حاشیه رانده است/ جوانان از توان مدیریتی برخوردارند نه مشاوره

علی محمدیان عضو مجمع تشکل های مردم نهاد اردبیل و دبیر موسسه طلایه داران علم و دانش به مناسبت هفته جوان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به بیان دغدغه ها و مطالبات جوانان از مسئولان استان پرداخت و گفت: پارک علم و فناوری بر خلاف سایر دستگاه های اجرایی که جوانان را درگیر بروکراسی های اداری کرده و از قشر جوان سابقه کاری و امثال آن می خواهند، با راهنمایی درست و مشگل گشایی ضمن فراهم کردن بسترهای فعالیت، برای آینده جوانان نیز  سابقه کاری ایجاد می کند.

وی در ادامه سخنان خود به انتقاد از اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی امور جوانان در استان پرداخت و با بیان اینکه این اداره مهم در زمینه جوانان به صورت سرپرست اداره می شود و هنوز مدیر کل منصوب نشده است، گفت: سرپرست، بدلایل کاری قادر به تصمیم گیری و برنامه ریزی نیست و این اداره بدون مدیرکل نمی تواند برای آینده جوانان در استان برنامه ریزی مطلوب و عملی داشته باشد.

 دبیر موسسه طلایه داران علم و دانش به قسمتی از برنامه های جوانان در سالهای گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه جوانان استان چندین طرح ملی تدوین و ارائه کردند، گفت: بدلیل عدم حمایت های کافی مسئولین، این برنامه ها در حال خاک خوردن است و این در حالی است که استان های رده آخر در ارائه برنامه، کار خود را آغاز و به نتیجه نیز رسانیده اند.

وی با بیان اینکه پارلمان جوانان یکی از برنامه های ابداعی استان اردبیل بود، ولی استان خراسان رضوی آن را عملیاتی کرده و متاسفانه استان اردبیل هنوز درگیر بروکراسی اداری است.

محمدیان به تنظیم سند جامع جوانان نیز در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این طرح نیز هنوز در استان اردبیل عملیاتی نشده است.

عضو مجمع تشکل های مردم نهاد اردبیل به بحث شبکه ملی دانش بنیان جوانان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز دچار خلاء های موجود در  استان اردبیل شده است.

وی از جوانان به عنوان موتور محرکه و فعال جامعه نام برد  و با بیان اینکه مشاوره کار افراد بازنشسته و کاربلد است، گفت: در سال های اخیر از جوانان به عنوان مشاور در برخی دستگاه های اجرایی استفاده می شود که این کار درستی نیست چراکه جوان دارای تجربه بالا نیست تا بتواند مشاره بدهد.

محمدیان با بیان اینکه در سیستم مدیریتی کشور و بخصوص استان اردبیل از جوانان فعال و نخبه به عنوان مشاور و یا بازوی مدیر استفاده می شود، گفت: ما امروز نیازمند استفاده از جوانان به عنوان مدیر در قسمت های مختلف هستیم چراکه جوان با پتانسیل  بالایی که دارد می تواند مدت زمان بیشتری را به کار اختصاص داده و با بهره گیری از مشاوران زبنده و کاردان که پا به سن گذاشته اند، پیگیر امورات تا مرحله پایانی کار باشد.

این جوان اردبیلی در ادامه سخنان خود به سند چشم انداز جوانان در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این سند با اینکه در سال ۹۷ با دستور استاندار اردبیل تدوین شده و در کارگروه ویژه مورد بازبینی قرار گرفته است، اما هنوز که هنوز است خبری از این سند نیست.

وی در ادامه سخنان خود به قدرت تیم سازی جوانان اشاره کرد و با بیان اینکه تشکلهای مردم نهاد از لحاظ کار تیمی، پیدا کردن حامی و تجمیع تفکرات بهتر عمل می کنند، گفت: متاسفانه این تشکلها نمی توانند کار اقتصادی انجام دهند و در این زمینه دچار ضعف هستند

محمدیان خواستار راه اندازی کارگاه های تولیدی توسط تشکل های مردم نهاد شد و گفت: جوان تا خود نخواهد کاری صورت نمی گیرد و باید برای رسیدن به این هدف نیز خود دست به کار شود و منتظر مسئولان نباشد.

وی با بیان اینکه تشکل های مردم نهادبودجه فعایت خود را از ادارات تخصصی می گیرند و مجبور به بله گویی هستند، خاطرنشان کرد: تشکلهای مردم نهاد با وجود همه مشکلات و دیدگاه ها در راستای رفع مشکلات مردم قدم بر می دارند.

این عضو تشکل های مردم نهاد اردبیل در پایان سخنان خود از مسئولین پارک علم و فناوری قدردانی کرد و گفت: این نهاد بر خلاف دستگاه های اجرایی که جوانان را درگیر بروکراسی های اداری کرده و از قشر جوان سابقه کاری و امثال آن می خواهند، با راهنمایی درست و مشگل گشایی ضمن فراهم کردن بسترهای فعالیت، برای آینده آنها نیز سابقه کاری ایجاد می کند.

انتهای پیام/ج