سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8079 ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل:

کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا حمایت می شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مشکلات پیش آمده برای برخی از کسب وکارهای نوپا گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت حمایت از کسب و کارهای فاوای آسیب دیده در شرایط بحرانی حمات می کند.

کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا حمایت می شوند

به گزارش ابصارخبر، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از اعطای تسهیلات وام اضطراری نوآفرین به برخی از کسب و کارهای نوپا در اثر شیوع کرونا خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات پیش آمده برای برخی از کسب و کارهای نوپا در اثر شیوع بیماری کرونا و لزوم حداقل نمودن عواقب اقتصادی و اجتماعی این پدیده " وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات " با همکاری و مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به ارائه تسهیلات سرمایه در گردش متناسب با تعداد نیروی انسانی دارای کد بیمه جهت حمایت از کسب و کارهای فاوای آسیب دیده در شرایط بحرانی می نماید.

وی با اشاره به شرایط دریافت تسهیلات نوآفرین، افزود: اشخاص حقوقی که ارائه خدمات و فروش آنها تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است حتما باید در یکی از حوزه های خدمات تحویل غذا، پلتفرم های ارائه خدمات در محل و خدمات فروش بلیط تور و گردشگری فعالیت نمایند.

مدیرکل فاوای استان، مطالعه دقیق شرایط و نحوه دریافت تسهیلات اضطراری نوآفرین در سامانه ایران نوآفرین به آدرس اینترنتی Irannoafarin.ir تاکید کرد و گفت: ثبت اطلاعات درخواست تسهیلات اضطراری در سامانه نوآفرین الزامی بوده و متقاضی باید به عنوان کسب و کار فاوای آسیب دیده در شرایط بحرانی توسط دبیرخانه وجوه اداره شده شناسایی شود تا مشمول دریافت تسهیلات وام اضطراری باشد.

وی تصریح کرد: سقف تسهیلات برای شرکت های نوپا 500 میلیون تومان و برای شرکت های غیر نوپا 2 میلیارد تومان با نرخ بهره 9 درصد و بازپرداخت 12 ماهه بدون تنفس خواهد بود. همچنین حفظ تعداد نیروی کار تا پایان تسهیلات الزامی است و در صورت عدم رعایت این موضوع وام با نرخ سود بازپرداخت معادل نظام بانکی محاسبه خواهد شد و از آنجایی که میزان تسهیلات براساس حقوق کارکنان محاسبه می شود، حتما باید لیست بیمه کارکنان در سامانه نوآفرین بارگذاری شود.