سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8081 ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴

مدیرکل کتابخانه های استان اردبیل خبرداد:

راه اندازی پویش «همراه با خانواده» در اردبیل

مدیرکل کتابخانه های استان اردبیل از راه اندازی پویش «همراه با خانواده» در اردبیل خبرداد و گفت: تشکل های مردم نهاد جوان می‌توانند ضمن استفاده از امکانات این نهاد انقلابی، پیگیر حل مشکلات فرهیختگان بوده و مروج فرهنگ کتابخوانی در جامعه شوند.

راه اندازی پویش «همراه با خانواده» در اردبیل

پروانه رضا قلیزاده مدیرکل کتابخانه های استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به تشریح برنامه های کتابخانه های استان اردبیل در ایام کرونا و هفته جوان پرداخت و گفت: طبق مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا تمام کتابخانه های استان به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک از اوایل اسفند تعطیل شده است اما فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این نهاد انقلابی در فضای مجازی بویژه شبکه های اجتماعی همچنان در جریان است.

وی با بیان اینکه جای دوستداران کتاب در کتابخانه های استان خالی است، گفت: یکی از برنامه های ما برای تداوم ارتباط با کتابخوان ها، ارسال کتب درخواستی به درب منازل بود اما پروتکلهای بهداشتی اجازه تحقق این ایده را به ما نداد.

راه اندازی پویش همراه با خانواده در اردبیل

مدیرکل کتابخانه های استان اردبیل از راه اندازی پویش همراه با خانواده در قالب طرح در خانه بمانیم خبرداد و گفت: این پویش که در قالب نقاشی کودکان و نوجوان انجام گرفت، با استقبال پرشور و بی سابقه کودکان اردبیلی مواجه شد که قرار است با همکاری صدا و سیمای اردبیل این کار در قالب برنامه ای ویژه به تصویر کشیده شود.

وی به پویش معرفی کتاب به صورت روزانه در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این پویش که بازهم بصورت مجازی برگزار می شود علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در سراسر استان اقدام به معرفی کتاب مورد علاقه خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

آغاز دهمین دوره مسابقات کتابخوانی رضوی

رضا قلیزاده در ادامه سخنان خود از آغاز ثبت نام دهمین دوره مسابقات کتابخوانی رضوی در استان اردبیل خبرداد و گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند با مراجعه به سایت کتابخانه های استان به نشانی www.iranpl.ir  پس از ثبت نام اولیه pdf کتاب مورد نظر را جهت مطالعه دریافت کنند.

راه اندازی قرائت خانه در اردبیل نیازمند مطالبه عمومی فرهیخگان است

مدیرکل کتابخانه های استان اردبیل در پاسخ به این سوال که کتابخوان های حرفه ای نسبت به نحوه استفاده از محیط کتابخانه توسط مراجعه کنندگان ناراضی هستند، گفت: اغلب مراجعه کنندگان به کتابخانه های اردبیل را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند که این دسته از افراد جامعه به دلیل فقدان قرائت خانه در سطح شهر، مجبور به استفاده از محیط کتابخانه برای مطالعه دروس خود هستند.

وی با بیان اینکه محل کتابخانه تنها برای مطالعه کتابخوان ها در نظر گرفته شده است و به همین منظور بخش ویژه ای نیز به کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است، گفت:کتابخانه های سراسر کشور به منظور استفاده کتاب خوان ها، پژوهشگران و آن دسته از محققانی ایجاد شده است که جهت در اختیار گرفتن منابع مهم، کمیاب و مرجع در تحقیقات خود به این محل رجوع کنند.

رضا قلیزاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه راه اندازی قرائت خانه بر عهده شهرداری ها است، از راه اندازی 3 سالن مطالعه توسط بخش خصوصی در اردبیل خبرداد و گفت: مقدمات این کار فراهم شده ولی همزمانی افتتاح سالن مطالعه با شیوع کرونا بهره برداری آنها را به تعویق انداخت.

تشکل های مردم نهاد جوان، مروج فرهنگ کتابخوانی در جامعه شوند

رضا قلیزاده به برنامه های کتابخانه های استان در هفته جوان نیز اشاره کرد و گفت: عضویت رایگان جوانان در کتابخانه ها یکی از برنامه های این اداره کل بود که به دلیل ویروس کرونا فعلا مقدور به انجام این کار نشدیم.

وی از اختصاص فضای کتابخانه های استان به تشکل های جوانان جهت برگزاری نشست ها و برنامه های تحقیقاتی خبرداد و گفت: تشکل های مردم نهاد و سایر انجمن های مربوط به جوانان می توانند از ظرفیت های کتابخانه ها جهت نشر فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل از ارائه فضای آموزشی به گروه‌های علمی جوان در کتابخانه ها خبرداد و گفت: تشکل های مردم نهاد می‌توانند از فضای آموزشی کتابخانه ها جهت برنامه های آموزشی خود استفاه کنند.

وی در پایان سخنان خود ضمن استقبال از طرح های و ایده های نوآورانه از جوانان خواست تا با حضور بیشتر در کتابخانه ها مروج فرهنگ کتابخوانی در جامعه شوند.

 

انتهای پیام/ج