نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8103 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبرداد:

کمک۵۲ میلیاردی بهزیستی اردبیل به مددجویان

ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اجرای رزمایش کمک مومنانه در این اداره خبرداد و گفت: از اول شیوع ویروس کرونا تا کنون ۵۲ میلیارد و نهصد میلیون ریال تسهیلات به خانوارهای تحت پوشش در این استان اهدا شده است.

کمک۵۲ میلیاردی بهزیستی اردبیل به مددجویان

به گزارش ابصارخبر، بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای رزمایش کمک مومنانه در این اداره خبرداد و گفت: از اول شیوع ویروس کرونا تا کنون ۵۲ میلیارد و نهصد میلیون ریال تسهیلات به خانوارهای تحت پوشش در این استان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه  از این مقدار ۱۵ میلیارد ریال کمک دولتی و ۳۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال کمک های مردمی بوده است، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در ۲ ماه گذشته موسسات خیریه استان بسته غذایی به ارزش ۳۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال، یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال بسته بهداشتی، ۶۳۰ میلیون ریال بسته آموزشی و ۶۹۰ میلیون ریال نیز به صورت نقدی به خانوارهای تحت پوشش پرداخت کرده اند.

وی افزود: همزمان با شیوع کرونا بهزیستی استان با کمک و همکاری مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده به ۲۵۰ نفر از کودکان خیابانی در اردبیل لوازم بهداشتی به ارزش یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و بسته غذایی به ارزش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک کرده است.

ستاری ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده های نیازمند با معلولیت شدید و خیلی شدید مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای خرید اقلام بهداشتی به حساب این افراد واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با اختصاص چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به حساب هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند شناسایی شده مبلغ سه میلیون ریال واریز شد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه اردبیل جزو استانهای سفید و بدون ابتلای جمعیت تحت پوشش بهزیستی به کرونا است، گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۴۰۰ مهدکودک و ۳۰ مرکز توانبخشی روزانه نگهداری از معلولین و سالمندان و معتادان در استان تعطیل شد.

ستاری افزود: در مراکز اقامتی شبانه روزی زیرنظر بهزیستی در استان ۲ هزار ۲۰۰ نفر افراد دارای مشکل نگهداری می شوند که بر رعایت اقدامات پیشگیرانه و پروتکل های بهداشتی در این مراکز به شدت نظارت می شود.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار خانوار با ۵۹ هزار نفر جمعیت در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار داشت: تمامی موسسات خیریه فعال در استان به ویژه جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی و انجمن پیشگیری، درمان و کاهش اعتیاد در این مدت با تلاش های بی وقفه خود یاریگر جامعه هدف و خانواده های آسیب پذیر بودند.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: ۱۲ جمعیت همیار سلامت اجتماعی استان اردبیل با ۳۰۰ نفر از طریق ۲۸ پایگاه سلامت اجتماعی در محلات در این مدت سه هزار و ۹۵۰ بسته غذایی و بهداشتی و انجمن های پیشگیری، درمان و کاهش اعتیاد نیز ۷۷ هزار بسته بهداشتی و ۶۳۳ بسته غذایی در مناطق پر خطر توزیع کرده اند.

انتهای پیام/ج