نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8130 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳

استاندار اردبیل خبرداد:

آغاز مجدد فعالیت کرونا در اردبیل/وضعیت قرمز شد

استاندار اردبیل گفت: در هفته های گذشته وضعیت استان  در خصوص کرونا به سفید رسیده بود که با بی توجهی برخی افراد در حال حاضر به وضعیت زرد و در برخی نقاط قرمز رسیده ایم.

آغاز مجدد فعالیت کرونا در اردبیل/وضعیت قرمز شد

به گزارش ابصارخبر، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: در هفته های گذشته وضعیت استان  در خصوص کرونا به سفید رسیده بود که با بی توجهی برخی افراد در حال حاضر به وضعیت زرد و در برخی نقاط قرمز رسیده ایم.

وی با بیان اینکه همچنان این ویروس با سرعت بالایی در استان در حال انتشار است، افزود: در حال حاضر ۲۲۳ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که  ۴۵ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه نیمی از تعداد بیماران بدحال بخش مراقبت های ویژه در وضعیت وخیم قرار دارند و روزانه نیز حدود چهار یا پنج نفر فوت می شوند، گفت: این بیماران در بیمارستان های اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد، گرمی و خلخال بستری هستند.

بهنام جو با اشاره به اینکه در برخی شهرستان ها از جمله کوثر و نمین هم که وضعیت سفید بود چند نفر مبتلا شده و در بیمارستان ها بستری شده اند، بیان کرد: رعایت نکات پیشگیری و فاصله گذاری انفرادی، پرهیز مردم از برگزاری مراسم ختم ، عروسی ، میهمانی و اجتماعات غیر ضروری تاکید می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان با بی توجهی و شرکت در مراسم جشن و ختم که در منازل و محیط های کوچک برگزار شده مبتلا شده اند، ابراز داشت: رسیدن به وضعیت سفید منوط به طی چهارده روز از درمان بیمار کرونایی و عدم ابتلای فرد دیگر در شهر می باشد و هنوز به این وضعیت در استان نرسیده ایم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بر اساس نظریات علمی ،یک نفر مبتلا در هفته میتواند هزار نفر را مبتلا کند و باید با رعایت فاضله انفرادی زمینه انتشار این ویروس را کاهش دهیم، افزود: با بی توجهی یک نفر ممکن است چندین نفر دیگر ناقل و یا مبتلا به این ویروس شده و موجب از دست دادن جان دیگران شوند.

بهنام جو  با بیان اینکه عده ای از افراد از جمله فعالان بخش گردشگری و رستوران ها بخاطر کرونا بیکار شدند که بازگشت این افراد به کار منوط به رسیدن به وضعیت سفید است، گفت: همه مردم در بازگشت به کار این افراد مسئول هستند و باید با رعایت نکات بهداشتی زمینه اشتغال این اقشار را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: برای برخی افراد بیکار شده در این مراکز بیمه بیکاری تعلق گرفته و برای عده ای نیز کمک های معیشتی پرداخت شده است.