نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8146 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴

یادداشت:

بیست سال خدمت بی‌منت

بسیج سازندگی جلوه‌ای از خدمت خالصانه و بی‌منت جوانان بسیجی و مردم مومن و نیکوکاری‌ست که برای رضای خدا و کمک به محرومین شبانه‌روز مشغول ارایه خدمت هستند‌.

بیست سال خدمت بی‌منت

به گزارش ابصارخبر، حاتم رسولی فعال فرهنگی و اجتماعی و رئیس شورای اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در یادداشت خود به مناسبت هفته بسیج سازندگی به تمجید از دو دهه ایثار و تلاش مجاهدان فی سبیل الله پرداخت و نوشت: در جریان سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۹به استان اردبیل، ایشان طی سخنانی در مشکین‌شهر بر خدمت‌رسانی به مستضعفین و محرومیت زدایی تاکید نمودند. سپاه پاسداران در اجرای فرمان فرماندهی کل‌قوا سازمان بسیج سازندگی را با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم و کمک به اقشار آسیب‌پذیر تاسیس نمود.  

در بیست و یکمین سالگرد تاسیس سازمان بسیج سازندگی، با نگاهی کوتاه به عملکرد این سازمان می‌توان به فعالیت‌های بیشمار آن سازمان پی‌برد. محرومیت‌زدایی در قالب اجرای پروژه‌های آبرسانی و کارهای عام المنفعه، اشتغال‌زایی و آموزش علاقه‌مندان به راه اندازی کسب و کار، ارایه تسهیلات و تشکیل صندوق قرض الحسنه اشتغال‌زایی و فراهم ساختن امکان فروش و امانت فروشی محصولات تولیدکنندگان، خدمت‌رسانی به زوج‌های جوان و توزیع جهازیه ارزان قیمت و خدمات پزشکی و دامپزشکی در مناطق محروم بخشی از فعالیتهایی است که جهادگران بسیج سازندگی در طول سالهای اخیر به آن اهتمام داشته‌اند.

هنگام بروز بلایای طبیعی چون سیل و زلزله نیز جهادگران بسیجی در خط مقدم کمک به مردم هستند و تمام همّ و غمّ آنها، نجات مردم آسیب دیده و سپس بازسازی خانه‌ها و شهرهاست.  

با شیوع ویروس منحوس کرونا، بسیج سازندگی با سازماندهی گروه‌های جهادی در اقصی نقاط استان و در اقدامی که برای نخستین بار در کشور انجام شد با ایجاد کارگاه‌های خانگی نسبت به تولید ماسک‌های پارچه‌ای اقدام نمود و در کنار آن مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح را در مناطق مختلف خصوصا مناطق محروم توزیع کرد.

با فرمان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان، رزمایش کمک مومنانه با شناسایی خانواده‌های در معرض تهدید آغاز شد و در طول ماه مبارک رمضان با کمک مردم خیّر و گروه‌های جهادی بیش از ۶۵هزار خانوار در فهرست اعطای کمک قرار گرفتند.

بسیج سازندگی جلوه‌ای از خدمت خالصانه و بی‌منت جوانان بسیجی و مردم مومن و نیکوکاری‌ست که برای رضای خدا و کمک به محرومین شبانه‌روز مشغول ارایه خدمت هستند‌.

یادداشت نویس: حاتم رسولی

انتهای پیام/ج