نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8149 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

ولایت و رهبری صالح، بزرگترین نعمت خداوند به جوامع اسلامی است

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مراسم نخستین شب از لیالی پر برکت قدر که از طریق رسانه ملی و فضای مجازی، برگزار شد، به تبیین فضیلت های حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: هرکس در این دنیا دنبال حق و حقیقت می گردد باید از حضرت علی(ع) تبعیت کند.

ولایت و رهبری صالح، بزرگترین نعمت خداوند به جوامع اسلامی است

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم شب ۱۹ماه مبارک رمضان که در مصلای امام خمینی(ره) اردبیل برگزار شد به تبیین فضایل امام علی(ع) پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) معجزه رسالت، خاتمیت و قدرت روحی پیامبر اکرم(ص) است و تمام علوم و معارف اسلامی و  تفسیر قرآن کریم توسط پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) منتقل شده ایت.

وی با بیان اینکه در تاریخ هیچ شخصیتی به غیر از حضرت علی(ع) که بتواند تمام فضیلت‌ها را یکجا داشته باشد وجود ندارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) تابلوی بزرگی از حق و حقانیت در جهان  را به یادگار گذاشته و بارها اعلام کرده که هرکس در این دنیا دنبال حق و حقیقت می گردد باید رهرو حضرت علی(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل  در ادامه سخنان خود به فضیلت‌های حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حکمت، علم، تقوا، عبادت و عدالت امام علی(ع) از دیگر فضیلت‌های ایشان است بطوری که این فضیلت ها از حضرت امیرالمومنین(ع) چنان شخصیتی ساخته است که ایشان هیچ‌گاه به فکر محافظه‌کاری، معامله و سازش نبود و از هیچ‌کس به غیر از پروردگار  متعال نیز هراسی نداشته اند.

وی در ادامه به تبیین نقش امامت و ولایت در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: خداوند متعال در جامعه اسلامی مرجعیت علمی و دینی قرار داده تا با تفسیر  درست مفاهیم قرآنی، نبوت و توحید جامعه رهنمون و به سمت رستگاری هدایت شود.

آیت الله عاملی با بیان اینکه بدون مرجعیت دینی، اسلام به فرقه‌ها و گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شود، خاطر نشان کرد: در همه ادوار تاریخ بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) عده ای نا اهل خواستند تا به این  امر دست بزند ولی با نصرت های الهی، همه نقشه ها و توطئه های دشمنان نابود و از بین رفته است.

ولایت و رهبری صالح، بزرگترین نعمت پروردگار متعال به جوامع اسلامی است

وی بزرگترین نعمت پروردگار متعال به انسان ها را نعمت ولایت و رهبری صالح در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: این نعمت به قدری اهمیت دارد که امام رضا(ع) فرمودند: در روز قیامت یکی ار سوالات اساسی، تبعیت از ولایت است.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی عدالت و تقوای حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: طبق روایات برجای مانده از علمای شیعه و سنی، عدالت از جمله ویژگی های ممتاز حضرت علی(ع) است که بر هر چیزی مقدم است چنانچه حضرت علی(ع) بر سر تحقق آن در جامعه به شهادت رسید.

این مبلغ اسلامی به سیاست حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: سیاست علی (ع) عین عدالت وی است بطوریکه حضرت علی(ع) هیچگاه مصالح عمومی را قربانی مصالح فردی نکرد و حتی از خلافت که حق مسلم وی  نیز بود برای مصلحت عموم مردم ،چشم پوشید.

آیت الله عاملی بالاترین فضیلت امام علی(ع) را تعبیر نفس پیامبر عنوان کرد و گفت: بالاترین فضیلت امام علی(ع) این است که حضرت علی (ع) نفس پیامبر است و به گفته پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و ایشان از یک نور الهی هستند و به خاطر همین است که بین پیامبراکرم(ص) و حضرت علی(ع) وحدت وجود دارد.

وی از مباهله و شب معراج بعنوان نمونه هایی از وحدت وجودی بین پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) نام برد و گفت: موارد بسیاری در تاریخ ثبت شده است که حکایت از  این کلام است که حضرت علی(ع) نفس پیامبراکرم(ص) است.

این خطیب اردبیلی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در فصاحت، عدالت، زهد، تقوا و ایمان رقیبی نداشت، گفت: همین ویژگی های بارز بود که دشمن تاب خود را از دست داد و توطئه شهادت اولین نور امامت رقم خورد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه رسول اکرم (ص) وصیت خود را به امام علی(ع) کرد و تمام معارف اسلام را به حضرت انتقال داد، گفت: شایسته است مومنین سیره عملی امام علی (ع) و ائمه معصومین(ع) را خط مشی و الگوی زندگی خود قراردهند تا زمینه های تعالی و کمال را برای خود فراهم کنند چراکه همه فضیلت های انسان کامل و مومن واقعی در وصی پیامبر اکرم(ص) تجلی یافته است.

به گزارش سبلان ما، مراسم شب قدر امسال به دلیل شیوع یروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی متفاوت تر از سال های گذشته بدون حضور مردم و بصورت مجازی برگزار و از طریق صدا و سیما و شبکه های اجتماعی در دسترس مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/ج