نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8157 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵

در یادواره شهدای سلامت اردبیل مطرح شد؛

ویروس کرونا به سند درخشان سیستم سلامت کشور در جهان تبدیل شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نخستین یادواره شهدای سلامت اردبیل از کرونا به عنوان فرصت آزمایش توان سیستم سلامت کشور نام برد و گفت: در این آزمون بزرگ توان داخلی و قابلیت های سیستم سلامت کشور به تصویر کشیده شد.

ویروس کرونا به سند درخشان سیستم سلامت کشور در جهان تبدیل شد

به گزارش ابصارخبر، شهرام حبیب زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شب چهارشنبه در نخستین یادواره  شهدای سلامت کشور که بصورت مجازی و از طریق صفحه اصلی دانشگاه علوم پزشکی در اینستاگرام برگزار شد تلاش های ایثارگرانه و فداکاری مدافعان سلامت به خصوص پزشکان و پرستاران داوطلب برای مقابله با ویروس کرونا را ستود و گفت: فداکاری مدافعان سلامت در جریان کرونا که کشور ما که در تحریم ظالمانه قرار دارد و از معاملات تجاری تحت فشار بوده و از ارائه تجهیزات پزشکی و دارویی به کشور ما مانعت بعمل آمد، سند درخشان و افتخار دیگری را در حافظه تاریخ ثبت کرد.

وی در ادامه سخنان خود به مقایسه عملکرد کشورهای پیشرفته آمریکایی و اروپایی و ایران اسلامی در مواجهه با این ویروس خطرناک پرداخت و گفت: کشور ما با دستان خالی در جنگ بیولوژیک دشمنان درخشید در حالیکه خود آمریکا و کشورهای اروپایی با آن همه امکانات پیشرفته در عجز و ناتوانی به سر بردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود از دست اندرکاران مجموعه بهداشت و درمان استان به ویژه ستاد پشتیبانی، پزشکان، پرستاران، خدمات بخش های مراقبت ویژه، آزمایشگاه ها، رادیولوژی، سونوگرافی و تیم های تدفین که همگی جزو سیستم سلامت در مواجهه با بیماری کرونا بودند قدردانی کرد و گفت: همه تلاش ها موجب شد تا سیستم سلامت کشور کارنامه قابل قبولی در این امتحان الهی بدست آورد.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا را یادآور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این جلسه تاکید کردند کسی مثل شهید اوینی پیدا شود و جهاد مقابله با کرونا را روایت کند که این خود مهر تاییدی بر خدمات ارائه شده مدافعان سلامت در مقابله با این ویروس است.

حبیب زاده به توان داخلی سیستم سلامت کشور اشاره کرد و گفت: بر خلاف سایر کشورهایی که درگیر بیماری کرونا بودند و بیماران بسیاری در در کنار خیابان ها جان دادند، در کشور ما بیماران با حداقل هزینه  تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در کشور ما بر خلاف سایر کشورها تبعیضی در رسیدگی به بیماران کرونایی وجود نداشت، گفت: سیستم سلامت ما از اول اسفند ماه سال گذشته تا کنون با تمام توان در مواجهه با بیماری کرونا پرتلاش ظاهر شد و روسفید شدیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود از بیماری کرونا به عنوان فرصت آزمودن توان سیستم سلامت کشور نام برد و گفت: در این آزمون بزرگ توان داخلی و قابلیت های سیستم سلامت کشور نمود یافت که از این بابت از درگاه الهی سپاسگذاریم.

وی با بیان اینکه کرونا پتانسیل ها را در صنعت تولید کشور شکوفا کرد، گفت: امیدواریم این اعتماد به نفس ایجاد شده در کشور به نقاط قوت مانایی در سیستم سلامت کشور تبدیل شود.

شعرخوانی غلامرضا هادی در وصف ایثار و فداکاری مدافعان سلامت، سخنرانی حجت الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مداحی سید محمد عاملی از جمله برنامه های نخستین یادواره شهدای سلامت در اردبیل بود که به صورت مجازی برگزار شد.

 

انتهای پیام/ج