سرویس: اقتصادی کد خبر: 8230 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:

پروژه های نیمه تمام پارس آباد تکمیل می شوند

پروژه های نیمه تمام پارس آباد تکمیل می شوند شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از پیگیری پروژه های نیمه تمام پارس اباد خبرداد و گفت:پایانه لجستیکی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان ، راه آهن اردبیل به پارس‌آباد در ادامه راه آهن میانه اردبیل در دستور کار است.

پروژه های نیمه تمام پارس آباد تکمیل می شوند

به گزارش ابصارخبر، داود شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات پروژه‌های عمرانی شهرستان پارس‌آبادگفت: پایانه لجستیکی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان و راه آهن اردبیل به پارس‌آباد در ادامه راه آهن میانه اردبیل در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی افزود: ۱ هزار میلیارد اعتبار ویژه سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل امسال و سال آینده تخصیص خواهد یافت و تحرک بزرگی در جهش استان ایجاد خواهد کرد.

شایقی با بیان اینکه امسال اولویت با پروژه‌های بزرگ و نیمه تمام است افزود: امسال اولویت تخصیص اعتبارات با پروژه‌های بزرگ و نیمه تمام است و عملیات اجرایی چهار بانده پارس‌آباد سربند و پارس آباد بیله‌سوار اولویت پروژه‌های امسال خواهد بود.

 پروژه‌های نیمه تمام استان اردبیل بهره‌برداری خواهد رسید

شایقی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ برای بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف تصریح کرد: امسال تلاش خواهیم کرد تخصیص اعتبارات به پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به صورت کامل انجام دهیم تا شاهد افتتاح آن‌ها در سال ۹۹ باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: برای عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل-میانه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد هزینه شده و ۱۶۰۰ میلیارد اعتبار مورد نیاز در حال تامین است و تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه مهم استان افتتاح خواهد شد.

سند آمایش استان اردبیل تدوین شده است

وی از تداوم پروژه‌ راه آهن اردبیل تا پارس‌آباد خبر داد و اظهار کرد: پایانه لجستیکی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان و راه آهن اردبیل به پارس آباد نیز در ادامه راه آهن میانه اردبیل در دستور کار قرار گرفته شده است.

شایقی گفت: سند آمایش استان تدوین و سند توسعه ۱۱ شهرستان در شش ماهه آتی تکمیل و پس از تصویب به عنوان اسناد بالا دستی در اختیار فرمانداران خواهد بود.

اتصال راه‌آهن اردبیل به کشورهای آسیای میانه پیگیری می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: عملیات اجرایی پروزه شهرک گلخانه‌ای،‌ پایاب سد خداآفرین و شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان یکی از اولویت‌های پیگیری مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های ریلی و جاده‌ای مناطق مختلف استان استان دغدغه مجموعه ما است و در آینده‌ای نزدیک نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز برای بازدید از پروژه راه آهن اردبیل به استان سفر خواهد کرد.

شایقی تصریح کرد: در این سفر اتصال راه آهن اردبیل به کشور‌های آسیای میانه از طریق مرز شهرستان پارس‌آباد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

عملیات اجرایی پروژه چهار بانده اردبیل-پارس‌آباد در اولویت قرار دارد

عدالت حاجی‌پور فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه اظهار داشت: از آغاز سال تاکنون ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان طی سال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سهم شهرستان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است و ما نیز تلاش می‌کنیم در کنار حل و رفع سایر مسائل و مشکلات مردم مناطق مختلف شهرستان اتمام و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های نیمه‌ تمام پارس‌آباد را نیز در اولویت قرار دهیم.

حاجی‌پور گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و استانداری در خصوص ایجاد جهش تولید باید اعتبارات با دید تحقق پروژه‌های تاثیر گذار در تحقق شعار جهش تولید توزیع شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: عملیات اجرایی چهار بانده پارس‌آباد سربند، تصفیه خانه فاضلاب پارس‌آباد و تامین آب شرب اسلام‌آباد و تازه کند و تکمیل زیرساخت ناحیه صنعتی و گلخانه ۱۵۰۰ هکتاری و شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان است.

وی اظهار کرد: اعتبارات شهرستانی تنها حدود ۱۰ درصد اعتبارات بوده و ۹۰ درصد اعتبارات در دست وزرا به صورت ملی است و ضرورت دارد ادارات کل مربوطه در جذب این اعتبارات و اخذ ردیف‌های اعتباری ملی فعال باشند.

حاجی‌پور افزود: همچنین برگشت اعتبارات به دلیل عدم جذب خط قرمز شهرستان پارس‌آباد مغان است و فصل کاری پروژه‌ها  محدود است و  دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات تا پایان سال مالی اقدامات لازم را انجام دهند.

خبرنگار: پویا حاجی وند

انتهای پیام/ج