نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8232 ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه های اردبیل+عکس

حجت الاسلام حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امام خمینی(ره) خود را در محضر خداوند متعال کوچک می کرد گفت: مبارزه با نفس، اولین گام امام خمینی(ره) در راه اندازی و هدایت انقلاب اسلامی بود.

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه های اردبیل+عکس

به گزارش ابصارخبر، عصر امروز مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با حضور دانشگاهیان دانشگاه های اردبیل با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در دانشگاه های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی، علوم پزشکی و فرهنگیان اردبیل بصورت جداگانه برگزار شد.

 مبارزه با نفس، اولین قیام امام خمینی(ره) بود

حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگ مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امام خمینی(ره) خود را در محضر خداوند متعال کوچک می کرد گفت: امام خمینی(ره) در گام اول با نفس خود مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه نفس بزرگترین دشمن درونی انسان است، تصریح کرد: کسی که بر دشمن درونی غلبه کند، می تواند بر دشمنان بیرونی هم غلبه کند و امام راحل هم چنین بودند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) به معنای واقعی کلمه عالم و حکیم بود چراکه با علم و معرفت به توحید رسیده بود.

 

 

 امام خمینی(ره) کوه ایمان و توکل برخدا بود

حجت الاسلام محمد تجلایی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم که در مزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد به بازخوانی وصیت نامه امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) یک شخصیت فقهی، فلسفی و سیاسی کاملی بود که جمال جلال الهی در وی نمایان بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) کوه ایمان و توکل برخدا بود و به پشتوانه همین اراده هیچ وقت به خود نپیچید و با استواری خود آغازگر یک موج خروشان شد که از شاه تا صدام را از سر راه انقلاب برداشت. به همین دلیل است که همچنان مورد قبول افرادی است که هنوز کمی انصاف دارند.

 

 

بیانیه گام دوم، چراغ راه رسیدن به جامعه و تمدن نوین اسلامی است

 حجت الاسلام واحدی زاده مسئول محترم نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و حماسه ۱۵ خرداد که بصورت مجازی برگزار شد به تبیین شخصیت امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) با اعتقاد عمیق و باور به خدا و نقش و جایگاه مردم و خودباوری عمیق ، تحول و انقلابی عظیم در جهان و در مسیر رشد انسان‌ها ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه  انقلاب اسلامی ایران زمانی به پیروزی رسید که مکاتب الحادی دنیا در غرب و شرق، سایه بر نظامات سیاسی و اجتماعی دنیا افکنده و از این طریق جوامع بشری را تحت سلطه ظالمانه خود در آورده بودند گفت: این تحولات از یک سو موجبات رشد معنوی، ایمانی و معرفتی ملت ایران و بیداری جهان اسلام را بیش از گذشته فراهم کرد تا جایی که همین امر باعث شد ایران به عنوان الگویی برای مبارزه با ظلم شناخته شود.

حجت الاسلام واحدیزاده در پایان سخنان خود  اظهار امیدواری کرد، ان شاء الله با تأسی و عمل به رهنمود های راهبر و جانشین به حق امام خمینی(ره) حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی) مخصوصا در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان چراغ راه چهله دوم برای رسیدن به جامعه و تمدن نوین اسلامی، سربلند و استوار قدم برداریم.

اقتدار کشور مدیون نهضت امام خمینی(ره) است

حجت الاسلام زمانی مسؤل دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در این مراسم که در حسینیه این دانشگاه برگزار شد، گفت:   اقتدار و پیشرفت کنونی  کشور در همه ابعاد مدیون نهضت امام خمینی(ره) است.

رضا عبدی، مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان نیز به تبیین رفتار و منش حضرت امام خمینی(ره) در زمان دفاع مقدس پرداخت و گفت: حضرت امام در طول جنگ تحمیلی بر فتوت و مردانگی در برابر دشمنی که از همه ابزارهای غیرمتعارف در جنگ استفاده  می کرد و از حمله به اهداف غیرنظامی هیچ ابایی نداشت هیچ وقت اجازه مقابله به مثل به نیروها نداد و همواره با توکل بر خداوند متعال امور کشور را به پیش می برد.

 

تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی از جمله برنامه های گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه های اردبیل بود.