نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8236 ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰

در سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به اردبیل مطرح شد:

سرمایه بخش خصوصی همراه با پژوهش راهگشا است/ افتتاح مرکز نوآوری استان تا عقد قرارداد تولید داروی گیاهی

ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در سفر یک روزه خود به استان اردبیل ضمن افتتاح پروژه های دانش بنیان پاک علم و فناری با حضور در شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت از نزدیک در جریان مشکلات تولید کنندگان استان اردبیل قرار گرفت.

سرمایه بخش خصوصی همراه با پژوهش راهگشا است/ افتتاح مرکز نوآوری استان تا عقد قرارداد تولید داروی گیاهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به استان اردبیل ضمن رونمایی از محصولات دانش بنیان پارک علم  و فناوری با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی از محصولات دانش بنیان مراکز رشد و واحد های فناور این دانشگاه بازدیدکرد.

وی در پایان سفر خود در اتاق گفتگوی بخش خصوصی شرکت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات بخش خصوصی قرار گرفت.

۳۱ شرکت دانش بنیان در استان اردبیل فعال هستند

حبیب ابراهیم‌پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در آیین افتتاح مجتمع نوآوری استان اردبیل که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد به هزینه های راه اندازی  این مجتمع اشاره کرد و گفت: برای راه‌اندازی این مجتمع ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۱ شرکت دانش بنیان در استان اردبیل فعال هستند، گفت: ۶۴ متقاضی جدید نیز خواستار تأسیس شرکت‌های دانش بنیان در اردبیل هستند.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل به فعالیت های مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سفر امروز معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به اردبیل مجوز راه‌اندازی ۱۰ شرکت دانش‌بنیان دیگر صادر شود.

به گزارش ابصارخبر، در سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به اردبیل، مرکز نوآوری انیمیشن، رسانه و بازی‌های رایانه‌ای، سه مرکز نوآوری عسل و فرآورده‌های آن و دو آزمایشگاه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی با مشارکت بخش خصوصی افتتاح و مرکز خدمات و فناوری کسب و کار نوپا نیز را‌ه‌اندازی شد؛ همچنین از داروی دیزالین رونمایی شده و قراردادی با کارخانه داروسازی و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تهران امضا شد.

بخش خصوصی اردبیل از حمایت های دولتی کم برخوردار است

حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز در عصر امروز در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت که در محل اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد به تشریح فعالیت های بخش خصوصی اردبیل پرداخت و گفت: حمایت‌های مناسبی از جمله ارائه تسهیلات کم بهره از فناوران و تولیدکنندگان بخش خصوصی که عمدتا دانش بنیان نیز هستند در اردبیل انجام نمی‌گیرد.

وی افزود: بحث شتاب‌دهنده‌ها برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان بسیار مهم است و باید مشوق‌های ویژه و تسهیلات کم‌بهره برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: علی رغم کمبودهای موجود در استان باید از استاندار اردبیل هم تشکر ویژه داشته باشیم که در حوزه علمی و فناوری عملکرد بسیار چشم‌گیری داشته‌اند و به‌خصوص در زمان کرونا حمایت ویژه‌ای را از شرکت‌های دانش بنیان انجام دادند‌.

صندوق توسعه پژوهشی زمینه توسعه بخش علمی و فناوری را فراهم می‌سازد

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: راه‌اندازی صندوق پژوهش در استان اردبیل می‌تواند کمک بسزایی در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و علمی داشته باشد که امیدواریم در سال‌های آتی شاهد رشد و پیشرفت این بخش و فعالیت‌های نوآورانه و علمی در استان اردبیل باشیم.

وی به جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه اقتصادی استان از نتایج این جلسات بوده است.

بهنام جو با بیان اینکه استان اردبیل دارای پتانسیل‌های فراوان در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از کشاورزی، صنعتی، گردشگری است، گفت: در کنار بهره‌مندی از نیروی انسانی و جوانان نخبه می توان با استفاده از توان علمی موجود در استان و فعالیت‌های دانش بنیان و نوآورانه می‌توان شاهد توسعه استان بود.

 سرمایه بخش خصوصی همراه با پژوهش راهگشا است 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از مسائل مهم در بحث «پژوهش» استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی است و از این رو تا زمانی که سرمایه بخش خصوصی وارد امور پژوهشی نشود شاهد رشد مناسب در این بخش نخواهیم بود چراکه که پژوهش دولتی همانند یک کارخانه دولتی توان آنچنانی برای پیشرفت و توسعه ندارد.

ستاری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای رشد امور پژوهشی از وظایف دولت است،گفت: از این رو ما گام‌های مهمی در راستای تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای ورود بخش خصوصی به حوزه پژوهشی انجام داده‌ایم که امیدواریم سبب ورود بخش خصوصی به این حوزه و سرمایه‌گذاری در این بخش شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی‌های نوین و اثرگذاری ویژه علم و دانش بر بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی، سیستم سنتی صنعت از یک جوان با دانش شکست می‌خورد و به همین دلیل برای توسعه بخش صنعت باید جهت‌گیری سیستم سنتی به سمت کسب و کارهای دانش بنیان باشد.

وی با بیان اینکه تمامی مشکلات با علم و دانش رفع می‌شود تصریح کرد: باید دانشگاه‌ها نیز به سمت نوآوری و استفاده از علم و دانش نوین برای رفع مشکلات در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنایع تبدیلی بروند و امروزه و در وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور هر دانشگاهی که توانسته باشد در این ایام مشکلات مردم را حل کند توسعه یافته خواهد بود.

ستاری با بیان اینکه خام‌فروشی یکی از مضرات در حوزه اقتصادی بوده و هیچ ارزش افزوده‌ای را ندارد، گفت: از این رو باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم که در حال حاضر این بخش در استان اردبیل در حال رشد خوبی است و امیدواریم با اقدامات انجام گرفته در این زمینه حوزه شاهد پیشرفت خوب استان در این بخش باشیم.

دیدار با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان ، بازدید از شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل، افتتاح مرکز نوآوری استان از دیگر برنامه های  ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر یک روزه به استان اردبیل بود.

انتهای پیام/ج