سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8251 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸

دامنه های فعالیت امام جعفر صادق (ع)

تربیت انسانها و اصلاح جامعه ، از دامنه های فعالیت امام جعفر صادق (ع) است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اردبیل به ویژگی های عصر امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از دامنه های فعالیت امام جعفر صادق (ع) تربیت انسانها و اصلاح جامعه است.

تربیت انسانها و اصلاح جامعه ، از دامنه های فعالیت امام جعفر صادق (ع) است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام حمید علی نسب مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اردبیل ظهر امروز مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) که در حسینیه این دانشگاه برگزار شد به ویژگی های عصر امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت:  یکی از دامنه های فعالیت امام جعفر صادق (ع) ادامه فعالیت های امامان پیشین و پبامبران  است که همگی برای آن قیام کردنند و آن تربیت انسانها و اصلاح جامعه هست.

وی در ادامه سخنان خود به آیه ۴۲ سوره اعراف و آیه ۱۵ احقاف در رابطه با اصلاح امور خود و جامعه اشاره کرد و گفت: باید دنبال تغییر باشیم وآن تغییر باید جنبه مثبت داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبریدر دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه باید بستر تربیتی درست کنیم گفت: برای بستر تربیتی باید الگوی معرفی کنیم.

این مبلغ اسلامی به ذکر مثال های قرآنی در معرفی الگوهای تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت:همسر فرعون ، حضرت یوسف ، اصحاب کهف ، حضرت اسماعیل (در شرایط سخت حتی تا پای جان در میان باشد ) حضرت ابراهیم (در جامعه ای زندگی کرد که بت پرست بود نه تنها بت را نپرسید بلکه بت ها راشکست و استمرار دادو...) نمونه هایی هستند که که در نامناسب ترین شرایط جامعه آن زمان سالم ترین انسانها بودند.

وی با بیان اینکه الگو والگو سازی مهم است خاطر نشان کرد: خیلی ها هستند که می توانند به عنوان الگو مطرح شوند پس وظیفه همگان است که نسبت به سالم سازی محیط اقدام کرده و به ترویج  امر به معروف اقدام کنند.

حجت الاسلام علی نسب گفت:  امام صادق (ع) هم همچون سیره پبامبران و جد بزرگ  امام حسین (ع) به سراغ جاهای وانسانهای دارای عقاید باطل میرفتند و در اصلاح آنها می کوشیدندف به عنوان مثال در راستای اصلاح عقاید باطل انسانهای (همچون هشام بن حکم ) تربیت کردند که بعدا از مدافعان خیلی قوی دین شدند .

انتهای پیام /ج